Esmaspäeval, 4.märtsil on tootearendusvõistlusele Cleveron Challenge ideede esitamine tähtaeg. Võistluse üks žürii liikmetest ja osavõtjate mentoritest, Cleveroni isesõitvate robootiliste toodete tiimi juht Mart Roht leiab, et jalgratta taasleiutamine on huvitav väljakutse, kuna seda saab alustada nii puhtalt lehelt, kui ka oma jalgratast tuunima hakates.
Roht ütleb, et micromobility ja elektrilised sõidukid on tulevik, mille tehnilised lahendused ja lõpptarbijale suunatud tooted on aktuaalsed, kuid samaaegselt ka piisavalt noored.
Miks on vaja tiimi kaasata elektroonika ja mehaanika teadmised?
Roht leiab, et võistluse tiimis võiks kindlasti olla liige, kellel on olemas teadmised komponentide tööst, kuna seejärel saab tiim komponentide tööd efektiivsemaks teha, mis võib viia uue lahenduseni.
“Igal võistlusel on võidujooks ajaga: mida kiiremini suudetakse lihtsamaid probleeme lahendada, seda rohkem jääb aega edasimõtlemiseks või täiustamiseks,” lisas Roht.
Milles peituvad mehhatroonika väljakutsed elektrijalgratta arendamisel?
“Kõrgemäe tänava kallak on kohati üle 18%, mis tähendab, et tegemist on kiirendusvõistlusega üpris järsul tõusul. Vajaliku võimsuse saavutamiseks tuleb arvestada nii akude mahalaadimise kiiruse, jalgratta massi kui mootori võimsusega,” vastab Roht ning lisab, et üheks väljakutseks kujuneb kindlasti komponentide tellimiseks kuluv aeg, mille käigus tuleb vahel tegeleda ka defektidega.
Roht ootab võistlusele nutikaid inimesi ja meeskondi, kes suudavad lihtsuse ja geniaalsusega üllatada, kuid rõhutas, et ükski võistkond nii ehitades, testides kui võisteldes ei unustaks ohutust.