Cleveron Challenge II finalistid on selgunud: kes on järgmised viis finalisti?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Tiim Wolfgang koos enda rattaga.

Cleveron Challenge II tootearendusvõistluse finaali pääses 10 tiimi: Tii, Honourable Drop, Carbomania, Lendav Hollandlane, Electric Recycle, Uus luud, Küberfüüsikud, Optibike, Team-8 ja Wolfgang.

Järgnevalt kajastame juhuslikus järjekorras Cleveron Challenge II viit finalisti, kes jätkavad 8. juunil toimuval võistlusel. Mõned tiimid jagavad julgemalt oma tootearenduse ideed, teised aga keskenduvad rohkem tiimi tutvustamisele, kuna tahetakse ideid finaalini saladuskatte all hoida.

Ülejäänud viie finalistiga saad tutvuda siin.

Võistluse peaauhinna 5000 € võidab kiireima jalgratta arendanud tiim, kuid eriauhinnad antakse ka parima disaini rakendajale ning Geenius.ee lugeja lemmikule.

Võistlusele kandideeris 17 tiimi, kellest 14 pääsesid edasi poolfinaali. Aprillikuu lõpus oli tiimidel vaja raporteerida tootearenduse progressi, et žürii veenduks tiimi pühendumises, kompetentsides ning tiimitöös. Poolfinaalist finaali mittejõudnud tiimi tõdesid vahekokkuvõtet tehes, et elektrijalgratta arendus ei ole nii kerge kui nad esmalt arvasid ning on projektijuhtimise ja komponentide tellimisega raskustes.

Sarnaselt esimestele tootearendusvõistluse poolfinalistidele, ei pääsenud järjekordsed tiimid finaali just seetõttu, et keskendusid ajaliselt liiga pikalt teooriale. Finalistid tõdesid, et kohene tegutsemine ning töö käigus projekti täiustamine viib sihini.

Team-8

Tauri Lepik, Urmas Laanemets ja Laura Ikmelt

Tiim sai omale nime tiimiliikme Urmase võistluspaadi järgi, millel on samuti 8 peal ning mis on palju edu toonud veespordi võistlustel. Tiimijuht Tauri Lepik õpib EMÜ-s ehitusinseneriks, oskab teha tugevusarvutusi, et raamis olevad jõud oleksid tasakaalus ning vastutab 3D mudeli prototüüpimise eest.

Team-8 tiimis lööb kaasa ka Laura Ikmelt, kes vastutab programmeerimise ja tootedisaini eest ning orienteerub lennukalt füüsikas ja matemaatikas, et meestele toeks olla. Tiimi kolmas liige Urmas Laanemets on endine ekstreemsportlane downhill’i sõitmises ning on elektrijalgratta tootearenduses laialdase kogemusega. Tauril ja Urmasel on omavahelises meeskonnatöös kogemusi, kuna nad on varem üheskoos ühe elektriratta ehitanud.

Electric Recycle

Toomas Erik Anijärv, Lars Henry Vehman, Erik Rebane, Kristo Pae ja Johannes Kruusma

Kolm sõna, mis kirjeldavad hübriidratast Electric Recycle: taaskasutus, bambus ning elektrimootor ehk minimaalne ökoloogiline jalajälg, eksootiline ja kerge materjal ning kondimootorit toetav elektrienergia. Electric Recycle tiimiliikmed on Viljandist pärit sünnilinna patrioodid, kellest enamik õpivad TalTechis elektroenergeetika ja mehhatroonika erialal.

Tiimijuht Toomas Erik Anijärv kommenteeris tootearendust: “Võtsime enda jaoks huvitavama väljakutse ehitada ratta raam bambusest. Selle riskiga kaasnes ka mõningaid probleeme. Nimelt hilines meie bambus ligi kaks nädalat, mille tõttu olime sunnitud mõne nädalavahetuse broneerima ainult ratta ehitamiseks.”

Nüüd on tiimil komponendid olemas ning jalgratas valmimas. “Praeguseks oleme tootearendusega graafikus ning finiš on silmapiiril,” lisab Toomas.

Tiimis on lisaks Toomasele ka Lars Henry Vehman, Erik Rebane, Kristo Pae ja Johannes Kruusma. Lars tegeleb elektri- ja üldmontaažiga, Erik vastutab mootori ja akude eest, Kristo raami ja disaini eest ning Johannes turundustegevuste eest.

Tutvu tiimi kodulehega ja Facebooki lehega.

Wolfgang

Iiris Takel, Kalle Takel ja Tõnis Takel

Wolfgang koosneb kolmest liikmest: Iiris Takel, Kalle Takel ja Tõnis Takel, kelle eesmärgiks pole jalgratast uuesti leiutada, vaid otsitakse leidlikke lahendusi olemasolevate lahenduste kombineerimiseks.

Tiimijuht Kalle nentis, et enne projekti ei omanud tiim mitte mingisuguseid teadmisi elektriratastest. “Teadmisi ammutame põhiliselt internetis surfates ning üritame näidata, et ka tavalised inimesed võivad garaažis nokitsedes valmis ehitada ühe ägeda elektriratta,” lisab Kalle. Tarkvaraarenduse eest vastutav Iiris on tegelenud rattaspordiga alates 2008. aastast ning õpib TalTech’is IT süsteemide arendust.

Kalle tegeleb igapäevaselt garaažiseadmete hoolduse ja paigaldusega ning on samuti tegelenud rattaspordiga alates 2010. aastast. Mõlemad kinnitavad, et huvi rattaspordi vastu on põhjus, miks elektriratta ehitamine tundub äge ettevõtmine. Hariduselt elektrik Tõnis on tiimi ainuke liige, kes ei ole rattaspordiga seotud.

Kalle kommenteerib tootearendust: “Otsustasime elektrimootori paigaldada Cyclo-Crossi rattale, kuna mudel tundus võistluse jaoks kõige paremini sobivat. Mootori otsimisel otsustasime, et ei taha tavalist hub-mootorit ning otsustasime mid-drive mootorite kasuks. Mid-drive mootoril on parem kaalujaotus ja suure plussina saab neid mootoreid lihtsa vaevaga ühelt rattalt teisele tõsta.” Tiim kavatseb aku ja kontrolleri paigutada sadulakotti, et tavapärasest elektrirattast eristuda.

Tii

Raivo Pink ja Mait Kommusaar

Võistkond Tii moto on “Jalgratast ei pea leiutama, aga tuleb osata ehitada!”

Tiim on moodustatud ühe perekonna liikmetest ning omab üldisi tehnilisi teadmisi elektroonikast ja programmeerimisest. Peres on pikaajaline kogemus elektrirataste ehitamisel ja kasutamisel.

Tiimijuht Raivo Pink on hariduselt elektriinsener ja hobikorras elektrijalgrataste ehitaja. Kaasvõistlejaks on Raivol rattasportlasest Mait Kommusaar, kes omandanud IT hariduse ja töötab igapäevaselt programmeerijana. Raivo tõi tiimi tugevuseks noorusliku energia ja sportliku vaimu, mille abil suudetakse alustatud projektid sihikindlalt lõpuni viia.

Honourable Drop

Priit Auväärt ja Erki Tilk

Tiim koosneb kahest liikmest- Priit Auväärt ja Erki Tilk. Mõlemal on huvi tehnika ja kaherattaliste vastu. Priit tegeleb tehnikaga juba lapsest saati.

Tiimijuht Priit on Pärnumaa Kutsehariduskeskuse autoeriala kutseõpetaja ja Erki meditsiiniga tegelevas ettevõttes logistik. Priit tegeleb ratta ehituse, tehnilise poole ja disainiga ning on tihedalt kokku puutunud lennukite ja mootorrataste tootearendusega. Erki ülesanne on meie projekti ajakava jälgimine ja vajalike detailide tellimine.

Erki on ka kõva jalgrattasportlane ja tituleerimata Baltikumi parim mäkketõusja isetehtud elektrirataste alal. Priit kommenteerib koostööd Erkiga: “Mina tahan tihtipeale kasutada väga kosmilisi lahendusi, kuid Erki paneb rõhku rohkem töökindlusele ja ohutusele,” ning muheledes lisab: “Võib-olla sellepärast, et tema peab sellega lõpuks ka sõitma.”

Tootearenduslikult on tiimi ratas suhteliselt kerge, jäik ja päris võimsa mootoriga. “Raami disainimisel lähtusime asjaolust, et ratas oleks ka visuaalselt kerge, peale vaadates lihtne ja esmapilgul polekski aru saada kui võimsa ja kiire rattaga tegemist on,” kommenteerib tiimijuht.

Lisaks võimsale mootorile rõhutatakse valitud kontrolleri võimsust, mille kaudu seadistatakse mootori näitajaid ja võimsust. Akudeks kasutab tiim 18650 pulki, mis on hinna, kvaliteedi ning kättesaadavuse osas kõige paremas suhtes.

Finalistide hübriidjalgrattaid saab 8. juunil toimuvas finaalis näha. Võistlusel toimub ka esmakordne elektrijalgrataste vaba klassi võistlus, kus elektrijalgrataste huvilised saavad oma elektrijalgrattaga võistlema tulla ning püüda rajarekordit.

Lisainfo www.cleveron.com/challenge.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.