Ajujahi žüriiliige: Millistel ideedel tasub tänavusel konkursil silma peal hoida?

Foto: JP Hion.

Eesti suurim äriideede konkurss Ajujaht toimub tänavu juba 13. hooaega järjest. Ideid sai konkursile esitada oktoobri lõpuni ning tänaseks on ekspertžürii välja valinud 30 parimat ideed, mis pääsevad edasi Ajujahi arenguprogrammi.

Üheks Ajujahi ekspertžürii liikmeks on Elisa uute teenuste valdkonna juht Kertu Popp, kes jagas oma mõtteid konkursil edasi pääsenud seni silma jäänud eredamatest ideedest.

Recovery Companion – Vähidiagnoosiga patsiente ühendav sotsiaalne platvorm selleks, et leida samasuguse diagnoosi või raviplaaniga inimesi, kellega koos teekond talutavamaks muuta. Tiim lahendab sotsiaalse isoleerituse tunnet, mis nõnda ränga diagnoosiga inimesi kimbutab. Mujal maailmas on seesugused platvormid väga populaarsed, tiimi idee on turule siseneda läbi haigekassa ja tervisekindlustuse nõnda, et lõpptarbijale oleks platvormi kasutamine täiesti tasuta.

Planeeritakse eemaldada seniste platvormide probleeme – kuivõrd kogu loodav süsteem on lahendatud nii, et platvormi kasutama pääseb ainult läbi meditsiiniasutuse kutse/valideerimisprotsessi, siis võivad kasutajad olla kindlad, et nendega räägib päriselt vastava diagnoosiga inimene, mitte reklaamimüüja või teenusepakkuja.

Mulle meeldis selle tiimi lähenemise puhul maksimaalne kliendikesksus –  nad olid läbi mõelnud kogu konkurentsiolukorra ning kaardistanud aspektid, mis tänastes lahendustes klientidele frustratsiooni tekitavad. Seejuures tegutseb tiim väga delikaatses sektoris, ent on suutnud väga oskuslikult lahenduse enda jaoks lahti mõtestada. Nüüd on mõistagi peamine küsimus tehnilises teostatavuses ja eeskätt tulumudeli valideerimises.

Alfred – Andmekaitse määrusest (GDPR) on räägitud palju ning valdav enamus Euroopa ettevõtteid on sellest ettekirjutusest tingituna teinud päris palju protsessilisi sisemisi muudatusi. Seejuures on seadusandlik pool olnud kiirem kui äritarkvara arendajate tiimid. Senised kasutusel olevad töövahendid ei vasta ettevõtete soovidele ning antud valdkonnas vägagi kompetentne tiim tuleb seda probleemi B2B turul lahendama.

Bidrento – tiim, kes leiab, et kinnisvara renditurul ei oleks enam maaklereid tarvis. Nende loodud kinnisvararendi platvorm keskendub kogu vajamineva suhtluse automatiseerimises, alustades sobiva eluaseme leidmisest kuni lepingute sõlmimiseni ning edaspidise suhtluse korraldamiseni. Tõepoolest – ehk saab kiiremate kinnisvaratehingute puhul ilma maaklertasudeta?

See tiim on oma esimese platvormi juba valmis teinud ning ehitanud kogu asja vastavalt klientide tagasisidele – täpselt nii nagu päriselt häid asju tehaksegi. Tiimis on olemas kõik vajaminevad kompetentsid ja nii-nii õige suhtumine. Ootan huviga, kuidas nad rendikinnisvara turgu veelgi reformida kavatsevad.

Hesu – juba mitmendat aastat toidutööstust muuta püüdev entusiastlik tiim. Seekord on leitud konkreetne nišš – kuidas kasutada ära lõunapakkumistele orienteeritud kööke ja fleet-põhimõttel toidutarnet nõnda, et nii kulu kui ka lõpptarbija hind madal hoida. Mõte iseenesest on lihtne – maitsev toit õhtusöögiks mõistliku hinnaga koju. Eks näeme, kas kulueelis on Wolti-Bolti, Epic ja Smart Foodi maailmas piisavalt oluline eristumise alus.

Lokimo – Virtuaal audiogiid kõikides suuremates maailma linnades koos eelseadistatud linnatuuridega. Kuidas see toimib? See on kohalikele giididele suunatud tulujagamismudel, mis motiveerib neid pidevalt parimaid tuure üles laadima ja kaasajastama. Aktiivne ja ambitsioonikas tiim on loonud platvormi, mida saab kasutada riigist ja maailmajaost olenemata.

Tänaseks on kohalikud giidid loonud juba üle 200 audiotuuri. Turismiäppide maailmas on vähe lahendusi, mis on täielikult avastamata, pigem on oluline teha midagi kvalitatiivselt tasandil oluliselt paremini või automaagilisema tulu- või sisuloomismudeliga.

Netikool – Ajujaht on eeskätt väga tugev ärikiirendi, mis annab korralikud ja laiapõhjalised teadmised kõikidest olulistest äriarenduse aspektidest. Netikooli mõte on üllas – tuua haridus nendeni, kes täna õppetööd asukoha või töökohustuste tõttu jätkata ei saa + koduõppe propageerimine.

Tiimis on küll verinoored liikmed, ent läbi on mõeldud nii tehniline teostatavus kui ka erinevate sidusgruppide huvi. Siinkohal usun, et Ajujahi programm aitab tiimil kindlasti veelgi ambitsioonikamaid eesmärke seada ja leida viis, kuidas probleemile vähem ajalist ressurssi nõudev lahendus välja töötada.

Pagerr – laenan Digitunni saatejuhi H. Lõugas paralleeli – piparkooke tehes ei suuda me peaaegu et kunagi piparkoogitainast kasutada nii, et ei tekiks ülejääke, mis kuhugi vormi ei sobitu. Sama probleem on trükikirjastustel. Pagerri valdkonnakogemustega tiim on loonud tarkvara, mis kasutab ära kirjastuste „jäägid“ aidates nõnda väikeklientidel oma kulusid optimeerida ning kirjastustel ülejääk tuluks pöörata. Äri ja keskkonnateadlikkus käsikäes – meil jäi üle ainult ettevõtlikule tiimile hoogu juurde soovida!

Unsinkable Robotics – tiim teeb vee all inimeste eest ülesandeid teostavaid roboteid. Koostöös tuukritega on valminud kaks seadme prototüüpi ning peatselt on oodata kolmandat. Kiiresti areneval ja konkurentsitihedal turul vajab see meeskond kindlasti kogu abi, mida Eesti kiirendid pakkuda saavad.

Edasipääsejatele avaneb võimalus osaleda Ajujahi kiirendis ja arenguprogrammis, mis lõpeb varakevadel. Peale seda pannakse tiimid Ajujahi telesaates viimast korda proovile ning selgitatakse välja parimatest parimad. Koos toetajate ja EstBANiga jagatakse sel hooajal äriideede elluviimiseks välja rekordilised 140 000 eurot. Konkursi ellukutsujaks on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.