Telekomiettevõte Elisa tõi Eestis turule mitmel pool maailmas kasutatava äriklientidele suunatud uudse haldussüsteemi, mis võimaldab IoT ehk asjade interneti turul tegutsevatel ettevõtetel juhtida SIM-kaarte otse.
Elisa võttis koostöös idufirmaga 1oT kasutusse platvormi, mis annab partneritele vabad käed enda teenuste juhtimisel ehk kui varem said partnerid hallata enda SIM-kaarte läbi Elisa, siis tänasest ei pea enam ettevõtte poole pöörduma.
„On suur rõõm pakkuda 1oT poolt arendatud tarkvara nii uuendusmeelsele ettevõttele nagu Elisa,“ ütles 1oT asutaja ja tegevjuht Märt Kroodo. Elisale litsentseeritud 1oT platvorm on arendatud ligi saja ülemaailmse IoT ehk asjade interneti ettevõtte tagasiside põhjal ning teenindab 300 000 SIM-kaarti alates Ameerikast kuni Austraaliani.
Teenus on mõeldud Elisa äriklientidele, kes soovivad ühendada oma targad seadmed mobiilside võrku Eestis ning välisriikides. Klientidel on võimalus ise aktiveerida, avada, tellida ja sulgeda SIM-kaarte. Lisaks näeb klient kaartide kasutusajalugu, võrgu informatsiooni ning pakub võimalust valida hinnapakette, seadistada kasutuslimiite ja saada automaatseid teavitusi.
„1oT platvormi kasutavad näiteks lindude rändekaarte koostavad ettevõtted, kes on võrku ühendatud jälgimisseadmed paigaldanud lindude külge ning jälgivad perioodiliselt nende teekonda. Lisaks haldavad 1oT platvormi kaudu SIM-kaarte ka mitmed juhtivad tõukeratta jagamisteenuse ettevõtted Ameerika Ühendriikides ja Euroopas ning logistikaettevõtted Aafrikas ja Aasias,“ täpsustas Kroodo.
Kroodo sõnul on asjade interneti ettevõtetele oluline lisaks võrguühenduse kvaliteedile ka kontroll oma SIM-kaartide üle ning võimalus reageerida kiiresti erinevatele olukordadele. “Päeva lõpuks on IoT ettevõtete põhitegevus kuskil mujal. Nad teenindavad üldjuhul oma lõppklienti ning võrguühendus koos selle efektiivse haldusega peab nende põhiäri 100% toetama. Selleks on 1oT arendatud haldusplatvorm ka loodud.”
Elisa äriarenduse osakonna juht Merli Üle sõnas, et uuenduslik tarkvara annab äriklientidele oluliselt suurema vabaduse enda teenuste juhtimiseks, sh ka juhul, kui nende enda teenus vajab Elisa mobiilsidet. „Tahame, et meie praegused ja tulevased partnerid saaks oma äri korraldada täpselt nii nagu nad ise seda soovivad. Seepärast pakumegi koostöös idufirmaga 1oT oma klientidele platvormi, mis võimaldab neil juhtida teenust kordades efektiivsemalt ning pakkuda enda klientide suuremat paindlikust ja kiiremat klienditeenindust.“ Edaspidi saab klient kiiremini tegutseda ning lahendada küsimusi vaid mõne nupuvajutusega, sest varem käis kaartide aktiveerimine, muutmine ja sulgemine läbi Elisa.