Elisa blogi

Elisa on Ajujahil, sest see raputab mõtlemist ja aitab leida värskeid vaateid tehnoloogiatele

Elisa mentordatud tiim Callmidwife jõudis Ajujahi eelmisel konkursil finaali.

Eesti suurimal äriideede konkursil Ajujaht on kopsakas auhind ja palju osalejaid, kuid selle konkursi põhiline kasu on selles, et leitakse uusi värskeid vaateid nii uuele tehnoloogiale kui selle kasutamisele, arvavad Elisa Ajujahi mentorid ning tutvustavad, miks Ajujaht Elisale nii oluline on.

Elisa uute teenuste juht Kertu Kriisk toob välja, et Elisa soovib oma klientidele pakkuda aina vingemaid võimalusi teha teada-tuntud asju senisest hoopis nutikamal viisil: “Jah, tunnistame endale, et hea mõte ja võimekas tiim selle tegemiseks võivad tulla ka ettevõttest väljastpoolt,” pakub Kertu Kriisk humoorikalt välja põhjuse, miks Elisa heal meelel Ajujahiga koostööd teeb.

“Ehk siis meie esimene huvi on mõistagi teha koostööd. Suured ettevõtted peavad õppima väikestelt kiirust ja paindlikkust ning natuke isegi aupaklikkust – kõigis valdkondades ei saa korraga spetsialist olla. Jätkame suurima heameelega ärilist koostööd partneritena ka pärast kiirendiprogrammi, kui näeme selles tugevaid võite mõlemale poolele.”

Elisa äriarenduse osakonna juht Merli Üle märgib, et Ajujaht ei anna Elisale ainult võimalust leida uusi ägedaid lahendusi, mida koos alustavate ettevõtetega tarbijani viia, vaid ühtlasi ka värsket vaadet nii tehnoloogiale kui selle kasutamisele: „Meil on olemas tootearenduse ja kliendi tundmise kogemus ning see on idufirmadele sama väärtuslik kui soovitused, kuidas suurettevõtetega koostööd teha. Usume ka, et suudame nii mõnegi hea näpunäite anda, kuidas vältida äritegevust pidurdavaid karisid,“ räägib Merli Üle.

Elisa mentorid tõdevad veel sedagi, et Ajujaht on üks väheseid tõeliselt positiivseid ja produktiivseid kogemusi kõikidele osalistele, kus võib realiseeruda päris äri. Igal juhul on Ajujahi lõppedes kõik pooled veidi targemad, avatumad ja leidlikumad.

Mentorite suureks sooviks on aidata uutel ja põnevatel ideedel turule tulla ning leida Elisale koostööpartnereid, kellega koos ägedaid asju ellu viia. Ajujaht on eriline konkurss ja Elisa on eriline ettevõte.

Ajujahi kõige põnevamad ideed Elisa jaoks

Igal aastal selguvad kümned ülipõnevad ideed ja ärilahendused, mis läbivad Ajujahi tiheda konkursi ja jõuavad lõpuks avalikkuse ette. Elisa poolt tasub välja tuua sellised ägedad ideed nagu TempID, mis on Elisa tegevjuhi Sami Seppäneni suursoosik ja tema sõnul oli nende idee ka kõige tugevam. TempID pakkus välja lahenduse – pehme nahale kleebitava kehatermomeetri, mille näitu saab mobiilisäpist lugeda.

TempID.

Lisaks tuleb veel kindlasti ära mainida ka Elisa tooteturunduse valdkonna juhi Mailiis Ploomanni mentordatud Markus, kellega Elisa alustas koostööd ja mis piloteeris uudset tehisintellektil põhinevat isikutuvastuse süsteemi, mis aitab tulevikus vältida inimlikke vigasid inimeste tuvastamisel ja ära hoida kelmuseid.

Isiku tuvastamine Markuse abiga.

Häid ja kasulikke lahendusi on veelgi: MindTitan, mille tegevusaladeks on kõik praegu väga trendikad märksõnad nagu masinõpe, andmekaeve ja neurovõrgud, samuti Kertu Kriiski mentordatud tiim CallMidwife (avapildil), mille professionaalsed ämmaemandad pakuvad reaalajas konsultatsioone kõikidele naistele ja meestele ning ärikliendiüksuse äriarendusjuhi Märt Jõesaare mentordatud tiim Poirot Systems, mis aitab määrata alkoholi koguseid vaid kaalu järgi.

Peale Ajujahti pole kõik läbi – vastupidi!

Ajujahi tiimid näitasid, kuivõrd teistmoodi võib mõnele tavalisele väga paljusid puudutavale probleemile läheneda (nn out-of-box mõtlemisega) ning sellepärast jätkab Elisa varasemast veelgi aktiivsemalt startuppidega koostöövõimaluste otsimist.

Selleks on Elisal olemas Startup programm (vaata siit lähemalt: https://www.elisa.ee/startup), millega liitunud idufirmad võivad saada omale suurima kliendibaasi oma teenuste testimiseks, võimaluse laieneda koos Elisaga välisturgudele ja teha suuri asju suure telekomifirmaga üheskoos.

Peale Ajujahti koostöö jätkub ja näiteks projekt Markus läbis Elisaga koostöös 2017. aasta alguses proof of concepti faasi ning jäi sellest hetkest ootama oma õiget aega turuküpsuse saavutamiseks.

Tegemist on lahendusega, millel on meeletu potentsiaal tulevikus meie kõikide elus. Aina enam lisandub teenuseid ning teenusepakkujaid, kes just näotuvastuse ning biomeetria kaudu soovivad oma kliente tuvastada. Tegemist on tuleviku autentimisvahendiga, mille arendamisega Elisa tahab kindlasti ka tulevikus tihedas koostöös edasi liikuda.

Aga lisaks sellele konkreetsele projektile on Elisa tänu Ajujahile leidnud endale veel ka suurepärase uue koostööpartneri MindTitani näol. Viimase poole aasta jooksul on koostööd tehtud nii AI (tehisintellekti) kui ML (masinõppe) valdkonnas ning koostöö on olnud vastastiku väga kasulik.

Eisa mentorid märgivad, et on ka äärmiselt õnnelikud, et leidsid Ajujahilt niivõrd ägeda uue partneri – noored, kes mõtlevad samas agiilses tempos ja suudavad rahuldada nii suure korporatsiooni nõudmised kui olla endiselt start-up-ilikult paindlikud.

Kõige edukamad on juba kasutusel igapäevases elus

Ajujahist on sirgunud palju edukaid ettevõtteid ja ettevõtjaid. Võib öelda, et osasid kasutame me kõik juba oma igapäevases elus ja oleme harjunud, et need teenused olemas on.

Ettevõttena teeb Elisa koostööd GoWorkaBitiga, arendab ettevõttesiseselt AI-d koos Markusega ning lapseootel kolleegid ja kliendid kasutavad aktiivselt CallMidWife teenuseid. Koju aga sõidetakse Taxify´ga.

Kuidas Elisa mentorid kaasa aitasid

Elisa osales Ajujahi programmis 2016/2017 hooajal esimest korda. Tiimide mentordamisel panustati strateegilisele kaasamõtlemisele ja abistavate mõttemudelitega Muidugi olid tiimidele kättesaadavad ka juba läbi proovitud meetodid, mida telekomifirma kasutab.

Lõpuks aga teab iga tiim muidugi ise, kuidas mingit probleemi lahendada. Tihti vajatakse ainult kogemusega mentorit, kes oskaks läbi õigete küsimuste ja vahel ka suunamiste lahenduseni juhatada.

Elisa mentorid aitasid veel kliendiuuringute ja tehnoloogia testimisega, milleks oli suurima erakliendibaasiga IT-ettevõttel pakkuda parim testimisplatvorm.

Tundub, et sellest kõigest oli kasu, sest eelmine kord jõudis seitsme finalisti sekka kolm Elisa mentordatud tiimi.

Mida võib oodata selleaastaselt Ajujahilt?

Seekordselt Ajujahilt ootab Elisa võimalusi Eesti ettevõtlusturgu muuta, kas siis kaudselt mentoritena või läbi partnerluse mõne tiimiga. Ja muidugi saab ürituselt tohutult tegutsemisenergiat, mida seesugune projekt ja need innustavad tiimid annavad. Päriselt.

Ideede esitamise aeg ei ole veel lukus, igaüks saab veel viimaseid päevi esitada oma ideid Ajujahi konkursile – tee seda 29. oktoobrini siin.

Märksõnad: , ,
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.