Elisa mentordatud autopesuteenuse nn American Dream ehk Upsteam jõudis Ajujahis kolmandale kohale

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Praegu on käes aeg, kui inimesed tellivad omale koju söögi, joogi, meelelahutuse ja koristaja ning varsti isegi autopesu. Ja mitte ainult koju, vaid sinna, kus asub pesemist vajav auto. Sellise American Dream´iliku autopesuteenuse pakkuja Upsteam saavutas Ajujahil kolmanda koha ning seda tiimi mentordas Elisa uute teenuste juht Kertu Kriisk.

Ajujahi finaalis kuulutati eelmisel nädalal välja esikolmik. Võitis digitaalse toiduohutuse platvorm FoodDocs, kellele väljastati 30 000 euro suurune peaauhind, II koha ja 15 000 eurot sai uuendusliku süütegeeli tootja Biofire ning III koha ja 5000 eurot pälvis liikuvat autopesu teenust pakkuv UpSteam.

Elisa Eesti juht Sami Seppänen ütles tulemusi kommenteerides, et valiku tegemine ei olnud lihtne ja leidis, et kõik võivad siiski võitjatena koju minna: „Areng, mille finalistid Ajujahi jooksul läbi tegid, on väga suur. Konkurss on kõiki aidanud heas mõttes ületama esimest ettevõtlusega alustamise kadalippu.“

Viimased pool aastat Ajujahi programmis UpSteami tiimiga koos töötanud mentor ja Elisa uute teenuste juht Kertu Kriisk peab Upsteami idufirmaks, mis teeb revolutsiooni autopesu maailmas: „Kui aasta tagasi polekski ma ehk osanud pakkuda, mida üldse annab ühe auto pesemises juurde veel innoveerida, siis täna tõden rõõmuga, et eksisin. Kõike annab innoveerida! Mitte mina ise ei pea aega kulutama ja autopesulat leidma, vaid pesula leiab minu auto samal ajal, kui tegelen sellega, mis minu tähelepanu päriselt vajab.“

Tegemist on liikuva autopesuga, mis tuleb ise kliendi juurde. Autopesu on tehtud automaatseks taustateenuseks – klient määrab sobiva pesugraafiku, maksab kord kuus justnagu elektriarvet ja naudib sõitu puhta autoga ilma igasuguse vaevata. Seejuures kasutab liikuv tiim biolagunevaid ja loodust säästvaid pesemisvahendeid, mis tähendab, et autopesu võib kutsuda kuhu iganes – ka kontori ette ja toidupoe parklasse. Klient ei pea ise auto juures sekunditki viibima, välipesu teostatakse täiesti autonoomselt.

Töötav lahendus sündis miinuskraadides polthaaval Lasnamäe parklas prototüüpi kokku pannes

Idee tekkis tiimil Ameerikas müügitööd tehes, kui nähti, et tegelikult ei peagi autopesu olema tüütu ja aeganõudev lisategevus.

Ent nagu alati, mõte võib olla ju hiilgav, aga mõtteid on paljudel. Hoopis olulisem on koostöö ja inimesed, kes mõtte taga seisavad. Lean lähemine sai selles meeskonnas hoopis uue tähenduse, kuna tiim sai nappidest ressurssidest hoolimata valmis esimese täiesti töötava lahenduse Lasnamäe ehituspoe kõrval parklas. See ei olnud pärastlõunaprojekt, vaid miinuskraadides ja poldi-mutri haaval 0,02 euroseid arveid raamatupidamiseks kõrvale pannes kuudepikkune õppimine ja katsetamine. Eksiti palju, ent õpiti rohkem, tõdeb Elisa Mentor Kertu Kriisk kokkuvõtteks.

Elisa töötab igapäevaselt startuppidega ning mõnevõrra hakkab tekkima ka vilumus tiimide hindamisel. „UpSteami puhul on näha, et noormehed on päriselt ettevõtmisse investeerinud nii oma aja kui ka kõik mõtted,“ lisab kertu Kriisk, „seejuures on suudetud vältida liigset kiindumust oma esialgsesse ideesse. Oleme koosolekuruumides aju rünnates läbi käinud nii palju erinevaid lahendusi, et mõnesse võib-võib olla reaalne auto pesemise teenus enam ei mahtunudki!“

Upsteam finaalis.

Kui Kert Kriisk uuris, kuidas UpSteam oma esimest mõtet valideeris, sai ta neilt õpikutes kirja pandud, ent reaalselt kogemusel põhineva vastuse: „Küsisime klientidelt!“. Koos sõpradega küsitleti nädalavahetuse jooksul üle 300 inimese ning pärast prototüübi valmimist küsiti arvamust juba neilt, kelle jaoks teenus käegakatsutav ja tasuline oli. Tiimi sisetunne ei eksinud – inimesed väärtustavad oma aega ja mugavust ning sinna suunda tuleks oma teenusmõtted koondada.

Olgu see Ameerikas õpitud suhtlemisjulgus või Z generatsiooni eripära – ebaeestlaslikult julged, õpihimulised ja siiski aupaklikud tüübid toovad päris kindlasti meile nii mõnegi mugava lahenduse. Olgu see autopesude Netflix või mõni muu unistus. Siit on oodata suuri asju.

Ajujahi võitjad on juba toimivad ettevõtted

Ajujahi ellukutsuja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) juhatuse esimehe Alo Ivaski sõnul tõestas tänavune hooaeg, et Ajujahil on Eesti ettevõtlussektoris täita tähtis roll. „Sügisel konkursile esitatud äriideedest kasvasid hooaja lõpuks välja mitmed toimivad ettevõtted, kellel on ka suur potentsiaal rahvusvahelisi turge vallutada,“ võttis Ivask hooaja kokku.

FoodDocsi platvorm aitab toiduga tegelevatel ettevõtetel tagada, et toiduohutuse dokumendid vastaksid nõuetele ja oleksid paberivabad. FoodDocsi digitaalne enesekontrolli plaan hakkab andmete esmakordsel sisestamisel ettevõtete jaoks ise tööle ja annab tähelepanu vajavatest kohustustest iseseisvalt ettevõttele märku.

Ajujahi žüriisse kuulusid EASi nõukogu esimees Erki Mölder, SEB Grupi innovatsioonijuht Mart Maasik, Elisa Eesti juht Sami Seppänen, Baltcap Growth Fundi juht Heidi Kakko ja Fontese juhtivpartner Külli Lilleorg. Eesti suurima äriideede konkursi ellukutsuja on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, partner SEB ja suurtoetaja Elisa.

Lisaks neile toetavad Ajujahti Elering, Levira, Tehnopol, advokaadibüroo Triniti, Ülemiste City, Harku vald, Hiiu vald, Pärnu linn, Saue vald, Tallinna linn, Tartu linn, Viimsi vald ja Võrumaa omavalitsuste liit. Ajujahi elluviimist rahastab EAS Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.