Elisa Põnniradar ehk miks otsustas telekommunikatsiooniettevõte hakata müüma laste nutikellasid

Soov lapsega ühendust saada ja lapse asukohal silma peal hoida on tuttav enamikele iseseisvat õueskäimist harjutavate laste vanematele. Telefon on siinkohal mõistagi loogiline abimees, ent kui see ununeb hääletu peale, jääb koju või ei ole laps veel telefoni kasutamise vanusesse jõudnud, aitab spetsiaalne laste nutikell. Elisa Põnniradar on SIM-kaardil teenuspakett, milles on parajalt andmemahtu, kõneminuteid ja SMSe, et vanem lapsega ühendust saaks. Sajad pered on tänaseks teenuse kasutusele võtnud nii kodus kui ka välisreisidel.

Elisa uute teenuste valdkonna juht Kertu Kriisk räägib sellest, kuidas sündis idee tuua turule Elisa Põnniradari teenus ning millised võivad olla takistused laste nutikella välismaalt tellimisel.

Hiina veebipoed on laste jälgimise kellasid täis, ent millist siis valida? Tuhandete kellade seast valides tekib sama palju küsimusi kui on tooteid: Kas see on töökindel? Milline on äpi kasutusmugavus? Kas see üldse kohale jõuab? Millise teenuspaketi peaksin sellele tellima? Kas sellele üldse helistada saab? Kuidas kõlari kvaliteet on? Kas see seade üldse Eesti operaatorite võrkudes toimib?

Just need olid küsimused, mis kliente vaevasid. Otsustasime, et operaatorina võiksime me ise kliendile sobivat seadet ja paketti soovitada. Elisa töötajate lapsed testisid kokku sadu nutikellasid ja vanemad nendega kaasnevaid äppe, enne kui valisime meie valikus olevad seadmed. Küll ühel ei toiminud üks funktsionaalsus, küll teisel teine. Viimaks leidsime usaldusväärse Euroopa tootja, kelle seadmed andsid kõige parema tulemuse ning kellega koos tõlkisime nii kella kui ka äpi menüüd eesti keelde. Lisaks leidsime ühe toimiva tootja, kes ka „hiinakatest“ oma kvaliteediga teised varju jättis.

Pärast pikka erinevate välismaiste veebipoodide kellade testimist joonistusid välja 3 põhjust, mis ajendasid meid Põnniradari teenuse turule tooma ning hakata ise seadmeid müüma:

  1. Kõik välismaised seadmed ei töötanud Eesti võrgus korralikult
  2. Veebipoest tellitud kellade kasutajaliidesed olid tihti hiina või inglise keeles ning äppide kasutusmugavus jättis soovida
  3. Välismaalt tellides puudub garantii ja eestikeelne klienditugi

Elisas müügil olevate MyKi kellade puhul saavad laps ja lapsevanem kasutada eestikeelset kasutajaliidest ning positsioneerimise täpsus on testitud seadmetest parim. Eks alati tuleb arvestada sellega, et siseruumides nii pisike seade õiget tulemust anda ei pruugi, ent õues on trajektoor enamasti täpne. Kõnede tegemine toimib ühtviisi nii siseruumides kui väljas laitmatult ning see tagab peamise südamerahu – vajadusel saab lapsega alati ühendust.

Oleme kogunud mitmeid kasutajalugusid nii klientidelt kui ka kolleegidelt, kellele Põnniradari teenus huvi pakkunud on. Näiteks kirjutas Mariza Elisale, et tema laps läheb tihti üksinda hulkuma. „Kord sõbrannagagi hakkasid lapsed vanaema juurde kõndima, ise aru saamata, kui pikk vahemaa see tegelikult on. Otsisime ümbruskonda juba lõpuks autodega läbi ja õnneks leidsime nad. Kartsin tollel momendil juba kõige hullemat kuna maja kõrval on järv või et keegi on mu lapse röövinud. Sellist südamevalu ei soovi isegi vaenlasele mitte. Põnniradar oleks suur abimees,„ kirjutas Mariza.

Põnniradari teenuse ja nutikelladega saab lähemalt tutvuda veebilehel www.elisa.ee/ponniradar või lähimas Elisa esinduses.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.