Elisa blogi

Elisa soosik ideekonkursil Ajujaht on Lexi.Market ja lahendamiseks on valitud raske pähkel

Lexi.Marketi juht Kari Maripuu ütleb, et Lexi uus tarkvara tuleb tootjatele ja hulgimüüjatele appi, pakkudes kaasaegset pilvetarkvara, kuhu kantakse sisse kõik ettevõtte tooted ja nendega seotud detailsed andmed.Foto: Elisa

Ajujahi parimad kümme tiimi on selgunud. Üks tugevamatest tiimidest on Lexi.Market, mille mentoriks on Elisa juhatuse liige Andrus Hiiepuu.

Hiiepuu on valinud endale raske pähkli, sest kümnest tiimist on just Lexi.Marketi idee – jaeketipoodide andmevahetus – kõige keerulisem tavalisele televaatajale lahti rääkida. Lexi tiim on ka ise Ajujahi vältel tunnistanud, et nende suurim proovikivi on oma idee selgitamine inimestele, kes ei ole nende valdkonnas sees.

Kuidas seletada ideed vanaema Maalile ja tema pojale Maidule?

Lexi ise kirjeldab enda ideed sedasi: “Lexi.Market tuleb tootjatele ja hulgimüüjatele appi, pakkudes kaasaegset pilvetarkvara, kuhu kantakse sisse kõik ettevõtte tooted ja nendega seotud detailsed andmed.” Ettevõtte juht Kari Maripuu lisab, et kui kliendisegmendi ettevõtete hulgas mainida sõnade kvartetti “jaeketi tooteandmete Exceli täitmine”, siis on see sageli piisav, et Lexi.Marketile võimalus anda.

Vanaema Maalile seletaks Maripuu Lexi ärideed nõnda – just Lexi.Marketi tarkvara abil tehakse valik, kas Muhu Leib ja Tere taimne šokolaadipuding jõuavad vanaema kodukaupluse riiulile ning kui palju need sooduskampaania ajal alla hinnatud on.

Maali IT-teadlikumale pojale Maidule seletaks Maripuu aga tiimi ideed natuke detailsemalt. Ta ütleks, et Lexi.Market on pilvetarkvara, mille abil saavad tootjad ja hulgimüüjad tooteandmed ühte süsteemi kokku koondada. Neid andmeid saab jaekettidele pakkumisena edastada just sellisel viisil nagu jaeketid seda nõuavad.

Kui suured tootjad ja hulgimüüjad võidavad tarkvara kasutades igapäevast tööaega ja säästetud aja kaudu suure summa aastas, siis väiksemad tootjad saavad selle abil oma tooteid professionaalsel viisil jaekettidele esitleda. Tulemusena jõuab kaupluselettidele ning kodulehtedele rohkem põnevamaid tooteid, mida saab omale ostukorvi panna.

Lexi.Market lahendab tõsist probleemi

Elisa juhatuse liige Andrus Hiiepuu sõnul lahendab Lexi mure, mis on ettevõtte klientide hinnangul reaalne, mitte pastakast välja imetud või suureks puhutud.Foto: Elisa

Hiiepuu hinnangul on Lexi.Market üks Ajujahi kõige perspektiivikamaid tiime. Hiiepuu viitab, et Lexi lahendab mure, mis on ettevõtte klientide hinnangul reaalne, mitte pastakast välja imetud või suureks puhutud.

“Mina asusin nende mentoriks, sest nägin lahendust, mis aitab kokku hoida ostlejate aega ja raha. Lisaks on Lexil juba käimas esimesed katsetused maksvate klientidega, kes on tuntud tegijad Eesti jaeturul,” arvab Hiiepuu, kelle sõnul on tegemist Lexi.Marketi meeskond pühendunud ja kompetentn ning ka antud tööstusharus on neil häid kogemusi.

Hiiepuu oskab kasutada kujundlikku väljendust Lexi mõistmiseks. Ta peab neid “toodete Facebookiks”– platvormiks, mis toob ühte keskkonda kokku tarnijate ja jaemüüjate vahetatava tooteinfo. Tarnijad riputavad toodete Facebooki üles oma tooted, andes neile ühtses formaadis kaubandusliku näo – pildid, videod ja tootespetsifikatsioonid, mis võivad sisaldada rohkem kui kahte sadat erinevat kirjet iga toote kohta. 

Jaemüüjad omakorda saavad kasutada seda infot nii supermarketis kui e-poes. Ühes jaekaupluses võib olla kümneid tuhandeid tooteid, kui mõelda näiteks Maxima XXX poes käimise peale. Praegu käib selline infovahetus nii Eesti kui ka rahvusvaheliselt tarnijate ja kaupmeeste vahel Exceli kõikvõimalikes tabelites.

Hiiepuu arvab, et excelindus piirab väiketootjate koostööd suurte jaekettidega, sest tooteinfo jagamine on lihtsalt liiga ajamahukas. “Kui infovahetus muutub lihtsamaks ja automaatsemaks, on paljudel tootjatel ja tarnijatel elu märksa roosilisem,” sõnab ta.

Ambitsioon on välisturgude vallutamine

Ajujahi programmiga liitumisest on Lexi meeskond loonud suhted kõigi Eesti suuremate jaekettidega ja müügitorus on üle 300 algatatud müügitehingu. Oma tarkvaraplatvormi arenduses tehakse koostööd ka Leedu tarkvaraarendusettevõttega ToughLex. “Meil on aasta alguse seisuga olemas toimiv tarkvara, maksvad kliendid, mille mahtu me iga kuu 6–7 ettevõtte võrra kasvatame ja mõistagi tohutul hulgal energiat,” lausub ettevõtte juht Kari Maripuu.

Ent ettevõtte juht on teadlik, et kaugematel välisturgudel läheb usalduse võitmisega rohkem aega ja seda peabki Lexi enda suurimaks proovikiviks. “Baltikumis suudame me areneda sobiva tempoga, samaaegselt konkurente tõrjudes. Aga tõsisem kasv saab alguse alles siis, kui meie portfelli ilmuvad ettevõtted Skandinaaviast, Kesk-Euroopast, Aasiast ja Põhja-Ameerikast,” ütleb Maripuu. Et sinna jõuda, tuleb kaasata täiendavat kapitali, mida Lexi tiim soovib koguda Funderbeami ühisrahastusplatvormilt.

Teine Lexi väljakutse on tiimi kasvamine. Praegu töötab tiimis kaheksa inimest, kuid müügi ja turunduse valdkonnas on ruumi tööjõu lisandumiseks. Paljud tootmise- ja hulgimüügiettevõtted Baltikumis pole siiani informeeritud Lexi.Market tarkvaraplatvormist. Kui hea sõna leviks kiiremini, saaks Lexi suurendada ka arendusmeeskonda.

2021. aasta eesmärgina tahab Lexi Eestist kätte vähemalt 75 klienti tootjate ja hulgimüüjate segmendis. Maripuu hindab, et kui Lexi platvormi kaudu liigub umbes 25% Eesti ja 15% Baltikumi tooteandmete infost, on ettevõttel olemas hea lähtepositsioon suurematele välisturgudele liikumiseks. Aasta jooksul loodetakse ellu viia ka mitmed mahukad liidestused jaekettidega, et infovahetus Excelite tabelites saaks jääda kaubanduse ajaloomuuseumi riiulile. 

Tugeva konkurendina nähakse RUEXit

Hiiepuu on üks kuuest mentorist Ajujahi finaalžüriis. Ka teistel mentoritel on oma soosikud, kes selguvad Ajujahi telehooaja vältel TV3s igal neljapäeval kell 20.

Hiiepuu näeb ühe põneva soosikuna RUEXit, kes loob elektriautode laadijate jagamisteenust. “Arvestades, et elektriautode turg on kasvamas kiiremini kui seda toetav laadimistaristu, on vajadus laadijate järgi lähitulevikus eksponentsiaalselt kasvamas. See, kes ühelt poolt pakub juurdepääsu suurimale laadijate võrgustikule ja teiselt poolt suudab ennast integreerida juhtivatesse parkimisäppidesse, saavutab kindlasti juhtpositsiooni,” ütleb Hiiepuu.

Lexi ühtegi konkurenti nimeliselt välja ei too, aga tiim on enesekindel, et nad suudavad jõuda Ajujahi finaali, kus jagatakse auhindade ning investeeringutena välja üle 100 000 euro.

“Meie tiim ei päästa planeeti, aga meil on ette näidata kiiresti kasvav ettevõte, mille toode aitab lahendada väga suure igapäevase probleemi kogu kaubanduse ökosüsteemis. Päeva lõpuks on just ärilised edusammud Ajujahi konkursil osaleva ettevõtte edu kriteeriumiks,” ütleb Maripuu.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.