Idufirmade kiirlaadija Slush – igal aastal patareid täis heade ideede ja kontaktidega

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Igal aastalõpul korraldatakse Helsingis maailma mastaabis suurüritus idufirmadele ehk stratuppidele: kohal on maailmakuulsad esinejad tehnoloogiamaailmast, Helsingi messihall aga on täis sadade alustavate äride bokse, kus otsitakse investoreid ja vastupidi – investeerijad otsivad, kuhu oma raha kasvama panna. Kohale tulevad ka kõik suured tegijad oma stendidega alates Microsoftist ja Google´ist, muidugi ka Soome ja Põhjamaade tehnoloogiafirmad. Elisa Eesti uute teenuste valdkonna juht Kertu Kriisk räägib, mida tema Slushilt põnevat leidis.

Millised olid parimad muljed selleaastaselt Slushilt Helsingis – kes olid kõige põnevamad esinejad ja miks?

Slushi esinejad annavad iga kord korraliku energialaengu. Sel aastal peatuti lisaks juba oodatud „how-to“ startup-teemadele palju ka hariduse reformimisel ja oma ökoloogilise jalajälje vähendamisel. Kuigi viimane teema on lava-aega saanud ka varem, on siiski näha, et sellele lähenetakse nüüd aina praktilisemalt, sest enam ei räägi me kaugeltki oma lapselaste tulevikust, vaid olukorrast, kus meie endi eluajal hakkab keskkond meie ümber hädasignaali andma.

Planeedi päästmisest rääkijana jäi enim silma startup Sulapac ning selle tegevjuht ja asutaja Suvi Haimi. Tema juhitud startupi eesmärk on asendada plastik nende endi loodud materjaliga, mis on praegustes plastiku tootmiseks kasutatavates masinates töödeldav. Materjal lahustub kokkupuutes niiskusega vähem kui kuu ajaga, ent on siiski kasutatav ka vedelike pakendamiseks.

Rõõm on ka tõdeda, et soome päritolu startup ei ole stereotüüpne kamp naiivseid pelgalt oma ideega hipisid. Sulapac paneb korralikult rõhku lisaks ökoloogilisusele ka materjali kasutamiskvaliteedile ja brändile, lootes tulevikus olla oma kategooria Goretexi standardi kõrgusel.

Slushil avalikustas näiteks see startup, et nende investoriteringiga on liitunud ka Chaneli moemaja.

Nii nagu ökoloogilise jalajälje vähendamine, ei olnud ka innovatsiooni vajav haridussüsteem mingi uudisteema, ent sealgi oli uut ja põnevat. Kõige põnevam esineja tutvustas programmeerijate hariduse “süsteemi“ innovatsiooni. Nimelt tutvustas mängutootja Cupercell tegevjuht ja kaasasutaja Ilkka Paalanen Pariisis asuva õpetajateta kodeerimiskooli „42“ ideoloogiat, mille analoog „Hive“ luuakse peagi ka Helsingis.

Kogu lahendus tundub olevat paeluvalt lihtne ja loogiline – koodikirjutajad õpivad üksteiselt ja lähenevad programmeerimisele probleemi- ja ülesandepõhiselt. Nii tuuakse teemaga tutvuma ka ilma igasuguse IT-alase hariduseta inimesed, kes peavad olema lihtsalt pädevad loogilised mõtlejad, loomingulised ja probleemilahendajad.

Kes suurtest tehnoloogiafirmadest jätsid kõige säravama mulje?

Muidugi ei saa mainimata jätta ka Amazoni tegevjuhi Werner Vogelsi esinemist. Kui Sulapac ja Hive paelusid peamiselt lahenduste formuleeringutega ja startupiliku õhinaga, siis härra Vogels täitis lava juba ainuüksi oma isikuga. Publik sai aimu Amazoni tehnoloogiaüksuse startupilikust tööviisist ning sellest, kuidas ja miks tehnoloogiahiid innovatsiooni ja õppimist toetavat kultuuri viljeleb. Modereeritud arutelus tõi Vogels välja suurettevõtete peamised probleemkohad, ent värskendavalt vähe oli lihtsalt sloganeid. Vogelsi aukartustäratav kogemustebaas sai särada läbi karuse karisma ja väga down-to-earth maneeri.

Millised olid Slushil nähtud kõige huvitavamad idufirmad ja miks nende pakutav tundus põnev?

Sel aastal jäid silma ettevõtete probleemide lahendamisele keskenduvad startupid. Võib-olla ka seetõttu, et lõpptarbijalahenduste osa tundus eelmise aastaga võrreldes veidi korduv. Huvipakkuvate startuppide ühiseks jooneks võib tuua kolm komponenti:

  • Tugev ja kompetentne tiim
  • Probleemi ja sihtturu tundmine
  • Toimiv lahendus või selle päriselt töötav prototüüp

Kas Slushilt leidis ka mõne uue idufirmaga hea kontakti, kellega Elisa tulevikus koostööd tegema võiks hakata?

B2B ehk ärilt ärile lahenduste osas arutasime võimalikku koostööd startupiga Industryhack, mis ühendab idufirmad suurettevõtetega ning aitab üheskoos sünteesida uut väärtust või lahendada suurettevõtete konkreetseid probleemkohti läbi startup-partnerite.

Elisa tegeleb samuti startup-partnerite leidmisega ning idee-häkatonide korraldamisega ning usun, et neilt on selles vallas kindlasti üht-teist õppida.

Lisaks tundus kindlasti väga potentsiaalikas Elisa IoT võistluse võitja Lifemote, mis optimeerib WiFi ruuterite toimemehhanisme. Oleme idufirmale andnud soovitused, kuidas oma lahendust täiendada nii, et see looks väärtust võimalikult suure hulga klientide teenindamiseks. Kui Lifemote suudab lahenduse kasutusele võtta ka olemasoleva laia seadmepargi optimeerimiseks, liigume kindlasti edasi ka kommertspilootidega.

Mis tundus teisi külastajaid ja idufirmasid Elisa enda teemadest kõige rohkem huvitavat?

Hea on näha, et Elisa ei ole startup-maailmas enam ainult telekomiteenuste pakkuja. Idufirmad näevad Elisaga koostöös võimalust avada enda jaoks kommunikatsioonikanal turu suurimale kliendibaasile ning Elisat kui strateegilist koostööpartnerit täiesti uutes valdkondades.

Milline oli huvi 5G lahenduste vastu ja mis idufirmasid selle juures kõige rohkem huvitab?

Tuleb tõdeda, et kõik on 5G osas üsna äraootaval seisukohal. Teame, et andmemahud ja tarbimisvajadused jõuavad piirini, mida senised tehnoloogilised lahendused teenindada ei suuda. Ent me ei saa välja tuua ühtegi idufirmat, kes oleks oma ärimudeli üles ehitanud eksklusiivselt 5G võrku silmas pidades. Usun, et edukad on ka tulevikus lahendused, mis toimivad üle erinevate tehnoloogiate.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.