Kuidas alustava startupina suurte abil suureks saada?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Täna alanud Startup Week´il on startuppidel võimalus osaleda üks ühele kohtumistel suurfirma spetsialistidega, et neilt nõu saada. Startupi-maailm saab ärimaastikul üha enam tähelepanu, kuid mida on suurettevõttel pakkuda ühele alustavale idufirmale?

Digitaalsed lahendused on tulnud, et jääda ning muudavad järk-järgult elu meie ümber. Ettevõtted, kes seda teistest varem mõistavad, võidavad endale aega harjumiseks ning muudatuste enda tingimustel ellu viimiseks. Ülejäänutel ei jää üle muud, kui proovida hiljem sammu pidada.

Kui maailma üks suurimaid hotellikette Marriott International 2014. aasta alguses teatas, et nad plaanivad aasta jooksul avada 30 000 uut tuba, oli 2008. aastal asutatud startupi Airbnb kaasasutaja ja tegevjuht Brian Chesky vastus lihtne: „Meie teeme seda järgmise kahe nädala jooksul!“

Ehkki Airbnb ei oma füüsiliselt ühtegi hotelli ega tuba, on neil kolm aastat hiljem pakkumises rohkem ööbimiskohti, kui maailma viiel juhtival hotelliketil kokku. Lisaks on nende turuväärtus tänaseks pea võrdväärne Marriott´iga.

Juba aastaid on Airbnb ja hotelliketid omavahel sõna- ja turusõjas olnud. Nii nagu eelnevalt toodu on heaks näiteks, et suurettevõtetele on kriitiline õigel ajal reageerida muutustele turul ja teha koostööd idufirmadega, pole enamikel alustavatel ettevõtetel siiski jõudu suurtega võidelda ning just koostöö suurfirmadega võib saada väärtuslikuks sisendiks edukaks kasvamisel.

Ehkki otsustusprotsessid ja asjaajamine suure ettevõtega on startupile esmapilgul harjumatu ja kohati isegi vaevaline, on neil pikalt turul tegutsemisega kogunenud rohkelt know-how`d, kogemust, tugev kliendibaas ning enamasti ka ressursse, mida ollakse valmis pidevalt muutuvas maailmas aina enam kasutama. Lisaks pelgalt kliendiks olemisele nähakse suurettevõtetes üha enam strateegilisi partnereid, kes suudavad abiks olla alates idee valideerimisest kuni skaleerimiseni, omades suurt kliendibaasi ning pakkudes ligipääsu mitmetele turunduskanalitele. Samuti on koostöö tuntud ettevõttega startupile hea võimalus end näidata ja tõestada usaldusväärse partnerina turul.

Strateegilisele koostööle lisaks võivad suurettevõtted pakkuda startupile väärtust läbi mentorluse. Koostöö pakub võimaluse jagada üksteisega ideid, saada enam teadmisi sektori kohta, kus partner on tegutsenud juba aastaid ning aidata seeläbi ületada kõrgeid sisenemisbarjääre turul. Mitmelgi juhul on startupi tegevuses valmis mentorina kaasa lööma ka kõrgemad juhid, kes lisaks oma suurte teadmistele ja kogemustele lisavad usaldusväärsust investorite silmis.

Kuigi startupid ja suurkorporatsioonid on oma olemuselt väga erinevad, usume me, et täna ei ole nad turul enam konkurendid, vaid eelkõige potentsiaalsed partnerid, kus mõlemal osapoolel on palju võita. Üksteise erinevate dünaamikate, eesmärkide ning võimaluste mõistmine on aga hädavajalik alus selleks, et kujuneks välja usaldus. Tegemist ei tohiks olla pelgalt ühekordse tehinguga, vaid pikema koostööga, millest on protsessi käigus mõlemal poolel võimalik rohkelt õppida.

Elisa on osa 20.-24. novembrini toimuvast Tallinn Startup Week`ist ning pakub alustavatele startupidele ning ettevõtjatele võimalust osaleda 1-on-1 (üks ühele) mentorluse sessioonidel, kus Elisa äriarenduse mentorid jagavad oma teadmisi, kogemusi ja ekspertiisi, et aidata startuppe ärimudeli valideerimisel, go-to-market strateegia planeerimisel, IT projekti juhtimisel ning IoT ja tulevikutehnoloogiate arendamisel.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.