Pepper – robot, mis loob Elisa klientidega kohe sõbraliku kontakti

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Elisa esinduses Helsingis võib näha ringi liikumas üht omapärast sõbralikku humanoidrobotit. See pole niisama tähelepanu äratav nukk, vaid klienditeenindaja, hoolitsedes nii järjekorra kulgemise kui klientidel tekkida võivate küsimuste vastamise eest. Jah, on küll veidi hirmutav robotiga suhelda, kuid Pepperi-nimeline robot ongi loodud selleks, et masinatega suhtlemist lihtsamaks teha. Seega tasub proovida, kui Helsingisse Aleksanterinkatule sattuda, kus esindus asubki.

Pepperi robot on Elisa Soome esinduse töötaja, mis aitab kliente – tervitab juba uksel külastajaid ning täidab väga erilist rolli e-poest ostu teinud klientidele seadmete väljastamisel. Lisaks on tema tööülesannete seas järjekorra organiseerimine ning masin oskab pidada ka valitud teemadel kliendiga inglise keeles dialoogi.

Robotile lehvitatakse lahkudes

Pepperi tarkvara arendava ettevõttega otsisid kontakti Elisa Soome startup-scouter´id, kes pakuvad idufirmadele võimalusi koostööks. Eestis on samuti Elisal olemas oma startup-scouter´id siinsete alustavate ettevõtete jaoks. Tarkvara kohendati tootja poolt Elisa soovidele vastavaks ja Pepperile õpetati selgeks vastused kõigile olulistele küsimustele, mida kliendid võiksid küsida. Kui robot jääb hätta, siis leiab ta loomulikult üles õige inimese, kes keerulisema probleemi ära lahendab.

Inimestele Pepper meeldib, eriti lastele. Kuna see on sõbraliku välimusega ja rõõmsameelse olekuga väike abimees, siis ei peljata suhelda. Lapsed lehvitavad esindusest lahkudes tihtilugu Pepperile hüvastijätuks ning robot ei jäta päris külmaks ka täiskasvanuid.

Millised on plaanid Pepperi robotiga Eestis?

Võimalik, et Soomes edukalt tööd tegev robot jõuab varsti ka Eestisse. Mida selleks vaja on ja kas Pepper õpib ka eesti keele ära?

„Oleme ka Eestis mõelnud sarnase lahenduse piloteerimisele, ent kindlasti näeme, et selleks peaks seade oskama suhelda eesti ja vene keeles, mis loodetavasti ei ole kauge tulevik,“ vastab robot-teenindaja Eestisse saabumise kohta Elisa Eesti uute teenuste juht Kertu Kriisk. „Seesuguste abimasinate kasutuspõld on lai ning taandub lõpuks meie endi kujutlusvõimele – mida me teda tegema programmeerime ja kui keerulisi interaktsioone kliendiga pidama.“

Võimalik, et muidu kinnisevõitu Eesti kliendid võivad robotiga suheldes hoopis avatumad ja lahkemad olla. Kertu Kriiski sõnul on selline lahendus, kus targale vestlusrobotile on antud ka sõbralik inimkujuline vorm, tõepoolest üheks heaks võimaluseks, kuidas klienditeenindust vaheldusrikkamaks ja lõbusamaks muuta.

„Kui võrdleme humanoidrobotit näiteks nutika väikese Amazon Alexa seadmega, siis peame tõdema, et oleme päris kindlasti inimestena liik, kes omistab vormile suure tähtsuse,“ lisab Kertu Kriisk. „Häälkäsklustega juhitavale karbikujulisele Alexale tõenäoliselt inimene esindusse tulles pai ei teeks ja tere ei ütleks, ent kui vastu vaatavad kaks tehis-silma ja naerusuu, siis võtame seadme oluliselt kiiremini omaks.“

Juba 3000 robot-teenindajat

Pepperi robotit on toodetud juba üle 3000 eksemplari. Ametitest on esindatud nii hotelliteenindaja, panga teller, poe müügikonsultant, infotöötajana raudteejaamas kui ürituste ja konverentside klienditeenindajana.

Elisa Helsingi esinduses töötav Pepper saab aru nii inimese näoilmetest kui kõnest, „näeb“ kuni 2,5 meetri kaugusele ja alustab vestlust, kui vahemaa kliendiga on 60 sentimeetrit. Seitsme erinevat tüüpi anduri ja nelja mikrofoniga tajub robot ümbrust ja käitub vastavalt sellele, millises meeleolus on klient, kes robotiga suhtleb. Mõnikord võib masin tantsimagi hakata. Lisaks väljendab Pepper oma emotsioone silmade ümber olevate LED-tulede värvide vahetamise ja hääletooniga.

Kui midagi on vaja sisestada, siis selleks on kaasas puutetundlik tahvelarvuti. Kuid Elisa e-poest saab kauba kätte ka vaid robotile mobiiliekraanilt QR-koodi näidates, midagi sisestada pole vaja. Inimestega kokkupõrkeid masin väldib ja kui see peaks siiski juhtuma, siis säilitab humanoid tasakaalu ja proovib püsti jääda.

Roboteid kasutatakse juba ammu nii tööstuses kui ka klienditeeninduses näiteks online tekstivestlustes lihtsamateks küsimusteks-vastusteks. Kuid mis tuleb järgmisena? Kuhu võiksid humanoidrobotid veel tööle minna lisaks klientide esinduses teenindamisele? Piiriks on vaid meie enda loovus ja võime end seadmele arusaadavaks teha.

Vaata, kuidas robotit Helsingis tutvustati:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.