Elisa blogi

Soovitused: kuidas vältida suviseid tehnilisi probleeme nutiseadme, maakodu digiboksi või internetiga välismaal?

Foto: Shutterstock.

Millised on levinumad tehnilised küsimused, mis inimestel suvel nutiseadmeid või internetiteenust kasutades ette tulevad? Elisa tehnilise toe tiimijuht Jaan-Kevad Vingissar analüüsib sagedasemaid küsimusi ning annab nõu, kuidas probleeme ennetada ja mida mure korral teha.

Jaan-Kevad Vingissari sõnul on igasuvised tehnilised mured traditsiooniliselt seotud kas maakodus kasutusel oleva interneti, TV-teenuse ja -boksiga, nutiseadmete kahjustuste või välismaal kasutatava internetimahuga.

Küll aga on tänavune aasta erinev selle poolest, et suvi algas paljudel märgatavalt varem ehk suvekodudesse mindi juba koroonakriisi ajal. Mõnevõrra vähem tuleb ette ka reisidel tekkivaid küsimusi, kuna välisriikides rännatakse praegu harvem.

1. Pikalt kasutuseta olnud teler või digiboks ei tööta

Suvepuhkuse alguses maakoju jõudes avastatakse tihti, et TV-teenus või digiboks tõrguvad. Üldjuhul ei ole tegu rikkega, vaid suvilas pikalt kasutuseta seisnud seadmed võivad vajada n-ö ülessoojenemise aega. TV-teenuseid uuendatakse pea iga kuu, aga välja lülitatud seadmes ei ole vahepeal neid uuendusi toimunud. Nii võib seade ka ekslikult kuvada veateateid.

“Viga” võib peituda ka oma kohalt nihkunud kaablis. Kontrolli üle, et vajalikud kaablid ja juhtmed oleksid korralikult dogiboksi või teleri külge ühendatud.

Üle õhu TV-teenust võib mõjutada ka ilmastikuolude tõttu paigast nihkunud antenn, mistõttu on signaal nõrgem. Võimalusel võid antenni ise liigutada, kui see asub kohas, kus seda turvaliselt ja ohutult teha saab. Aga alati on kindlam spetsialistilt abi küsida.

Soovitus: Varu kannatust ja anna seadmele aega taas üle pika aja rahulikult käivituda. Kui telerile ei tule kohe pilti ette, oota kümmekond minutit. Vajadusel konsulteeri spetsialistiga ning selgita välja, kuidas toimida.

2. Interneti kvaliteet maamajas kõigub või on aeglane

Sageli pöördutakse küsimusega, et miks on internetilevi suvila ühes toas parem kui teises või kipub vahepeal kaduma? Siin võib olla põhjuseks valesse kohta paigutatud ruuter. Tihti pannakse see maja keskele.

Soovitus: Hea levi saamiseks otsi ruuterile kõige parem asukoht. Aseta ruuter maja selle seina lähedale, mille suunas asub mobiilimast. Kui sa ei tea, kus mast paikneb, katseta ruuterit erinevates tubades, võimalusel paiguta see akna äärde. Igas asukohas katseta internetikiirust. Seda saab teha, jälgides ruuteril levipulkade muutumist. Kui levipulgad ei muutu, tee kiirusetest. Paiguta ruuter sinna, kus kiirus on kõige parem.

3. Reisil olles pole internetti või kulub andmesidemaht kiirelt ära

Suviti suurenevad ka välismaal interneti kasutamisega seotud küsimused ja klientide pöördumised. Tihti on mure selles, et ei teata, kuidas rändlust enda telefoni seadmetes sisse lülitada.

Küsimusi võib tekitada ka teenusepaketi interneti maht välismaal, kuna ei olda teadlikud, mis mahus internetti paketi raames tarbida saab. Mõnikord vajavad inimesed abi ka kohaliku sideoperaatori võrgu seadistamisega, kuna mõnes riigis tuleb võrk valida käsitsi.

Interneti kvaliteet välismaal sõltub kohalikust sideoperaatorist ning kuigi Elisa valib koostööpartnereid hoolikalt, ei pruugi igas riigis interneti kvaliteet olla nii kõrge kui kodumaal. Kui eestimaalased on harjunud, et Eestis saab kiiret 4G internetti kasutada kasvõi rabamatkal, siis välismaal ei pruugi igas väiksemas asulas või piirkonnas internet hästi levida.

Soovitus: Kontrolli reisi eel üle enda paketi andmeside maht ja selgita välja, kui suur on välismaal tarbitud andmeside osakaal. Uuri, kas külastatav riik on sinu paketi riikide nimekirjas või tuleks vajaliku regiooni interneti päeva/nädala/kuupilet eraldi juurde tellida.

Kui kohaliku sideoperaatori teenuse kvaliteet kõigub ja on vajadus kiirema interneti järele, vali kasutamiseks suured maanteeäärsed alad, kuna seal on võrguühendus parem kui väikestes asulates.

4. Nutiseade saab (vee)kahjustusi

Suvel sagenevad ka nutiseadmete kindlustusjuhtumid ja hooldustööde maht. Kõige enam esineb seadme maha kukkumise ja veega seotud kahjustusi. Telefon võib viga saada näiteks mõne hobi harrastamise käigus ja tihti just veega seotud tegevuste ajal. Sageli saab aga neid õnnetusi ennetada.

Soovitus: Kukkumise puhul aitab telefoni ekraani kaitsta kaitseklaas, kaitsekile hoiab ära suuremad kriimustused. Kui suvel on plaanis tegeleda veehobidega, soeta veekindel kott ja hoia nutiseadet kanuumatkale või paadiga järvele minnes selle sees.

Tihti ei pruugi telefon isegi vette kukkuda – veekahjustus võib tekkida ka sellest, kui sahmakas vett ootamatult üle sõiduki ääre tuleb. Kui seade on kahjustatud, ära proovi seda ise parandada, vaid konsulteeri spetsialistiga. Võimalusel tee nutikindlustus, mis kaitseb seadet erinevate õnnetuste puhul.

Märksõnad: , , ,
Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.