Elisa blogi

Miks inimesed uutele lipulaevadele igal aastal tormi jooksevad?

Järjekord New Yorgis iPhone 11 müügile tuleku päeval.Foto: Scanpix/RW/MPI/Capital Pictures.

Nutitelefonide suurtegijad tutvustavad igal aastal uusi lipulaevu, millele kliendid sageli tormi jooksevad. Alles hiljuti müügile tulnud iPhone 11 pöörab suure tõenäosusega veel enne aasta lõppu tänavuse Apple’i telefonide müügistatistika pea peale. Mis on need põhjused, mis inimesi pidevalt uusi telefone ostma ajendavad ja miks uusi mudeleid reeglina suur müügiedu saadab?

Eelnevate aastatega sarnast trendi on Apple’i uue põlvkonnaga Elisas näha ka tänavu. “Müügiperioodi alguses võib saadavus piiratud olla. Ehk siis kõik, mis Elisasse müüki saabub, läheb kohe klientide vajaduste rahuldamiseks ka müügiks. Kohati jääb puudugi,” ütles Elisa seadmete tootejuht Kirill Šapošnikov.

“Tegelikult ei vaataks ma siin ainult Apple’it, vaid kõiki kolme suurt tegijat – Huawei, Samsung ja Apple – üheskoos,” sõnas ta. “Kuna kõik kolm suurt on valinud taktikaks uued mudelid korra aastas müügile tuua, siis ka kliendid ootavad uusi telefone just ühe korra aastas.”

Mis paneb inimesi pidevalt uusi lipulaevu ostma?

Mõni klient ootab Šapošnikovi sõnul paar aastat, et oma tippmudel uue vastu vahetada. Teine läheb igal aastal uue mudeliga kaasa. “Lisaks sellele mängib rolli muidugi ka brändi eelistus ehk kui inimesel oli endine telefon Apple, siis ostab ta suurema tõenäosusega ka järgmise telefoni samalt tootjalt,” rääkis Šapošnikov.

Müügiedu põhjuseid võib tootejuhi sõnul otsida Apple’i turundusest ja filosoofiast. “Innovatsioonist, nagu Apple seda nimetab. Seadmetesse paigaldatakse uusim protsessor, parandatakse aku eluiga ja kaameraid optimeeritakse tarkvaraga veelgi paremini suhtlema. Võtame näiteks tänavuste iPhone’ide Deep Fusion tehnoloogia – inimesed on vaimustuses, kuna pildistamine on peale sotsiaalmeedia tegelikult tähtsuselt teisel kohal olev faktor.”

Uue mudeli puhul ülistatakse Šapošnikovi sõnul ka Apple’i disaini. “Kuna Apple tutvustas uues seadmes esmakordselt kolmikkaamera süsteemi, on nüüd ka menüü suurem. Samuti on valikus uus värv – roheline.”

“Ehk siis lühidalt, Apple’i leeris on uute seadmete müügiedu põhjuseks uudsus,” lisas ta.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.