Fujitsu blogi

5 põhjust, miks on kasulik IT teenused sisse osta, mitte nendega ise pusida

Ka IT-s kehtib loogika, et igal kingsepal on mõistlik jääda oma liistude juurde ja mitte püüda kõike ise teha. Torutöödeks ju pole ettevõttes oma santehnikut, elektrikut samuti enamus firmasid ei palka. IT on küll ka väga oluline, kuid selles valdkonnas võib paljudel juhtudel olla mõistlik samuti toetuda valdkonna spetsialistidele selle asemel, et see keerukas kompetens oma majas hoida.

Siin on viis põhjust, miks ja mis juhtudel oleks kõige mõistlikum võtta teenus, mitte palgata oma IT spetsialist (või osakond). Need põhjused võivad kehtida nii suurtele kui väikestele, ettevõtte suurus polegi nii määrav. Pigem on oluline see, millele äri keskendub ja kui see pole IT, siis las infotehnoloogia spetsialistid pigem toetavad ettevõtte põhiäri.

  1. Teenusega on lihtsam.Kõik teavad, kui raske on praegu leida häid IT-spetsialiste. IT-firmad teevad tõsiseid pingutusi, et meelitada neid kõikvõimalike boonuste, hüvede ja hea palgaga. Kas oled valmis konkureerima nendega hea kuupalgaga, tasuta konverentsilähetuste, Skype´iliku kontori ja veel paljude muude lisavõimalustega, mida headele IT-spetsialistidele pakutakse? Selle asemel võid kasutada hoopis teenusepakkujat, kes need spetsialistid ise leiab, teab, kuidas neid meelitada ja mismoodi koolitada ning alati uusimate oskustega varustada. Sina tasud vaid ettemääratud kindlat tasu ja saad parima teenuse oma valdkonna parimatelt spetsialistidelt.
  2. Kõik sinu tiimiliikmed saavad keskenduda põhiärile.Kui IT-spetsialiste pole vaja palgata, võid selle asemel leida hoopis juurde mõne oma valdkonna spetsialisti, mis tõenäoliselt toob rohkem lisaväärtust. IT vaid toetab selle väärtuse loomist. IT osakonna palkamise asemel võta juurde näiteks mõni müügi- või turundusinimene (ehkki ka neis valdkondades on võimalik osa tööst välja viia teenusepakkuja juurde).
  3. Saad IT valdkonna parimad ja uusimad teadmised ja oskused,kuigi ise selles valdkonnas ei tegutse. Tehnoloogiavaldkonnas toimub aina suurem spetsialiseerumine ja oma firmas, kui selle tegevusala pole just infotehnoloogia, on raske veel ühe lisateema värskeimate arengutega pidevalt kursis olla. IT teenuse pakkuja, kui tegemist on suurema ja kogenud firmaga, on aga alati kõigi vajalike uuendustega kursis ja jagab neid loomulikult ka oma klientidele ning rakendab nende IT süsteemides. Saad parima turvalisuse, mis hetkel saada, parimad teenused ja parimad lahendused.
  4. Teenus on odavam.Jah, muidugi see on odavam, kui oma majas samade oskuste omandamine, sest teenusepakkuja koolitab oma spetsialiste paljude ettevõtete jaoks teenuse pakkumiseks ja kulud on selle võrra oluliselt madalamad. Kui sul endal pole vaja turva-, serveri-, kasutajatoe- ja riistvarahoolduse spetsialiste igapäevaselt, on see oma firmas pigem raiskamine, teenusepakkuja juures aga töötavad need spetsialistid vaheldumisi erinevate klientide probleemidega ja teenusepakkuja hoolitseb selle eest, et õige asjatundja oleks alati kättesaadav.
  5. Teenus aitab palju aega kokku hoida.Kui soovid omale palgata IT-spetsialisti, pead välja kuulutama värbamiskampaania, kuulama kümneid kandidaate, millegi põhjal välja valima sobivaima kandideerija valdkonnast, milles ise võib-olla pole eriti suuri kogemusi ja siis palkama umbes kuu aja pärast, siis teenus on kohe olemas. Tuleb vaid sõlmida vastav leping, tingimuste üle enne läbi rääkida ja kõik juba toimibki.

Millised teenused tavaliselt väljast tellitakse?

IT Outsourcingu ehk teenuse väljast tellimise põhilised tööd on järgmised:

Kasutajatugi – vastavalt vajadusele on firma töötajate jaoks alati saadaval firma riist- ja tarkvaraga kursis olevad spetsialistid.

Töökohahaldus – kui on vaja töökohti juurde, siis teenusepakkuja leiab vajaliku riistvara, seadistab, ühendab ettevõtte infosüsteemiga ja teeb vajalikud toimingud, et saaks uuel töökohal kohe tööle hakata.

Serverihaldus – nii serveriressursside juurde lisamist kui koomale tõmbamist teeb vastavalt vajadusele serverispetsialist, samuti hoolitseb turvalisuse ja varunduse eest. Vastutus on antud oma ala asjatundjatele, et ettevõtte kõige väärtuslikum vara – andmed – oleksid spetsialistide hooldatud.

Riistvara hooldus – millist arvutit, serverit, printerit või mobiilset sedet on vaja? Teenusepakkuja oskab seda hinnata ning kui ei ole soovi riistvara täielikult välja osta, saab tellida ka rendi. Nii on pidevalt kasutuses uuendatud ja korralik riistvara, mis ettevõtte igapäevast tööd ei takista.

Mobiilsete seadmete haldus – mobiilsetel töökohtadel töötajaid on aina enam ja nende seadmete haldus võib mõnikord olla peavalu. Hea on see oma majast välja viia ja lasta tegeleda selles valdkonnas kogenud tegijatel.

Virtualiseerimine – kui on kiirelt vaja juurde serveriressurssi või lisatöökohti, pole mõtet kohe rahakotti kergendada ja kõik ise osta, sest mõni hetk hiljem pole äkki kõike seda enam nii suures mahus vaja. Tipphetkedel aitab teenusepakkuja paindliku pilveteenusega hetkega lisaressursse tekitada ja kui vajadus kaob, siis saab neist kohe ka loobuda.

Salvestus ja varundus – hoia oma andmeid pilves või oma majas, vahet pole – salvestuse ja varunuse puhul tasub samuti usaldada spetsialiste, et kõik kindlalt töötaks.

Pilveteenused – selles osas on üsna selge, et enamus ettevõtteid kasutavad pigem teenusepakkujat, kuigi eks on ka erandeid. Paindlik pilveteenus hoiab andmed kindlalt väljaspool maja kõikjalt ligipääsetavana ja nii turvalisus kui varundus on teenusepakkuja poolt tagatud.

Artikkel ilmus algselt Fujitsu blogis.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.