Möödunud kolmapäeval said tehnoloogiahuvilised, ärijuhid, IT spetsialistid ja meediaesindajad Fujitsu World Touril näha ja kuulda palju uut ja huvitavat.
Iga-aastasel suurüritusel oli tänavu kohal rekordarv eestlasi ning tuntud Finlandia Hallis said osalejad võimaluse kuulata nimekate esinejate ettekandeid ning näha Fujitsu ja teiste tehnoloogiaettevõtete väljapanekuid ja uusimaid lahendusi.
Unusta sõrmejäljelugeja – biomeetria tagab tõelise turvalisuse
Paljud – või isegi enamik – tänapäeva sülearvuteid ja nutitelefone tulevad juba sõrmejäljelugejatega, mis võivad küll tavalisest PIN-koodist turvalisem olla, kuid mida on siiski võimalik petta, kasutades selleks kasvõi sunniviisiliselt omaniku sõrmejälge.
Fujitsu on arendanud välja aga biomeetrilise autentimissüsteemi nimega PalmSecure, mis põhineb inimese peopesas olevate veenide tuvastamisel ja mis on seni teadaolevalt üks turvalisimaid autentimislahendusi olemas. PalmSecure on täiesti kontaktivaba autentija – omanik peab vaid käe väikese plaadi kohale asetama ning miljon sensorit tuvastavad tema identiteedi peopesa veresoonte põhjal.
Kuna veresoonestik on igal inimesel täiesti erinev, on võltsimine praktiliselt võimatu. Erinevalt sõrmejälgelugejast ei ole PalmSecure’i võimalik ka näiteks surnud inimese käega petta – süsteem tuvastab, kas veri liigub. Selliseid lahendusi saab kasutada näiteks töötajate kontrolliks või lihtsalt isiku tuvastamiseks.
Näiteks Brasiilias on PalmSecure juba aastaid teatud pankade sularahaautomaadides kasutusel, et pangakaardile veel üht autentimisastet lisada.
Tehnoloogia, mis muudab iseteeninduskassad kordades turvalisemaks
Iseteeninduskassad on muutumas üha populaarsemaks ning võimaldavad inimestel tihtipeale oma poes käimised palju kiiremaks muuta, kuna paari asja – või terve ostukorvi – soetamiseks pole vaja kassajärjekorras seista.
Kuid suuresti toetuvad poeketid iseteeninduskassade puhul klientide usaldusväärsusele, kuna kõiki seal tehtud oste ei jõua keegi kontrollida ning on võimalus, et näiteks kallimate esemete asemel skanneeritakse sisse hoopis odavam toode. Fujitsu on ka sellele probleemile lahenduse leidnud ja selleks on tehisintellekt.
Nimelt on Fujitsu loonud paari kaamera ja nutika tehisintellekti abil süsteemi, mis suudab tuvastada, kas letile asetatud toode vastab triipkoodile. Helsingis oli demoüksuse kõrval hulk erinevaid tooteid, millele oli lisaks kleebitud külge ka vale triipkood. Näiteks šampusepudeli külge (hind üle 15 euro) oli kleebitud vaid paarieurose toote triipkood, et sedasi tavapärast iseteeninduskassat petta.
Kui tavaliselt “kontrollib” iseteeninduskassa kaupade vastavust triipkoodidele ainult kaalu järgi, siis Fujitsu lahenduseks on süsteem, mis lisaks kaalule ja triipkoodile vaatab ka toote vastavust kaamerate abil ning otsustab siis, kas tegu on õige asjaga. Kogu süsteemi juures on plussiks see, et tehisintellekt on võimeline ajapikku uusi tooteid ja kaupu oma repertuaari lisama – mida kauem see poes kasutusel on, seda rohkem hakkab see ka kaupu tuvastama.