Citroën on oma pika ajaloo jooksul inimkonnale pakkunud väga palju kõneainet nii oma ikooni staatusesse jõudnud tippmudelitega kui ka väga veidrate ideeautodega. Vaid mõne minuti kaugusel Charles de Gaulle’i lennujaamast on võimalik oma silmaga tutvuda pea 300 Prantsuse autotootja imeautoga, millest paljud müügisalongidesse ei jõudnudki.
2001. aastal avatud konservatoorium on spetsiaalne rajatis, kus hoitakse võidusõiduautosid, ideeautosid, utilitaarseid sõidukeid ja muid ajaloolise tähtsusega sõidukeid. Siin on nii presidendiautosid, ralliautosid kui ka lõbusamaid ideeautosid. Vaatamist-uudistamist jagub kõigile.
Citroën C10
Ei, see pole putukas, vaid 1950. aastate alguses ehitatud C perekonna ideeauto, mis küll kunagi müügisalongidesse ei jõudnud. C10 asemel võttis seal koha sisse hoopis Ami 6.
See pisikene mullikujuline auto mahutas neli inimest ja oli tänu oma pisarakujulisele kerele väga aerodünaamiline. C10 võib mõnes mõttes pidada Citroëni mahtuniversaalide ideede algeks, mille tulemust võis näha näiteks seeriatootmisse jõudnud Xsara Picasso näol. Auto uksed meenutavad kajaka tiibu, mis annavad julgele ja omanäolisele Prantsuse autotootjale vaid veidrat enesekindlust juurde.
Citroën Xanthia
Citroëni ideeautod on olnud ühed omapärasemad ning 1986. aasta Xanthia on selle ere näide. Seda silmatorkavat justkui äralõigatud katusega mudelit näidati maailmale esmakordselt sama aasta Pariisi autonäitusel. Citroën Xanthial on madal tuuleklaas, nahkistmed ja seal on nii palju punast, kui silmad üldse seletada suudavad. Kuigi võiks arvata, ei ole see tootmisse jõudnud mudeliga Xantia tegelikult üldse seotud.
Citroën Eole
Eole on auto, mis meenutab esmapilgul pigem õhulaeva kui autot. Tegemist on Geoffrey Matthewsi loominguga, mille eesmärgiks oli demonstreerida Citroëni võimekust aerodünaamika vallas. Auto rattad on pea täielikult kaetud ning autol on hüdropneumaatiline vedrustus, mis langetab autot suurel kiirusel automaatselt, et hoida tuuletakistus võimalikult madalal.
Auto oli oma aja kohta tõeline tehnoloogiline ime – see oli varustatud videomängukonsooli, televiisori ja isegi puutetundliku identifitseerimissüsteemiga.
Citroën REVOLTe
2009. aasta Frankfurdi autonäitusel esitleti hübriidset linnaautot REVOLTe, mis loodi ajaloolise 2CV moodsa, 21. sajandi reinkarnatsioonina. Tegemist oli luksusliku, teed rajava, keskkonnasõbraliku sportautoga. See stiilne supermini ei olnud ainult šikk aksessuaar, vaid tänu elektrimootorile viskas pilgu ka tulevikku.
Citroëni konservatooriumi kontseptsioon on materjaliseeritud avaldus brändi innovatiivsest mõtlemisest, uute tippude vallutamisest ja loovusest, see on koht, kus puhkavad sajad nende silmapaistvaid saavutusi ning lihtsalt kontseptuaalseid uuendusi pakkunud autod.