Lõpuks on saanud selgeks, et alates 1. jaanuarist 2025 hakkab Eestis kehtima mootorsõidukimaks, mille sisse kuulub nii sõiduki esmaregistreerimine kui ka iga-aastane maks. Kuidas mõjutab automaks Citroënide hindasid?
Registreerimistasu hakkab sõltuma sõiduki CO2 heitest ja täismassist. Kindlasti tuleb meelde jätta, et suurema heitkogusega ja raskemaid sõidukeid maksustatakse kõrgemalt.
Registreerimistasu tuleb tasuda sõiduki esmakordsel kandmisel Eesti liiklusregistrisse, aga ka sõiduki esimesel omanikuvahetusel pärast automaksu jõustumist 2025. aasta alguses.
Seaduse järgi tasub registreerimistasu sõiduki registrisse kandja ning registreerimistasu kohaldub M1, M1G, N1 ja N1G sõidukitele. Registreerimistasu kogub Transpordiamet.
Mootorsõidukimaksu teiseks komponendiks on iga-aastane maks, mis kujuneb sõiduki heitenäitaja, vanuse ja massi järgi.
Maksu tasumise kohustus lasub 1. jaanuari seisuga auto omanikul või vastutaval kasutajal. Maksu tasutakse kaks korda aastas, 15. juuniks ning 15. septembriks maksuteate alusel. Sõiduki aastamaksu haldab Maksu- ja Tolliamet.
Mida tähendab automaks Citroëni mudelitele?
Automaks mõjutab kõiki autoomanikke. Milline mõju on aga Citroëni omanikel. Kõik allpool toodud mudelite juures on arvestatud 2024. aasta mudeleid.
Pakiautode puhul on oluline jälgida, kas auto on registreeritud sõiduautona (M1 ja M1G) või kaubikuna (N1 ja N1G), kuna neid maksustatakse erinevalt. Näiteks kaubikuna arvele võetud Citroën Berlingo (kaubik), siis 1,5-liitrise diiselmootoriga (75 kW) sõiduki aastamaksuks kujuneb 50 eurot ning registreerimistasuks on 602 eurot. Veidi võimsama, kuid sõiduautona arvele võetud Berlingo (96kW) mudeli aastamaks on 182 eurot ning registreerimistasu 1255 eurot.
Veidi suurema pakiauto Citroën Jumpy juures on 2,0-liitrine ja 106 kW võimsusega mudeli juures aastamaksuks 50 eurot ning registreerimistasuks on 700 eurot.
Citroën Jumper, mille kapoti all tuksub 2-liitrine diiselmootor, mis arendab 132 kW – aastamaks on 62 eurot ning registreerimistasu 828 eurot.
Kui aga soetad elektrilise kaubiku, näiteks Citroën ë-Jumper, mille võimsus on 85 kW, siis on märkimisväärne hinnavahe. Aastamaks on elektrilisel kaubikul vaid 30 eurot ning registreerimistasu ei küündi kõrgemalt kui 200 eurot.
Kui liikuda võimsamate linnamaasturite poole, siis hübriidajamiga Citroën C5 Aircross, mille koguvõimsus on 140 kW, aastamaksuks on 174 eurot ning registreerimistasuks 970 eurot.
Peredele suurepäraselt sobiv Citroën C5 X, mida veab edasi 1,2-liitrine 95 kW arendav bensiinimootor, siis selle aastamaks on 110 eurot ning registreerimistasuks kujuneb 935 eurot.
Kui vaadata sama mudelil tunduvalt võimsamat pistikhübriidi, siis on see igaaastaselt rahakotile hoopis sõbralikum olemusele jääb hinnaklass samasse suurusjärku. 1,6-liitrine hübriidajamiga versioon, mille koguvõimsus on 132 kW, maksab omanikule aastas 50 eurot ning registreerimistasu on vaid 150 eurot.
1,5-liitrise diiselmootoriga ja 96 kW võimsusega Citroën C4 X-i aastamaksuks on 80 eurot ja registreerimistasuks 745,95 eurot.
Hübrdiidajamiga Citroën C4, mille peamiseks jõuallikaks on 1,2-liitrine bensiinimootor ja mille koguvõimsus on 100 kW – aastamaks on 50 eurot ning registreerimistasuks 685 eurot.
Lai valik erinevaid Citroëni mudeleid on kohe saadaval ja kui osta selle aastanumbri sees, siis tark autoostja säästab registreerimistasu.