100% elektrilise 208 toomisega avas Peugeot mõned aastad tagasi Prantsuse autotootja linnaautode uue ajastu. Õigemini juhtus see täpselt 50 aastat pärast seda, kui loodi Peugeot’ väikeautode mudeliseeria.
Tänase 208 eelkäijaks võib pidada 1972. aastal esitletud Peugeot 104, pärast mida on maailma teedele jõudnud 10 põlvkonda ja aukartust äratavad enam kui 25 miljonit Peugeot’ linnaautot.
Linnaauto pole pelgalt auto linnasõitudeks. See avab sageli tee ka autoomanikuks saamisele, liikuvusele ja vabadusele.
Peugeot’ eesmärk väikesi linnaautosid arendades on olnud läbi aastakümnete sama: pakkuda võimalikult paljudele inimestele ligipääsu mugavale, turvalisele, praktilisele ja stiilsele liikuvusele, mis tänapäeval on ka vaiksem ja puhtam kui kunagi varem.
Peugeot 205 (1983–1998): ajaloolise Peugeot 205 GTI sünnist möödus 40 aastat
Kui 104 oli linnaautode pioneer, siis 1983. aastal jõudis müügile Peugeot 200-seeria koos Peugeot 205-ga, mis tõi Peugeot’ kaasaega. Selle disain, jõudlus ja erinevad versioonid (bensiini-, diiselmootor, 3- või 5-ukseline, kabriolett, kaubik) pakkusid midagi igaühele.
205 määras pikka aega segmenti kuuluvate autode suuruse: 3,70 meetrit! 1980ndate keskpaigas päästis selle müügiedu Peugeot’ kriitilisest finantsolukorrast ja andis Prantsuse automargile uue elu. Selle GTI-versioonid (105, 115 ja 130 hj) avaldasid muljet kõigile. 205 edu ralliradadel on jätnud oma jälje ka autospordi ajalukku. Sel aastal möödus Peugeot 205 GTI sünnist 40 aastat ja mudeli populaarsus ladus tugeva vundamendi tänastele 200-seeria Peugeot’dele.
Peugeot 206 (1998–2012): enimmüüdud Prantsuse auto
Arv 206 ei ole vist ühelegi autosõbrale võõras. 1998. aastal müügile tulnud Peugeot 206 sai enam kui 8 miljoni müüdud ühikuga kõigi aegade enimmüüdud Prantsuse autoks. Selle julge disain ja dünaamiline sõidukogemus pälvisid rohkelt kiitust.
Mudelivalikusse lisandusid uuenduslikud versioonid, nagu SW universaal ja CC kupee-kabriolett. Kui Peugeot 205 tegi rallis ilma 1985. ja 1986. aastatel, võites maailmameistri tiitli, siis Peugeot 206 saavutas veelgi rohkem, tuues koju kolm järjestikust tiitlit aastatel 2000–2003.
Peugeot 207 (2006–2014): linnaauto kasvas suuremaks
Peugeot 207 tähistas Peugeot’ liikumist linnaautode segmendis kõrgemasse klassi. Auto muutus võrreldes eelmise põlvkonna autoga 20 sentimeetrit pikemaks, mis võimaldas ka salongi ruumikamaks teha. Lisaks parandati märkimisväärselt viimistlust ja mugavust, säilitades samas rikkaliku mootorite ja kerevariantide valiku.
Peugeot 208 I (2012–2020): i-Cockpit’i tutvustus
Peugeot 208 esimene põlvkond eristus kompaktsemate mõõtmete poolest, kuid samal ajal pakkus veel rohkem ruumi kui Peugeot 207. Eriti silmapaistev oli sisemus – Peugeot 208 esitles uudset i-Cockpit’i kontseptsiooni, mis keskendub sõidunaudingule. Lisaks pakkus Peugeot 208 GTI esmakordselt linnaautot, mille võimsus ületas 200 hobujõudu!
Peugeot 208 II (2019–…): julge ja elektriline
Peugeot 208 teine põlvkond annab märku Peugeot’ sisenemisest 2020ndatesse. Selle julge disain eristub selgelt, olles inspireeritud margi suurematest vendadest 508-st ja 3008-st, kuid sisaldades vihjeid ka ajaloolisele Peugeot 205-le (märgised tagumistel tugipostidel, akna disain).
Ennekõike tähistab uus Peugeot 208 linnaautode sisenemist elektrilise liikuvuse ajastusse. Alates selle turule toomisest on 16% toodetud mudelitest olnud elektrilised e208-d! Auto on endiselt saadaval ka bensiini- ja diiselversioonides. Ning Peugeot 208 pälvis 2020. aastal ka prestiižse aasta auto 2020 tiitli.
Peugeot 208 on ka Eesti teedel tuttav auto ning kui mõtled endale mõnusa linnaauto soetamisest, siis saad mudeliga lähemalt tutvuda siin.