Elektriauto ei ole liikluses enam midagi niisugust, mida inimesed suuril silmil jõllitama jääksid. Ent samas leidub parasjagu neid, kellel ainuüksi sõna “elektriauto” kuulmine võtab kulme kergitama. Miks me elektriautosid veel pelgame ning kas sel on ka tegelikult põhjust?
Hinnavahe paneb mõtlema
Esimese asjana tuuakse välja, et elektriauto väga kallis. Tõesti, kui võrrelda müügihindasid, siis elektrimootoriga sõiduki hind on kõrgem kui sama mudeli sisepõlemismootoriga versioonil. Üks põhjus on siin see, et elektriautode tootmine on pidevas arenduses, mis tähendab, et pidevalt tuleb uusi teadmisi ja tehnoloogiad, mille rakendamine paratamatult auto hinda muudab.
Aga väiksem kütusekulu – õigem oleks öelda laadimiskulu – ja võrdsel pulgal igapäevased ülalpidamiskulud näitavad, et elektriauto tasub end rahaliselt palju rutem ära kui varem. Rääkimata sellest, et ka järelturul lähevad elektrifitseeritud ajamiga sõidukid aina enam hinda.
Aeg, aeg, aeg
Elektriauto vastuargumentidena pannakse tihti lauale, et nende aku laadimine võtab väga kaua aega ning sõiduulatus ei kannata kriitikat.
Aga kui palju sa tegelikult igapäevaselt autoga sõidad? Kas läbid iga päev sadu ja tuhandeid kilomeetreid, mille jaoks elektriauto võib tõesti lahjaks jääda? Suure tõenäosusega mitte. Ja elektriautode sõiduulatus on viimaste aastate jooksul teinud suure sammu üles. Näiteks uue Peugeot e-3008 sõiduulatus täis akuga küünib juba 680 kilomeetrini, mis on võrreldav tavalise sisepõlemismootoriga auto sõiduulatusega, kui paak on täis. See sõiduulatus tuleneb WLTP normist ehk väga heades tingimustes saavutatav tulemus. Tegelik sõiduulatus sõltub siiski kasutajast ja sõidutingimustest. Rääkimata sellest, et laadimise aeg läheb aina kiiremaks.
Laadimisel on suureks abiks ka rakendus MyPeugeot, mille kaudu saad auto laadimist alustada ja lõpetada endale sobival ajal ning jälgida laetuse taset.
Hoiame ümbritsevat keskkonda
Elektriautode suurim võit on muidugi mõju keskkonnale. Elektriautoga sõites on parim osa see, et ei teki CO2 heidet ega teisi kahjulikke ühendeid nagu NOx ning tahkeid osakesi.
Keskkonnasäästlikkust tõestavad selgelt numbrid: kui näiteks uue Peugeot 3008 hübriidmootoriga versiooni heitmekogus on 124 g/km kohta, siis e-3008-l on see null.
Oma panust keskkonnahoidu on võimalik veelgi suurendada, kui laadida autot taastuvatest allikatest toodetud elektriga.
Kuluosi on vähem
Elektriauto kasuks räägib rohkemgi: see ei vaja õlivahetusi ning sellelt ei leia süüteküünlaid, sidurit, starterit ja muid sisepõlemismootoriga autole omaseid kuluosi. Elektriautode põhiline hooldus hõlmab rehvide ja pidurite kontrollimist.
Üks väga oluline elektriautode komponent on aku. Peugeot on kehtestanud oma veojõuakudele garantii 8 aastat või 160 000 kilomeetrit. Selle perioodi jooksul kaetakse kõik tagasikutsed garantii korras tootja poolt.
Riik toetab elektriauto ostu
Isegi valitsus toetab elektriautode ostjaid. Riik pakub kõigile, kes soovivad soetada uue elektrisõiduki, abi 5000 euro ulatuses. Ostutoetust makstakse kuni 50 000 eurot maksva auto eest, seega on sellest abi ka uue Peugeot elektrimudelite soetamisel. Loe lähemalt toetuste tingimuste kohta siit.