Peugeot’ uue poolhübriidiga sõidad linnas poole ajast puhtalt elektri jõul 

Peugeot 3008 oli esimeste mudelite hulgas, mis sai uue põlvkonna hübriidajami.Foto: Peugeot

Peugeot muudab oma mudeleid aina jätkusuutlikumaks, et hoida neid kaasaja vajadustega kooskõlas. Selle üks osa on ka poolhübriidide ehk MHEV-ide valik. Need jõuallikad ühendavad endas harjumuspärase sisepõlemismootori ning iselaadiva elektrimootori. Peugeot’ uuenduslik tehnoloogia lubab linnas kuni poole ajast sõita ainult elektri jõul.

Uus hübriidajam pakub märkimisväärset kokkuhoidu

Poolhübriidide puhul on märksõnaks ökonoomne sõidustiil – õigeid sõiduvõtteid rakendades on võimalik kütusekulu märkimisväärselt vähendada, sest sõiduk kasutab siis liikumiseks rohkem elektrimootorit.

Peugeot’ uuenduslik tehnoloogia Hybrid 48V, mida tutvustati esmakordselt linnamaasturite 3008 ja 5008 mudelite juures, tõestab, et linnaoludes on võimalik autoga sõita koguni 50% ajast puhtalt elektri jõul, kuigi elektrimootori eraldi laadimist pistikust ei toimu. Kuidas see võimalik on?

Uus hübriidajam koosneb 1,2-liitrisest (136 hj) kolmesilindrilisest PureTech bensiinimootorist, mis on välja töötatud hübriidsüsteemiga optimaalseks ühendumiseks. Lisaks veel uus 6-käiguline käigukast, millele on lisatud elektrimootor.

Kogu süsteem on ühendatud väikese 48 V akuga, kuhu autoga pidurdades kogutakse kineetiline energia. Kiirendamisel see energia vabastatakse ning sel ajal sisepõlemismootorit ei kasutata. Kergelt koormatud juhtudel sõidab auto elektrimootoriga ning kui selle jõust peaks väheks jääma, siis tuleb sisepõlemismootor kohe appi. Selline sümbioos vähendab kütusekulu märgatavalt.

Jälgi oma sõidustiili

Nagu öeldud, on sõiduvõtted võti, kuidas koguni 50% sõidust teha elektriliselt ning seeläbi kütusekulu all hoida.

Nii sõidu alustamisel kui sõiduki taaskäivitamisel ei tasu gaasipedaali kohe põhja vajutada, pigem vajutada õrnalt. Kui näed ees takistust, mis nõuab pidurdamist, olgu selleks valgusfoor või peatunud auto, siis kasuta regeneratiivset pidurdamist, sest see laeb elektrimootorit.

Peugeot’ i-Cockpiti ekraanilt saab jälgida, kuidas parasjagu energiat kasutatakse. Ka seeläbi saad vajadusel oma sõidustiilis korrektuure teha. Nii on võimalik kütust märkimisväärselt kokku hoida ning ei pea muretsema ka pistikust auto laadimise pärast.

Poolhübriid sobib kõigile

Ükskõik milline on sinu elustiil, 48 V hübriidajam kohandub sinu vajadustega. Nii lühematel kui pikematel reisidel tagab uus hübriidajam, et sõiduk tarbib vähem kütust. Kütuse kokkuhoid on koguni 15%. 

See süsteem jõuab kõikidesse Peugeot’ mudelitesse, asendades automaatsed bensiinimootorid. Poolhübriid sobib ka neile, kel ei ole kodus võimalust kogu aeg pistikust autot laadida – nii et oma senises harjumuspärases elukorralduses midagi muutma ei pea. Kokku hoiad selle pealt, et kütust tuleb harvem tankimas käia.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.