Kuidas valida elektritõukekat ja kolm head selle suve hitti

Elektritõukekaga on nüüd, esimeste päriselt soojade ilmadega juba väga hea ummikutest mööda kihutada ja nii võiks see jäädagi kuni hilise sügiseni. Selleks, et leiaksid endale sobiva isendi, on siin mõned olulised soovitused enne ostu ja lisaks leiab ka kolm selle hooaja hitti, mille seast leida endale parim kulgemisvahend.

Vali ratas õige kaalu jaoks

Kindlasti leiab ka suhteliselt soodsaid rattaid, kuid need võivad olla mõeldud lastele. Vaata tehnilistest andmetest, kas sinu kehakaalu jaoks on ratas ikka sobiv. Täiskasvanud võiksid võtta vähemalt 100 kg koormusele mõeldud mudeli. Kui kaalud aga rohkem, siis vali ka vastavalt suurema koormusega isend.

Lenksu kõrgus peab vastama sõitja pikkusele

Soodsamad lasterattad on tavaliselt lühema lenksuga, seega mugavaks sõiduks peab selle kõrgus olema paras. Liiga lühikese lenksuga kummargil sõites väsib üsna ruttu ära, kuigi elektritõukekaga peaks ju edasiliikumine kerge olema. Pikemat kasvu inimese jaoks tuleks igal juhul valida suurem elektritõukekas.

Kui tahad pehmelt kulgeda, vali õhkrehvid

Üks olulisemaid valikuid on, milliste rehvidega e-tõuks valida. On seest täis kummiga rehve ja siis on veel õhkrehvid, mida tuleb täis pumbata. Mõlemal on oma eelised. Näiteks kui sõidad õhkrehvidega pidevalt üle äärekivide ja kiviklibusel teel, siis võivad need kiiremini katki minna, kuid kulgeda on mugavam – õhkrehvid pehmendavad lööke. Samas peab neid aeg-ajalt täis pumpama.

Kui aga see pole nii oluline, vaid tähtis on, et igal ajal koju jõuaks ning katkise sisekummi pärast ei taha muretseda, siis on töökindlam seest täis rehv. Sõit on põrutavam, aga jõuab alati kohale. Sellised on enamasti väiksemate ratastega lastemudelid, sest lapsed teevad ka trikke, sõidavad mitmekesi ja unustavad teinekord rehvirõhku kontrollida.

Kuid on veel üks võimalus oma sõitu mugavamaks teha – vali vedrustusega ja amortidega elektritõukekas. See pehmendab lööke veelgi isegi suurematest aukudest läbi sõites.

Raskema kaaluga sõitjate jaoks on õhkrehvid mugavamad ning siis võiks valida ka vedrustuse ja amordid.

Laia jala jaoks laiem jalalaud

Hea mõte on omale tõukeratta valimisel enne proovida näiteks mõne renditõukekaga, millist täpselt vajad. Võib-olla on vaja laiema jalalauaga isendit, et saaksid mugavamalt sõita? Odavamad ja kergemad e-tõukekad on kitsama lauaga, aga hoopis parem on sõita mitte jalad üksteise taga kitsa laua peal, vaid kõrvuti.

Kui kannad e-tõuksi kaasas, vaata kaalu

Elektrilise tõukeratta enda kaal ja kokkupandavus on tähtis siis, kui pead selle kuhugi kaasa võtma. Näiteks kui kasutad vahepeal ühistransporti või pead kuskil sellisel maastikul kõndima, kuhu tõukekaga ei saa.

Enamus e-tõukerattaid on lenksust kokkupandavad, kuid mitte kõik. Ka kodus või auto pakiruumis on mugavam kokkukäivat tõukekat hoida.

Kiirus on oluline, kuid üle pingutada pole vaja

Muidugi on olemas ka selliseid liikumisvahendeid, mis tänavaliikluses autodele tempoga alla ei jää, kuid meil on elektritõukekaga kulgemise kiiruseks 25 km/h ja üle selle pole mõtet pingutada. Esiteks on see ohtlik endale ja teiseks ohtlik teistele liiklejatele. 25 km/h kiirusega elektritõukekale peab olema piisava võimsusega mootor, et kergelt ülesmäge jaksaks edasi vedada. Seega kiiruse juures vaata samal ajal ka mootori võimsust.

Sõidu ulatus võiks katta topelt igapäevase liikumistee

Igaüks ostab elektritõukeka erinevate vajaduste jaoks. Kui kasutad seda lihtsalt väikeseks lõbusõiduks, võib ühe laadimisega 10-15 km ka juba piisav olla. Lastele ongi sellest küll. Kui aga vaja tööle ja tagasi jõuda või kodust kesklinna on pikem maa, vali vastav läbisõidumaa, mis selle kataks ja jätaks väikese varu.

Samas võib juhtuda, et raskem sõitja ning ülesmäge kulgeja ei vea lubatud teepikkust välja. Arvesta ka nende teguritega. Tavaliselt kipub nii olema, et tehnilistes andmetes olev lubatud läbisõit tuleks jagada kahega, et saada reaalne igapäevase kulgemise teepikkus. Kui lubatakse 40 km, siis reaalselt arvesta 20 kilomeetriga, et kõiki teeolusid, reisija kaalu ja muid akut kiiremini tühjendavaid asjaolusid arvestada.

Ketaspidurid pidurdavad kõige paremini

Elektritõukekal peavad pidurdama mõlemad rattad. Kõige paremini peavad ketaspidurid. Kuid lisaks neile võib liikur pidurdada elektriliselt – siis laeb pidurdusenergia omakorda akut ja pikendab natuke sõiduaega. Samas on elektrilised pidurid nõrgemad ja nendega ei saa järsku seisma jääda.

Kolm head elektritõuski, mis on sel kevadel eriti populaarsed

Kui jäid kõhklema, millist mudelit ikkagi võiks valida, siis võib-olla on kõige sobivam hoopis nende kolme mudeli seas, mis on selle hooaja popimad.

SEGWAY Ninebot eKickScooter ZING C8 (hind 179,99 eurot) on pigem lapsele ja algajale sobiv esimene elektriliikur. Väga hea hinnaga e-tõukekas on tuntud tootjalt ja vastupidav. Kandevõime kuni 50 kg tähendab, et täiskasvanule see tõuks ei sobi. Samas saab laps sellega üsna pikalt sõita – kuni 10 km ja turvalisel kiirusel kuni 16 km/h. Esi- ja tagatulesid pole, seega kui plaanis on ka hämaramal ajal sõita, peab end lisavarustusega nähtavaks tegema.

Ducati Pro-I Evo (399,99 eurot) on korralik keskklassi liikur, millega sobib hästi tööle või kooli kulgeda ning vajadusel ka kokku klapitult autosse kaasa pakkida või ühistransporti endaga ühes võtta.

Ducati võtab peale kuni 100 kg reisija ning läbib ühe laadimisega 25 km. Keskmise linnasõidu peaks sellega edasi-tagasi ilusti sõidetud saama. Pehmema sõiduelamuse annavad täispumbatavad õhkrehvid.

Inokim Ox Hero (hind 1589 eurot) on aga juba tõeline tippklassi ristleja, mis asendab edukalt autot. Maksimaalne sõiduulatus on 40 km, maksimaalne reisija kaal 120 kg. Lisaks õhkkummidele on sõitu pehmendamas amordid ja sõidukiirus on samuti tippklassist – kuni 45 km/h. Võimas 800 W mootor veab üles järsemast nõlvast ning aku ei saa ootamatult tühjaks enne kohalejõudmist. Rehvid on paksud ja krobelise mustriga, seega on nendega turvalisem sõita libedal asfaldil või lahtise kruusaga teejuppidel.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.