Vaheta auto hoopis elektrilise tõukeratta vastu!

Olgu, kõigil pole võimalik oma auto elektrilise tõukeka vastu vahetada, aga väga paljudel juhtudel on see täiesti tehtav. Mõtle korraks, äkki saaksid ise ka oma sõidud hoopis selle liikuriga teha – vähemalt osaliselt. Roheline mõtteviis pole enam pelgalt sõnakõlks ja mida lähemal töökohale elad, seda enam on põhjust otsida erinevaid võimalusi, kuidas tööle ja koju jõuda.

Elektriline tõukeratas on viimasel ajal muutunud silmnähtavalt popiks ja seda mitte ainult meil Eestis, vaid ka mujal maailmas. Nii lapsed kui ka täiskasvanud sõidavad nendega tänavatel, meedia kirjutab neist, idufirmad rendivad. Pole ime, et selle peale tekib tahtmine mõnda ise järele proovida ja võib-olla kasutama jäädagi.

Elektriliikur Segway ES4 (hind 599,99 eurot) ei ole kõige odavam elektritõukekas, kuid suruema kulutuse korvavad hea kvaliteet ja ideaalne sobivus linnadžunglisse. Ratas on parim neile, kel vaja läbida vahemaid, mis on autoga sõitmiseks liiga lühikesed, kuid jalgsi käimiseks tüütult pikad.

E-tõukeratta aku täis laadimine võtab aega üle kuue tunni. Samas toodab see ka ise elektrit, laadides pidurdamisel akut. Nii võid korraga läbida kuni 45 kilomeetrit, mis tähendab, et lühikeste vahemaade korral pole vaja muretseda, kas sellega sihtpunkti jõuad või kas sealt tagasi saad. Põhimõtteliselt saad niimoodi ringi sõita linnas terve päeva.

Segway ES4 on kasutusel ka tõukerattarendis, mis tähendab, et selle vastupidavus on testitud ja läbi proovitud ning ettevõtted julgevad just seda mudelit suure koormusega rendiäris kasutada.

Ratast on lisaks mugav vajadusel kaasa tassida või tõsta auto pakiruumi, sest see käib kiirelt kokku ning on üsna kerge – kõigest 14 kg. Maksimaalne kiirus ulatub 30 km/h, millest piisab linnas ringi sõitmiseks täiesti. Sõit peab olema turvaline.

Tõukeratta juhtimine ei nõua erilisi oskusi. Kui vajutad parempoolsele nupule, liigud edasi. Vasaku käe alla jääv nupp pidurdab ratast. Lisaks võid hoogu maha tõmmata jalaga tagumisele pidurile surudes, kuid tasasel maal ei lähe seda enamasti vaja.

Bluetoothi kaudu võid liikuri ühendada ka telefoniga, sest siis saad mõõta teekonna pikkust, keskmist sõidukiirust ja teisi olulisi näitajaid ning pärast äpist järgi vaadata.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.