LeapINi blogi

Intervjuu LeapIN juhiga: Miks nutikad arendajad üha rohkem piirideta maailma eelistavad?

Rääkisime LeapINi ühe asutaja ja juhi Erik Melliga sellest, miks maailmas üldse sellist firmat vaja on.

Kuidas te sõnastaksite, mis asi LeapIN on?

LeapIN on teenus, mis teeb inimesetele äri alustamise ning selle igapäevase haldamise võimalikult lihtsaks. See on valdkond, kus enamus maailmast on senini vanades stampides kinni – paljud ei julge isegi mõelda, et alustaks oma äri, sest see tundub üle mõistuse keeruline ning hirmutav. Me Eestis oleme harjunud sellega, et ettevõtte loomine võtab mõnikümmend minutit aega ning ehk saab tuttavast raamatupidaja abiga mõistliku hinna eest igakuise aruandluse tehtud. Mujal maailmas on see jätkuvalt keeruline ning kallis.

Kui meie klient on IT-arendaja, ta suudab enda teadmisi ja tööd müüa teistele, siis tema peamine soov ja põhiülesanne on tegeleda programmeerimisega, mitte sellega, et mõelda, kuidas ma oma ettevõtte püsti saan, kas müügiarved on õigesti koostatud või et kas igakuine aruandlus Maksuametile on õigel ajal ja õigesti tehtud. See on LeapINi ülesanne.

Kas peamiselt tulevadki teie kliendid tehnoloogiasektorist?

Meie kliendid on inimesed väga erinevatest valdkondadest, näiteks küberturbe spetsialistid,  disainerid, fotograafid, tõlkijad jne. Kuid meie kliendiportfellis leidub ka haruldasemaid ameteid — näiteks ekstreemspordi instruktor. Muuhulgas on meie kliendid loonud online teenuseid või pakuvad digitaalseid tooteid klientidele globaalsel turul. LeapIN eesmärk on nutikatel inimestel üle maailma aidata oma äri alustades teenida peamise tegevuse või põhitöö kõrvalt lisatulu. Nii nagu Spotify ja tema konkurendid muutsid viise, kuidas me muusikat kuulame ning Taxify teeb revolutsiooni transpordis, siis LeapIN-i eesmärk on raputada inimeste mõtteviise mikro-ettevõtlusega alustamisest ja sellega tegelemisest.

Hetkel peab inimene äri tehes suhtlema paljude osapooltega – meie oleme kõik vajaliku koondanud ühte teenusesse, kuid arenguruumi on kõvasti. Näeme klientide vajadusi, mida LeapIN veel puudutanud pole ning äriga seotud vajaduste kõrval on olulised ka kliendi isiklikud vajadused. Kes kardab, et tema isiklikud säästud lendavad tuulde, sest oma riigi diktaator teeb rumalusi. Kes soovib perega mujale riiki kolida, kus jällegi oma äriga tegelemine on keeruline võõra ärikultuuri või keele pärast. Ehk mis on “äri” ja mis on “era” hägustub üha enam – mõtleme näiteks pensioniks raha kogumise, raha laenamise, reisi- ja tervisekindlustuse jpm. Või näiteks ühel hetkel suudab LeapIN inimesele välja pakkuda sobiva kliendi või tööandja.

Kust LeapIN tuleb? Millest te ühel hetkel nägite, et selle järgi on vajadus?

Minu enda ja LeapIN founderite varasem taust töötaja ja ettevõtjana on suuresti seotud uute online lahenduste ja teenuste loomisega. Peale seda kui e-residentsus oli alustanud, tundsime ära võimaluse lahendada e-residentsuse ja Eesti ökosüsteemi abil teiste riikide mikroettevõtjate äridega seotud administratiivseid probleeme. Pool aastat kulus adra seadmiseks ja aru saamiseks enne kui 2015. aasta lõpus esimesed maksvad kliendid tekkisid.

Kolme aasta jooksul oleme kliendisegmenti, kelle vajadusi LeapIN kõige paremini lahendada suudab, enda jaoks järjest täpsemaks mõelnud. Oleme aru saanud, et mingil hetkel ei piisa enam ainult Eesti ökosüsteemi komponentidest ja lisame järgnevatel aastatel oma lahendusse tükke ka teistest riikidest.

LeapIN ei ole tarkvaraettevõte, mis pakuks arendusteenust, aga näib, et te olete sellegipoolest seotud IT-sektoriga?

LeapIN on online-teenus, mille juures on oluline roll nii tehnoloogial kui ka inimestel, kes meie klientidele igapäevast tuge ja teenust pakuvad. Andmeid ning nende töötlemist on palju ehk siis tarkvara ja süsteemide roll on ülioluline. Pidevas arengus on meie praeguseks loodud ning tulevased intelligentsed süsteemid ja botid, mis aitavad klientidel äritegemise keerulises maailmas paremini orienteeruda ning LeapIN-il tagatoas tegevusi efektiivselt korraldada. Tööpõld on lai ning põnev.

Äri tegemine on oma olemuselt keeruline – mida tohib, mida ei tohi – reeglite rägastik, ja seetõttu on väga tähtis kliendi harimine. Kuna meie eesmärk on kliendi jaoks kõik lihtsaks teha, siis seda keerulisemad ja targemad peavad olema meie enda süsteemid.

Kas maailmas on selliseid inimesi, kes teie abi vajavad, üha rohkem?

Me oleme alustanud teenuse pakkumist nende klientidele, kes teevad tööd riigipiiride üleselt ning kes ka ise on liikuvad. Globaalsed trendid ning uuringud näitavad, et inimesed liiguvad tavapärasest 9–17 rutiinidest välja, nad tahavad olla iseseisvad, liikuda riigist riiki, reisida. Nad tahavad valida mida nad teevad ning kelle jaoks ja millal töötavad. Lihtne oma äriga alustamine ning finantside haldus on üks väike osa, mis aitab meie kliente ettevõtlusega seotud tegevustes.

Edasi liigume nende klientideni, kes pakuvad teenuseid oma koduriigis. Me mõtleme paralleelselt neile, kelle jaoks pole freelance’ing põhitegevus, vaid kes teevad seda lisasissetuleku teenimiseks. Lõpuks jõuame ka nendeni, kes hooajaliselt midagi teevad. Need gigworkerid võivad olla ükskõik kes alates õpetajatest, kes teevad suvel lisatööd pakkudes koolitusi kuni Uberi juhtideni välja.

LeapINi klientuur seega ainult kasvab?

LeapINi järgmiste aastate siht on leida 50 000 klienti, kes teevad oma teadmuspõhist äri piiriüleselt. Samal ajal liigume paralleelselt teise kliendisegmendi suunas, kelleks on ettevõtjad, kes pakuvad oma teenuseid kohalikel turgudel. Nende turgude suurust hinnatakse sadade miljonite klientidega ning neid tekib üha juurde. Ja gigworkereid on maailmas miljardeid. Me oleme loonud masinavärgi, mis aitab nendel inimestel teatud muresid lahendada.

Kuidas LeapINis töötada on?

Hetkel on meie tiimis 50 inimest ning alalised kontorid Tartus ja Tallinnas. Vaatamata meie suurusele oleme seni suutnud hoida piisavalt vaba, dünaamilist ning startupilikku õhkkonda. Oluline on, et lisaks vajadusele tööd teha, saaksid inimesed enda potentsiaali realiseerida ning tunda rõõmu ajast, mida nad iga päev x tundi tiimikaaslastega koos veedavad.

Tööandjana püüame oma inimestel võimaldada töötada ka nii, nagu meie kliendid seda teevad — andes valiku, et kus ja millal tööd teha, et oleks võimalus töö, kool ja eraelu paremini tasakaalus hoida. Aeg ajalt käiakse nädalaks või paariks välismaal, et oleks keskkonnale vaheldust. Töö iseloom ja korraldus LeapIN-s võimaldab seda. Vaatamata valikuvabadusele eelistab enamus meist siiski töö ajal olla koos kontoris.

Kasvame muidugi ka. Peamiselt otsime inimesi, kes aitaks meie toodet edasi arendada ehk siis Java arendajaid. Samuti otsime meie klientidele tuge pakkuma inimesi, kes oskavad inglise keelt ja kes tunnevad raamatupidamist ning finantsmaailma. Turundustiimi kasvatame eelkõige väljastpoolt Eestit tulevate talentide abiga.

Märksõnad: ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.