LeapINi turundus: kuidas leida 6000 tarkvara seast parim?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Stina Kase

Räägime LeapINi digiturunduse juhi Nicole Taniga sellest, mida see töö endast kujutab ja kas kõike saab turunduses mõõta või müügiks pöörata. 

Mismoodi startupi turundamine välja näeb?

Turunduses töötamine on segu strateegiast, selle elluviimisest ja analüütikast. Lõpuks käib töö kõigi kolme osaga, kuigi sõltuvalt ettevõttest või sinu rollist võib mõnele rohkem tähelepanu pöörata.

Ent minu jaoks on see ikkagi segu nendest kolmest tegevusest. Kui ma juhtun olema kas ainus turundusinimene meeskonnas või on meil väike, 2-3 inimesega turundusmeeskond, pean ma ise tegelema kõigi kolme aspektiga korraga. Nii lähevad asjad päris kiireks!

Kas turunduses on asjad selged, sa tead neid ja viid plaani ellu? Või pead rohkem avastama ja leiutama?

Kindlasti mõlemat! On asju, mida ma kümme aastat turunduses töötanuna tean. Ma arutan neid meeskonnaga, panen paika strateegia, viime selle ellu ja siis analüüsime.

Aga kuna alati tuleb uusi asju ette, siis ma pean õppima ja avastama turunduses uusi võtteid. Mulle meeldib seda teha, et uusi teid leida, kuidas meie turundus parem oleks.

Millised kõige suuremad väljakutsed on? Kuidas nendega hakkama saad?

Minu jaoks on peamised väljakutsed praegu need:

  • luua hästi kvalifitseeruvaid leade ehk potentsiaalseid kliente;
  • tõestada turunduse ROId ehk turundusse tehtud investeeringu tootlust;
  • leida kõige paremad tehnoloogiad.

Räägime neist ükshaaval.

Luua hästi kvalifitseeruvaid leade

Üks asi on turundusega tekitada liiklust ja leade. Hoopis teine asi on luua väga hästi kvalifitseeruvaid leade. See on paras väljakutse, sest LeapINi klient on üldjuhul üsna spetsiifiline. Arvestades erinevate kanalite rohkust ja tarbijate demograafiat ning  psühhograafiat, siis see on meie jaoks pidev väljakutse, sest me teeme turundust igal pool.

LeapINis tegeleme me sellega hakkama saamiseks pideva uurimistööga, strateegia ülevaatamisega, selle elluviimise parandamisega ja jooksvate kanalite ning turundustegevuste andmete analüüsiga. Meile meeldib väga ka otse kliendilt küsida, kust ta meid leidis, kuidas ta meid leidis ja mis pani teda meie sõnumitele vastama.

Tõestada turunduse ROId

Ma arvan tõega, et teatud sorti tootlust turunduskuludelt ei saa tõestada andmetega, müügiga või rahaga. See ilmutab end lihtsalt ise. Näiteks:

  • Firma logodega nänni välja jagamine ei suurenda kohe müüki, aga võib haarata inimesi sotsiaalmeedias ja kliente rõõmsamaks teha.
  • See on tähtis, et klientidel oleks ettevõtte kohta tugev, selge arusaam. Aga kuidas seda tugevust arvutada, kui ainult küsimustikega?

Sellegipoolest, isegi andmetega on turunduse ROId raske tõestada, kuna müügikanalid on erinevad ja konkreetset turundustegevust võib olla raske välja tuua.

Peale pideva uurimistöö teeme palju koostööd oma ärianalüütika meeskonnaga, eriti kui on vaja leida parimad omistamismudelid. Me otsime ka ise teisi viise, kuidas ROId jälgida. Ning muidugi püüame rohkem avatud olla mõnede asjade suhtes nagu ilus firmanänn. Kes ei tahaks LeapINi kapuutsikat?

Leida kõige paremad tehnoloogiad

Maailmas on üle 6000 turundustarkvara. Millist me kasutame? Või millist me peaksime kasutama? See on kolmas väljakutse, millega leian ennast tegelemast. LeapINis on meil kasutusel mõned nagu LeadPages, Canva ja Mailchimp ning me hindame ja vaatame, mida me veel saaksime turundamiseks kasutada.

Oluline on jälgida oma strateegiat, mida meil vaja on ja mis probleeme lahendada tahame. Nii teeme uurimistööd pakutava tarkvara kohta, vaatame, mis kõige paremini meile sobib ja proovime seda järgi.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.