Millised on praegu parimad mänguriklapid ja mida võiks uusi klappe ostes silmas pidada?

Kas tavaliste kõrvaklappidega siis mängida ei saagi? Mis teeb mänguriklapid eriliseks ja miks just neid peaks mängides kasutama? Proovime lahti seletada mõned selliste klappide põhiomadused ja toome ka mõned head näited, millised klapid sellesse nišši hästi sobivad.

Mugavus kõigepealt

Mängusessioonid võivad kesta kaua – tunde, isegi väga palju tunde. Selle aja jooksul hakkab nahk muutuma hellaks, kui on umbsete kõrvaklapipolstrite all peidus. Seega peavad mängurikõrvaklapid esiteks väga hästi pähe sobima ning polster peab olema pehme ja hingav, soovitavalt mäluga. See viimane tähendab, et kõrvapehmendus kohandub sinu pea ja kõrvade kujuga ning säilitab selle kuju, olles ideaalselt pehme ja mugav. Üle pea käiv sang võiks olla samuti hästi polsterdatud pehme padjakesega, et klapid istuksid mugavalt ja märkamatult peas.

Valida kõrvaklappe mugavuse järgi on võimalik, kuid keeruline ilma kohale minemata ja järgi proovimata. Parima tunnetuse saab, kui proovid sulle meeldivaid klappe ise pähe ja küsid poes asjatundjalt, kuidas need sobivad.

Näiteks mängurite seas hinnatud bränd Razer pakub mugavaid Razer Kraken Pro V2 kõrvaklappe, millel on kõik eeldused mugavalt pähe sättimiseks – mitte liiga palju kõrvadele suruv pehme polster, ka peasang on polsterdatud täies ulatuses, samuti leidub ovaalsete, kõrvadega paremini sobiva kujuga padjakeste sees jahutav geel, et oleksid võimeline neid klappe kandma ka väga pikkadel mängusessioonidel.

HyperX Cloud Stinger.

Suurte kõlarielementide ja pehme polstriga on ka HyperX Cloud Stinger kõrvaklapid, mille kõlarielemendi läbimõõt on 50 mm ja kaal vaatamata suurusele vaid 275 grammi.

Mikrofon võiks olla

Ehkki paljud väga head ja mugavad suured kõrvaklapid sobivad ka mängimiseks, võiks mikrofon olla parema kuuldavuse ja mängumugavuse huvides siiski kõrvaklappide küljes. Samuti peaks olema võimalik seda kiiresti välja lülitada – eraldi nupust, mitte kuskilt arvuti menüüst.

Mikrofon võiks võtta vastu heli vaid sinult, summutades ümbritsevad kõrvalised taustahelid. Nii on teistel mängijatel sind paremini kuulda ja võimalik juhuslik müra ei häiri. Kvaliteet peab olema selline, et kõnest aru saaks, seega pole mängurimikrofonid küll tippkvaliteediga seadmed, kuid siiski piisavalt tundlikud kõnele.

Väga hea mikrofoniga, millel leidub ka mürasummutus, on näiteks Sennheiser 7.1 peakomplekt GSP 350, mis laseb läbi sinu enda puhta kõne, summutades kogu taustamüra. Mikrofon on painduva varre otsas ja selle saab seada sobivasse asendisse.

Juhtmega või juhtmevaba?

See on keeruline küsimus, millele leidub siiski lihtne lahendus. Kui eelarve pole väga vaba, siis arvesta, et juhtmevabad klapid on alati kallimad. Teine probleem on aku kestvus. Kui ikka sinu mängusessioonid kipuvad kestma ülipikalt, siis pole meeldiv, kui kõige ägedama lahingu keskel akud tühjaks saavad.

Suur osa juhtmevabasid klappe on õnneks võimalusega vajadusel ka kaablit kasutada, kui akud peaksid tühjaks saama.

Seega ei maksaks veel juhtmevabasid klappe täiesti kõrvale jätta. SteelSeries Arctis 7 (2019) on näiteks juhtmevaba peakomplekt, mille akud kestavad üle 24 tunni. Nii pikalt sa niikuinii järjest mängida ei jaksa.

Kui tahad kuulda ka kõige vaiksemaid krõpse, võta võimendi

Paljudes mängudes annab eelise võimalikult hea kuulmine – krõpsud, sammud, sahinad, mida vaevu kuuleb, võivad muidu märkamata jääda.

Selle kõige võimendamiseks sobib spetsiaalselt mänguritele loodud Sennheiseri USB 7.1 kõrvaklapivõimendi GSX 1000. Lisaks toetab see ruumilist Surround 7.1 heli, et saaksid täpselt teada ka heliallika suuna.

MySound2Go koolikampaania raames on mitmed mängurikõrvaklapid soodustusega, vaata tootevalikut siit või tule külasta MySound2Go poodi T1 keskuses.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.