Kõik ettevõtted vaevlevad aina enam küsimuse käes, miks nende postitused nii väheste fännideni jõuavad. Olukord läheb aina hullemaks – Facebook piirab äride nähtavust veelgi, et sõprade ja tuttavate sisu igaühe ajajoonel rohkem esile tuleks. Sellistel juhtudel haarab käsi hiire järele ja esimese mõttena tuleb pähe vajutada oma postituse juures olevat Boost nuppu. Kuid kas see on kõige õigem lahendus?
Prototroni ekspertkogu liige, investor ja mentor Heidi Kakko soovitab Facebookis reklaami alustada üldisest turunduse baasloogikast lähtudes, mõeldes kõigepealt läbi, mis on Facebookis (või mistahes muus kanalis) tehtava reklaami eesmärk – kas tõsta teadlikkust, kujundada suhtumist ja hoiakuid või jõuda müügini? Teiseks tuleks välja selgitada, kes on sihtrühm ning kuidas see sihtrühm Facebookis üles leida.
„Seega oleks minu esimene soovitus alustada kliendist arusaamisest – kas see klient, kellele ennast tahetakse oluliseks ja nähtavaks teha, on üldse Facebookis olemas,“ soovitab Heidi Kakko. „Tuleb endale selgeks teha, mis eesmärgiga reklaami teha. See, et paljud (konkurendid, võimalikud kliendid) on Facebookis, ei ole automaatselt selleks põhjuseks või vajaduseks, miks Facebook valida reklaamikanaliks. Enne tööriistade valimist on veel kolmas soovitus ka – tuleb seada reklaami osas konkreetsed tulemused ja eesmärgid – mis hüpoteesid on need, mida testitakse ja mõõdikud, mille alusel tulemust hinnatakse? Kui neile küsimustele on vastused olemas, on Facebookis reklaamimine lihtne tehniline ülesanne.“
Head ja vead
Boost teatavasti tõstab postituse Facebookis väikese raha eest esile ja näitab vastavalt valitud sihtrühmale.
Kuigi see valik võib olla tehtud läbimõeldult, kellele boost´ida, reageerivad inimesed ikkagi Boost-postitusele teistmoodi kui tavalisele sisule. Teiseks – Boost´imine on üsna piiratud sihtimisega ja facebook siin palju võimalusi seadistamiseks ei anna. Saad küll valida postituse sihtimist asukoha, vanuse, soo ja huvide järgi, kuid mitte väga palju enamat.
Boosti tulemuseks on number – sa näed, kui paljudele kasutajatele see nähtavaks läks. Kuid kellele ja mida nad edasi tegid? Selleks sobivad juba Facebooki muud reklaamivahendid.
Facebook Pixel näiteks on hea vahend jälgimiseks, kes sinu kodulehel käis. Kui keegi on kodulehele sattunud, on see kindel märk huvist firma vastu. Facebooki reklaamides saab seda ära kasutada ja näidata sihitult oma reklaame ainult neile, kellel tõesti on huvi.
Facebooki reklaamidega (Facebook Ads) saab erinevalt Boost´ist juhtida ka sagedust, kui tihti reklaami kasutajale näidatakse, mis keeles kasutaja räägib jne. Samuti saab seada endale klassikalisi turunduslikke eesmärke – kas suurendada bränditeadlikkust, juhatada kodulehele, saavutada maksimaalne konversioon või leida uusi kontakte.
Ehkki Boost on kiire ja lihtne, võib Facebook Ads´iga natuke rohkem vaeva nähes jõuda vähema kuluga õigema sihtgrupini.