Prototroni kogemus: mida uudiskirja panna, mida mitte?

Uudiskiri on üks ametlikum ja mugavam viis, kuidas oma klientide ja partneritega ühendust hoida ning neile oma ettevõtte tegemistest teada anda. Prototroni meeskonnad Lumebot ja Pillirookõrs peavad uudiskirja kõige suuremaks väärtuseks sellega antavat informatsiooni.

Prototroni toetatava idufirma Lumebot kaasasutaja Kaspar Kikerpilli sõnul on oluline, et uudiskiri pakuks alati kasulikku informatsiooni. Kasvavas ettevõttes pole aga perioodiline uudiskiri kõige olulisem, sest sisu on see, mis tõelist väärtust loob.

„Enne kirja saatmist tasub alati mõelda, kas sa ise sooviksid seda uudiskirja oma Inboxist leida?“ soovitab Kaspar Kikerpill. Lumebotis on kasutatud nii Mailchimpi kui Gmaili erinevaid add-on lahendusi uudiskirja saatmiseks. Lähitulevikus on aga plaanis kasutusele võtta kodumaine Smaily ning seda just väljaspoole turunduse jaoks.

„Meie kasutame uudiskirju investoritega suhtlemisel. Anname jooksvat ülevaadet, kuidas ettevõte areneb ning kuidas edenevad OKR’id. Hilisemas faasis loome ka uudiskirja klientidele, kus kajastame robotite arengut ning uusi võimalusi, mida robotid loovad,“ selgitab Kaspar.

Pilliroost joogikõrtega tegeleva idufirma Pillirookõrs kaasasutaja Grete Riim ütles, et kuna siiani oli peamine osa ärist olnud Eesti turul, siis igasuguste abistavate töövahendite kasutuselevõtt ei tundunud veel vajalik. „Küll aga nüüd, kui plaanitakse vaadata rohkem ka välismaale, on osutunud vajalikuks ka uudiskirja kasutama hakata.“

„Hakkame kasutama Omnisend´i uudiskirja platvormi,“ kirjeldab ta hetkeolukorda, „Shopify poolt heaks kiidetud äpi saab enda e-poodi installeerida vaid paari klikiga, tehes selle kasutamise väga mugavaks ja kiireks. Usun, et suurt vahet ei ole, millist uudiskirja platvormi kasutada. Oluline on, et uudiskiri ei lõpetaks spämmis ning sisu läheks sinu klientidele korda.“

Grete jaoks on uudiskirja juures oluline, et seal oleks pigem vähem, aga kasulikku infot, vähem müügile keskendumist, korralik disain ja brändilik Copyright ehk firmale omases stiilis tekstid.

Siin on mõned vajalikud nipid, mismoodi uudiskiri oleks huvitav lugeda ja ka tegijale mõnus teha.

Lähene isiklikult

Viisakas pöördumine algab ees- ja perekonnanimega. Kui sul on 10 000 kirjasaajat, siis loomulikult ei pea ise hakkama iga kirja päist spetsiaalselt kirjutama, selleks on uudiskirja saatmise programmid. Uuri seadetest, millise koodiga eesnimi ja perekonnanimi meililisti andmebaasist kirjale vajalikku kohta automaatselt lisada ja alusta niimoodi justnagu isikliku pöördumisega. Selge see, et enamus inimesi teab juba, et kiri on automaatselt saadetud, aga ikkagi mõjub see lähedasemalt ja soojemalt, kui nende poole pöördutakse nimepidi.

Kui sul on võimalik automatiseerida veel muidki andmebaasis olevaid sündmuseid (näiteks sünnipäevad), siis sel puhul meeles pidamine ja millegi hea pakkumine mõjub samuti kliendisuhtele hästi.

Kasuta pilte

Teksti täiendab alati hea pilt. Kasuta oma uudiskirja iga uudise juures üht avapilti, mis oleks võimalikult originaalne (tüüpilised naeratavad pildipangapildid pole alati hea valik). Kui räägid oma ettevõtte uudistest, proovi pildile saada ettevõtte inimesi, et klient teaks, kes talle neid häid tooteid ja teenuseid pakub. Inimene on pildil alati parem kui asi. Aga kui lugu on tooteuudistest, siis muidugi lase teha korralik tootepilt ja lisa see uudise algusse.

Kujunduses arvesta ka seda, et paljude meiliprogrammidega (näiteks Outlookiga) pole pilte alguses üldse näha. Proovi läbi, mismoodi uudiskiri siis välja näeb ja kas on piisavalt atraktiivne, et kasutaja enne kustutamist siiski piltide näitamise aktiveeriks ja uudiskirja täies ilus vaataks.

Kasuta ettevõtte sümboolikat ja korporatiivseid värve

Mõne uudiskirja programmi tasuta versioonides on tavaliselt hulk põhjasid, mida saad oma uudiskirja jaoks välja valida. Kui vähegi võimalik, vali selline, mis langeks värvide osas kokku ettevõtte muu korporatiivse sümboolikaga. Kasuta ka firma logo uudiskirja juures. E-kiri, mille kliendile saadad, peab rääkima sama juttu, mida muud reklaamid ja turunduskanalid, mida kasutad.

Mida kirjutada?

Nüüd aga peaaegu et kõige tähtsamast – mida uudiskirjas kirjutada?

Siin on kuus soovitust.

Kirjuta sellest, mis lugejaid huvitab. Seda on lihtne soovitada, aga raske teha, sest paratamatult kipub uudiskirja tegija kõigepealt mõtlema sellele, mis meil uudist ja mida huvitavat oleme (enda jaoks) teinud.

Paraku see ei pruugi sama huvitav olla lugeja jaoks. Kehasta end kliendiks ja viska välja kõik võimalikud teemad, mis ilmselt ostjat ei huvita. Kõige enam väldi seda, et uudiskiri muutuks spämmiks. Esimene spämmi ehk rämpspostituse tunnus on see, et artiklid mõjuvad pigem reklaami kui uudise või nõuandena.

Muidugi juhul, kui tahad enda uut toodet või teenust või sooduskampaaniat promoda, peab sellest kirjutama, aga keskendu siis sellele, millist kasu klient saab ja mille poolest võidab just seda toodet või teenust just nüüd tellides.

Tee mõjuvad pealkirjad. Nii nagu ajakirjanikud näevad väga palju vaeva pealkirjadega, et lugejat edasi lugema meelitada, tuleb sama teha ka uudiskirjades. Pealkiri peab olema põnev ja lugema kutsuv. Kui see nii pole, jäetakse uudiskiri „kunagi hiljem“ lugemiseks ja see juba tähendab, et ilmselt keegi seda kunagi enam ei loegi.

Mõju usaldusväärselt. Kui turundad noortele, siis pead kasutama nende stiili. Kui teed äri teiste ettevõtetega, soliidsete äride ja nende juhtidega, kasuta nende stiili. See suurendab usaldusväärsust. Iga sihtgrupp vajab vastavat lähenemist.

Ole kasulik Kui tahad olla oma valdkonna arvamusliider ja see usaldusisik, kellelt antud teema kohta tullakse nõu küsima, siis uudiskiri on hea võimalus seda usaldust kasvatada. Paku kasulikke nõuandeid, nippe, soovitusi ja lahendusi – kui vaja, filmi kasutusjuhendite videoid või tee samm-sammult tegevusjuhiseid. Selgita lugejatele lahti oma valdkonna tähtsamad mõisted, vahenda neile olulisi muudatusi valdkonnas ja aita võrrelda, kuidas klient saaks endale sobiva toote või teenuse välja valida.

Ole konkreetne ja asjalik. See tähendab lühikest juttu. Uudiskiri pole koht pikkade juttude jaoks, sest neid ei viitsi peaaegu mitte keegi lõpuni lugeda, eriti, kui e-kiri saabus siis, kui vastuvõtja selle näiteks mobiilis avas. Kui artikkel läheb pikemaks, pane see kodulehele ja saada uudiskirjas lühike kokkuvõte ja sissejuhatus.

Kutsu tegutsema. Inglise keeles kõlab see turundustermin paljudele tuttavalt – „Call to Action“. Iga uudiskiri võiks kulmineeruda hetkel, kui kasutaja teab, mida peab edasi tegema – suunduma sooduspakkumist vaatama, end kampaaniasse kirja panema või oma andmeid jätma, et kohe temaga ühendust võetaks. See paneb uudiskirjale kasuliku punkti ja täidab oma turunduseesmärgi. Sest kui klient pärast artiklite läbilugemist ei tea, mida edasi teha, on uudiskiri asjatult teele läinud.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.