Iga asja jaoks õige objektiiv: millega on kõige parem pildistada häid tootepilte?

Tootepildistamiseks õige objektiivi valikul võib esialgu segadusse ajada nii paljude erinevate näitajate hulk, mida vaja hea pildi tegemiseks. Kas peab olema hea makro- või hoopis võimalikult moonutustevaba normaalobjektiiv? Kas tuleks vältida peegeldusi, pildistada hämaramates valgustingimustes ka varjus olevaid pindu? Võimalusi on palju. Head tootefoto objektiivid pakuvadki kõiki neid vajalikke omadusi ja sobivad tihti ka muuks, kui ainult stuudios piltide tegemiseks.

Headeks omadusteks on näiteks fookuskaugus alates 50 mm, sest lainurk tekitab liiga palju moonutusi, kuid võib mõnikord siiski vajalik olla tausta pildistamisel. Pildistabilisaatorit enamasti pole vaja, sest pildistad ju liikumatuid asju paigal olevalt statiivilt ja kui tegemist on väga väikeste asjadega, oleks vaja pigem makrovõimekusega objektiivi. Suuremate asjade puhul võib mängu tulla ka bokeh efekt ehk teravussügavus – kas tahad, et kõik pildistatava toote detailid oleks selged või on oluline vaid mõni detail või pind, mida eraldi rõhutada? Sedagi peab valikus täpsemalt arvestama.

Siin on Sony kolm parimat tootefotode pildistamiseks sobivat objektiivi, mis tulevad toime ka keerulisemates stuudiotingimustes ja nõudlikumate toodetega.

Sony täiskaader 24-105mm f/4.0 OSS normaal-suumobjektiiv

Tegemist on hea universaalobjektiiviga, mis võtab üles nii laiema nurgaga kui suumiga tehtud tootepildid, seega sobib igasuguste toodete pildistamiseks olenemata nende suurusest.

Lainurk tekitab küll moonutusi, kuid üks hea tootefoto peab tekitama emotsioone ning laiemat nurka võib vaja minna ka taustaga emotsioonifotode tegemisel, näiteks toodetest nende kasutuskeskkonnas.

Väga lähedalt teravustamisega saab selle objektiiviga üles võtta pisemaid tooteid, näiteks ehteid. Hea teravus kehvemates valgustingimustes aitab samuti kaasa.

Viimaks ka veel üks kaugeltki mitte vähetähtis lisaomadus – see on üsna laia kasutusalaga objektiiv, seega ei pea seda ostes piirduma vaid tootefotodega. Vabal ajal võid sama “klaasiga” minna pildistama nii reisile kui loodusesse.

Sony täiskaader 50mm f/1.8 normaalobjektiiv

Täiskaader-normaalobjektiiv on hea ja moonutustevaba tootefotode tegemiseks, kus on tähtis edasi anda võimalikult täpne kuju.

Lisaks annab see objektiiv hea bokeh-efekti tausta udustamiseks, teravad jooned ning selge pildi ka kehvema valgustusega. f/1.8 ava lubab teha pilte naturaalses valguses, millega võib paremini edasi anda loomulikumaid värve.

Sony täiskaader 90mm f/2.8 OSS makroobjektiiv

Hea makroobjektiiv aitab alati suure hulga väikeste toodete pildistamisel. Tegemist on “klaasiga”, mis annab igati professionaalse tulemuse ja aitab väga lähedalt teravustada. Ükskõik kui väikesed ka vidinad poleks, saab need teravalt pildile üsna kerge vaevaga ning ei pea palju pingutama asendi ja kauguse sättimisega. Tegemist on ilmselt kõige parema tootefoto objektiiviga, millega oma e-poe jaoks suurel hulgal väga teravaid pilte teha. Teisest kahest on see küll oluliselt kallim, aga kui tahad tõesti tippkvaliteeti, siis tuleb see investeering teha.

Praegu annab Sony kuni 15. jaanuarini 2022 objektiivi ostjatele osa osturaha tagasi. Vaata lähemalt kampaania kohta siit ja saad hea tootefoto objektiivi palju soodsamalt kätte.

Parima valiku Sony objektiive leiad Sony Centerist.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.