Sony plaanib tehisintellekti mängijate moodi mängima panna

Sony esitas hiljuti patenditaotluse, millest selgub, et mängukonsoolide tootja plaanib kasutusele võtta tehisintellekti, mis kasutaja varasemate mänguoskuste ja isikuomaduste põhjal vormib mängude jaoks roboti, mis vastab mängija iseloomule ja oskustele ning võib tema moodi mängu ise edasi mängida.

Sony loodud tehisintellekt aitab patenditaotluse kirjelduse põhjal kasutajatel videomängu tegelasi kohandada oma käe järgi ja tehisintellekt õpib iga kasutaja isikupäraste tunnuste põhjal, mismoodi ta mängus peaks käituma.

Tehisintellekt määrab alguses kasutajale vaikimisi mänguprofiili, mis hakkab tasapisi kohanduma mängija omadustega, kuidas inimene mängu mängib. Mänguprotsessi saab niimoodi ka automatiseerida, nii et masin juhib teatud olukordades tegelast ise just niimoodi, nagu mängija seda tõenäoliselt ise teeks ja vastavalt kasutaja konkreetsele mängustiilile. Lisaks jälgib programm masinõppega ka teisi mänge, kus kasutaja osaleb, et kohandada mängija eelistustega.

Sony loodav (või juba loodud) tehisintellekti lahendus aitab mängijatel saavutada mängus eesmärke, mis varem liiga keerukaks või ajamahukaks osutusid. Nii saab tehisintellekti juhitav mängutegelane põhimõtteliselt mängida edasi sellesama inimesena, kasutades mängija isikupärast mängustiili ja oskuseid, samal ajal kui kasutaja ise võib tegeleda millegi muu kasulikuga.

Milleks seda vaja?

Tavaline nii-öelda pühapäevamängija naudiks ehk rohkem ise mängus osalemist, aga palju on ka selliseid mängijaid, kes mängivad poolprofina, tahavad jõuda kõrgematele tasemetele, mis nõuavad aga liiga palju tööd ja aega ning et mitte kogu oma vaba aega mängule pühendada, võibki olla kasulik vahepeal lasta mängutegelast hoopis tehisintellektil juhtida.

Sony loodab, et nende uus tehisintellekt võidab mängijate usalduse, kuna suudab õppides üsna täpselt jäljendada inimese enda käitumist mängus ning võib aidata mõnedes mängu osades, kus pole aega või huvi ise osaleda, kiiremini edasi jõuda. Kasutada saab ilmselt nii ühe kui ka mitme mängija režiime, ennast kloonida ja osaleda sõpradega meeskonnana, kus tehisintellekt juhib mitut mängijat korraga vastavalt nende isikuomadustele.

Sony tehisintellekti juhitav tegelane võib mängus ka teatud ülesannete täitmisel läbi kukkuda – kõik sõltub selle inimese oskustest ja omadustest, keda masin jäljendab. Samas oskab tehisintellekt nagu mängija isegi veebist abi otsida ja teistelt nõu küsida.

Uus tehisintellekti lahendus sarnaneb mitmete teiste PlayStation 5 mängude nii-öelda abistajatele taotletud patentidega. Playstationi abiline on näiteks ka audio-kuraator, mis toetab mängijaid kõrvaklappidesse soovitusi rääkides, samuti on Playstationil kavas kasutusele võtta Cortana või Siri laadne vestlusrobot, mis häälkäsklustele mängu ajal reageerib.

Patendijoonised on tavaliselt üsna krüptilised, et mitte kõiki ärisaladusi paljastada, aga kes väga soovib, võib sellest patendiskeemist läbi kaevata:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.