Sony sisenebki autoturule, elektriauto VISION-S saab ka linnamaasturi versiooni

Kui Sony kaks aastat tagasi oma esimest elektriauto kontseptsiooni VISION-S esitles, siis arvati alguses, et tegemist on nii-öelda testplatvormiga, millel tuntud tehnoloogiafirma näitab oma muude meediatoodete kasutusvõimalusi. Teoreetilisest platvormist on nüüd jõutud aga tänavakatseteni ja Sony sel aastal CES-il esitletud plaanides on tootma hakata nii sedaani kui linnamaasturit (SUV). Selleks luuakse eraldi firma.

Las Vegases toimuval CES 2022 tehnoloogiamessil kuulutati välja lisaks sedaanile linnamaasturi prototüüp VISION-S 02. See sõiduk kasutab sama elektriauto platvormi, nagu sedaani prototüüp VISION-S 01, mida juba katsetatakse Euroopa avalikel teedel. Uus prototüüp pakub seitset istekohta ja suurt siseruumi, mida saab suures ulatuses kohandada vastavalt reisijate arvule.

Ohutus kõigepealt

VISION-S elektriautode tootmisel tahab Sony keskenduda pigem ohutusele ja turvalisusele ning muidugi ka tipptasemel meelelahutusele autoga reisijate jaoks.

Elektriauto platvorm toetab ohutut sõitu, tuvastades ja analüüsides ümbritseva keskkonna olusid reaalajas. Andurid jälgivad ümbrust 360 kraadi ulatuses igas suunas ümber auto. Andurite hulka kuuluvad suure eraldusvõimega laia dünaamilise ulatusega CMOS-pildisensorid, mille osas on Sony üks juhtivaid tootjaid maailmas nii tööstuslikele kui tavakasutaja seadmetele, samuti LiDAR, mis tajub täpselt kolmemõõtmelist ruumi enda ümber. Lisaks pakub süsteem juhile intuitiivset suhtlust sõiduki juhiabisüsteemide ja meediasüsteemiga.

Euroopas läbiviidavad tänavatestid peavad peagi kinnitama auto vastavust 2. ja kõrgema taseme täiustatud juhiabisüsteemide (ADAS) tasemele avalikel teedel.

Mobiilide kaamerakomplektidest tuntud Time of Flight teravustamis-sensoreid (ToF) kasutatakse Sony autos aga juhi autentimiseks ja reisijate jälgimiseks. Nende abil saab sõiduk aru viipe- ja häälkäsklustest, mis on mõeldud auto kasutajaliidese juhtimiseks. Kuna elektriauto eriti häält ei tee, siis salongi jaoks saab seadistada ka sõiduki kiirendus- ja aeglustusheli.

Sõiduki seadeid, nupulukke ja kasutajainfot saab sünkroniseerida pilvega, auto toetab 5G andmesidet.

Masin peab saama ka autonoomse juhtimise, mida praegu arendatakse ehk siis peab oskama tavaliikluses sõita ilma juhita. Sedagi on Sony juba katsetanud Jaapani ja Saksamaa teedel.

Meelelahutus tähtsam kui teistes autodes

Kuna Sony üheks põhitegevusalaks on meelelahutusseadmete tootmine, siis on salongimeelelahutus selle auto puhul olulisem kui kuskil mujal. Istmekõlaritega luuakse kolmemõõtmeline heliväli, mis mõistagi toetab Sony kõrvaklappidest ja kõlaritest tuttavat 360 Reality Audio ruumilist heli.

Lisaks sisaldab VISION-S kvaliteetse filmikogemuse pakkumiseks integreeritud digivideoteenust BRAVIA CORE for VISION-S, mis näitab filme esipaneeli panoraamekraanil või tagaistmete seljatugedes asuvatel ekraanidel.

Playstation on ka autosse integreeritud, kuna Sony ju teebki neid mängukonsoole. PlayStationi mängude mängimiseks oma pikkadel autoreisidel saab luua kodus oleva konsooliga kaugühenduse või mängida võrgumänge otse pilves.

Seda, et autotööstusse sisenemisel on Sonyl tõsised plaanid, näitab uue firma Sony Mobility Inc. asutamine. 2022. aasta kevadel alustav autotootja kuulub Sonyle ja siseneb elektriautode turule kahe uue mudeliga VISION-S ja VISION-S 02.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.