Sony Centeri blogi

Sony tõi välja prillivaba 3D ekraani, mis näitab profikvaliteedis ruumilist pilti

Sony Electronics Spatial Reality Display

Sony uus, oktoobris esitletud ruumilise pildiga ekraan (Spatial Reality Display ehk SR Display) kasutab ära uutmoodi tehnoloogiat, et kuvada samalt ekraanipinnalt vaataja kummasegi silma natuke erinevat pilti, et luua 3D kujutis.

3D ekraanid on turul olnud juba aastaid, kuid neid saab tavaliselt vaadata spetsiaalsete 3D prillidega, mis on ebamugav. Ka prillivabasid ekraane on olnud varemgi, kuid laiatarbe-ekraane veel siiski väga müügil pole, mida oleks mugav kasutada ning mille pilt oleks selge. Sony Electronicsi silmade tuvastamise ja valgusvälja kuvamise (ELFD) tehnoloogiaga ekraan Spatial Reality Display (ehk SR Display) ei vaja virtuaalreaalsuse prille ega peakomplekti. SR Display pole ka mõeldud otseselt kodus piltide ja videote vaatamiseks, vaid on suunatud pigem proffidele mitmetes tööstusharudes3D mudelite ja kujutiste vaatamiseks. Ekraan sobib näiteks auto- ja tööstusdisaineritele, arvutigraafika ja visuaalsete efektide disaineritele ning filmiloojateni, et luua uusi 3D efekte ja kujutisi ning neid kohe ruumiliselt vaadata ilma spetsiaalsete prillideta. Parim vaatamiskaugus on 30–75 cm.

Väga hea 3D pildikvaliteet tagatakse kolme uue tehnoloogiaga:

  • Kiire nägemisandur – SR Display kasutab uuenduslikku kiiret nägemisandurit, mis jälgib täpselt vaataja silma asukohta ruumis kolmel teljel – vertikaalsel, horisontaalsel ja sügavusteljel. Ekraan jälgib silmade liikumist millisekundi täpsusega, renderdades pilti vastavalt sellele, kust seda vaadatakse. Nii tekib ülirealistlik virtuaalne 3D-keskkond, mis on nähtav palja silmaga.
  • Reaalajas renderdamise algoritm – lisaks andurile kasutab SR Display algoritme, mis sisu reaalajas kuvamiseks töötlevad. See toob stereoskoopilise ehk ruumilise pildi ekraanile ja liigutab seda sama sujuvalt, kui tegelikus elus, kui vaataja kolmemõõtmelist kujutist erinevatest suundadest vaatab.
  • Mikro-optilised läätsed – see on 15,6 tollise diagonaaliga ekraani pinnale paigaldatud mikroläätsede kiht, mis jagab videopildi kaheks – vasaku ja parema silma jaoks paistab läbi läätsede vastav kujutis LCD-paneelilt. See sarnaneb natuke nendele kunagistele postkaartidele, mis erineva nurga alt vaadates erinevat pilti näitasid.
Mikro-optiline lääts ekraanil.

Sony spetsiaalne SDK ehk tarkvarakomplekt muudab disainerite jaoks võimalikuks SR Display jaoks sisu loomise. SDK ühildub selliste standardtööriistade nagu Unity ja Unreal Engine´iga, seda saab kasutada interaktiivsete ruumiliste kasutajaliideste või mängude arendamiseks, virtuaalreaalsuse rakendusteks, arhitektuuri ja autodisaini loomiseks.

Muidugi on ekraanist abi ka filmitegijatel, graafilistel disaineritel, inseneridel ja tootedisaineritel, kes tahaksid kohe tulemust kolmemõõtmeliselt vaadata. Näiteks autotööstuses on võimalik ekraani varakult kasutada uue sõiduki disaini kontseptsioonide hindamisel, enne kui maketid reaalselt füüsilisest materjalist välja lõigatakse. See parandab disainimise kiirust ja täpsust ning tulemust saab kohe igast küljest vaadata.

Näiteks on USAs Virtual Engineering Lab juba kasutanud seda lahendust Volkswageni uute mudelite disainimise juures.

Sony Electronics ise tegi aga uue ruumilise pildiga ekraani kasutamise testimisel koostööd Sony Pictures Entertainmenti ja Columbia Picturesi tütarettevõttega Ghost Corps, et kavandada uue valmiva Ghostbustersi filmi “Ghostbusters: Afterlife” erinevaid stseene. Film ise tuleb välja 2021. aastal.

SR Display on proffidele suunatud toode ja hindki on vastav: soovitatav jaehind 4220 eurot.

Vaata ka tutvustusvideot, kus ekraani omadusi lähemalt selgitatakse:

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.