Tinderi endine kommunikatsioonijuht Hermione Way esineb ärifestivalil sTARTUp Day 2019

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Jätkame sTARTUp Day 2019 esinejate väljakuulutamisega võimsate naisettevõtjate lainel – Hermione Way on kohtinguäpi Tinder endine Euroopa kommunikatsioonijuht. Praegu tegusteb ta brändikonsultandina. Vestlesime Hermione’ga sellest, mis on turunduses oluline, milline on eduka karjääri valem ning kuidas saada märgatud.

“Lugu, mida sa jutustad, on ülioluline – inimesed on emotsionaalsed olevused. Juba sajandeid, Piiblist kuni internetini, on lugu olnud kogu kommunikatsiooni tuum,” räägib Hermione Way, kel kogemust tehnoloogiavaldkonna idufirmade turundamisega üle 10 aasta jagu.

Mis oli sinu jaoks Tinderis töötamise juures kõige põnevam?

Ma toetasin igapäevaselt Tinderi kommunikatsiooni ja turundust ajal, mil äpis tehti 91 swipe’i päevas. On hämmastav, et ettevõte, mida 6 aastat tagasi isegi veel ei eksisteerinud, on tänaseks kasvanud nii suureks ja tuntud brändiks.

Milline sinu tüüpiline tööpäev Tinderis töötades välja nägi?

Iga päev oli erinev – minu töö oli välja töötada uusi põnevaid kampaaniaid ning arendada partnerlussuheteid Euroopas, et kasvatada tarbijate suhet brändiga. Aitasin muuta brändi mitmekesisemaks ka mitmetes teistes valdkondades. Näiteks tervishoiusektoris oli meil kampaania, mis julgustas inimesi verd loovutama, ning poliitikas teavituskampaania Euroopa referendumi toimumise ajal.

Praegused turundussuunad soosivad tooreste ja filtreerimata emotsioonide jagamist. Kas startupid peaksid samalaadset läbipaistvust oma kommunikatsiooni kaasama?

Sa võid osta meeldimisi ja vaatamisi, ent kui tahad päriselt inimesteni jõuda, pead inimesi puudutama emotsionaalsel tasandil. Emotsioon on see, mis juhib inimesi – kui vaadata tehnoloogiasektori tippettevõtteid nagu Tinder, Airbnb, Uber – ükski neist ei ole tehnoloogiliselt väga keeruline platvorm, kuid need lihtsustavad kuidagi inimeste igapäevatoimetusi ja -suhtlust.

Sa räägid jaanuaris sTARTUp Day festivalil sellest, kuidas brändi sotsiaalmeedias üles ehitada ning kuidas jutustada põnevaid lugusid, mis ka meediale huvi pakkuda võiks – miks on see startupide jaoks üldse oluline?

Lugu, mida sa jutustad, on ülioluline – inimesed on emotsionaalsed olevused. Juba sajandeid, Piiblist kuni internetini, on olnud jutustatav lugu kogu kommunikatsiooni tuum. Ilma loota oled sa lihtsalt üks toode või äpp nagu iga teinegi. Oluline on õppida, kuidas ja miks rääkida just selliseid lugusid, mis haakuks päevakajaliste uudistega, ning läbi selle pälviks ajakirjanike tähelepanu.

Mis ikkagi on eduka karjääri valem?

Ole pidevas liikumises, ole huvitatud sind ümbritsevast keskkonnast ja inimestest, lase maailmal end üllatada. Lase asjadel end häirida ning seejärel otsi lahendusi, millega neid parandada ja veelgi enam – pööra need enda kasuks ja ehita miljoni dollari firma.

Kas sa usud, et Tinderist võib päriselt ka tõelise armastuse leida?

Meil on Tinderis #SwipedRight rubriik, kus miljonid inimesed jagavad oma lugusid, kuidas nad on Tinderist armastuse leidnud. Seal on tuhandeid lugusid ka “Tinderi beebidest” ehk nende vanemate lastest, kes Tinderis tutvunud on.

sTARTUp Day toimub Tartus. Mida sa Eesti ja meie startup ökosüsteemi kohta kuulnud oled?

On muljetavaldav, et nii väiksel riigil on nii suur mõju tehnoloogiavaldkonnale. Tean ka, et Eesti oli esimene riik, kes e-residentsuse kasutusele võttis. Ma ootan väga, et tulla ja näha, mis on aidanud Eestil tehnoloogiliselt nii arenenuks kasvada.

Hermione Way esineb ärifestivalil sTARTUp Day 2019, mis toimub 23.-25. jaanuaril Tartus. Ta räägib oma kogemuste põhjal, kuidas sotsiaalmeedias oma brändi üles ehitada ning jagab salanippe selle kohta, kuidas jutustada lugusid, mis ka meedia tähelepanu köidavad.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.