STARTUp Day 2020 blogi

2019. aasta noor ettevõtja: kuidas hakkas Ardo Kaurit rattaid ehitama ja kuidas sellest kõige Ampler sai?

5 aastat tagasi hakkas Ardo Kaurit kahe sõbraga ehitama elektrijalgrattaid. Kui alguses oli tegemist pigem hobiga krossisõidu kõrvalt, siis nüüd on Ardo ettevõtte juht ja üks kolmest asutajast Ampler Bikes’is, kelle ratastega sõidavad tuhanded inimesed. Oma tegemiste eest pälvis Ardo täna Swedbank’i ja ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoja 2019. aasta noore ettevõtja tiitli.

Öeldakse, et „Ratast ei tasu leiutada“, kuid sa teed seda hoopis läbi jalgratta, mis on püsinud muutumatuna sajandeid. Mis käivitas sinu peas idee hakata tootma elektrijalgrattaid?

Jalgrattad on juba praegu head, kuid uute tehnoloogiatega saab neid veelgi paremaks muuta. Me ei leiutanud jalgratast ega e-jalgratast, kuid tundsime, et meil on võimalus lisada ainulaadset väärtust „ühele kõigi aegade parimale leiutisele”. Tegelikult me isegi ei alustanud äriideega, vaid olime kontseptsioonist väga vaimustuses. Pärast esimest katsetust olime kindlad, et see on midagi väga erilist.

Tee eduni kulgeb tavaliselt tõusude ja mõõnadega. Kas sinu teel edu poole oli hetki, kus arvasid, et kukud läbi ning sinu tegemised ei võta vedu?

Ilma halvata pole head ja vastupidi. Raskeid aegu on olnud palju, kuid suurepärane meeskond ja suur hulk sihikindlust (vahel isegi põhjendamatu enesekindlus) on kandnud meid edasi. Enamasti on aeg ja raha olnud kõige defitsiitsemad ressursid, mis on tihti muutnud meie päevad eriti raskeks. Alguspäevadel 10 inimest 10st ei pidanud kõige mõistlikumaks ideeks ehitada jalgrattaid, mis maksavad 2 500 €.

Mis motiveeris sind enim, kui olid Ampler Bikes’iga alles alustanud?

Kõik Ampler Bikes’i kolm asutajat on väga produktiivsed, tehnoloogiale orienteeritud ja ettevõtliku mõtteviisiga. Firma, brändi ja tootmise ülesehitamine oli juba iseenesest väga põnev. Lisaks uskusime tohutult oma tootesse.

Mis on aidanud sul keskenduda lõpp-eesmärgile keerulistel aegadel?

Tõenäoliselt see, et ma tõesti usun, et me aitame paljusid, oleme ausad ja avatud mõttemaailmaga. See on midagi, mis tegelikult loeb. Ampler Bikes koosneb suurel hulgal headest inimestest, kes on vajadusel alati olemas.

Palun kirjelda momenti Ampleri Bikes’i alguspäevadest, kui mõistsid esimest korda, et tegelete millegagi, millel on suur potentsiaal?

Ma usun, et esimene selline hetk oli siis, kui meie vanemad ja vanavanemad katsetasid esimest prototüüpi. Me nägime reaalset emotsiooni ja puhast rõõmu, mis jõudis tekkida ühe lühikese proovisõiduga.

Igal kaubamärgil on lubadus, mille ettevõte teeb oma klientidele, andes teada, mida tarbijad võivad nende tootest või teenusest oodata. Milline on Ampler Bike’i lubadus oma klientidele?

Me kanname oma klientide eest hoolt. Ampler seisab alati sinu kõrval, 365 päeva aastas.

Milline on Ampler Bikes’i tulevik? Kus on Ampler Bikes 10. aasta pärast? Mis on teie visioon?

Me tahame katta kogu maakera Ampler Bikes’idega ja olla linnatranspordi esimeseks valikuks. Tahame teha kogu Ampler’i kogemuse nii heaks, et see oleks esimene variant, millele inimesed mõtlevad, kui nad soovivad liikuda linnakeskkonnas ühest kohast teise. Ja ehitada PALJU rattaid!

Aasta noore ettevõtja tiitlit annavad välja Swedbank ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoda tunnustamaks tegusaid noori ettevõtjaid, kes on eriti torganud silma oma innovaatilisuse ja ettevõtlikkusega. Eelnevate aastate laureaadid on olnud Robin Saluoks E- Agronomist, Kristel Kruustük Testilost, Markus Villig Taxifyst ja Indrek Ulst Mooncascadest.

“Hero of the week” on rubriik, mis kajastab meid ümbritsevate inspireerivate ettevõtjate ja ettevõtlike inimeste lugusid – nende teekonda ettevõtluseni, edulugusid ja õppetunde ebaõnnestumistest ning sellest, mis neid inspireerib ja motiveerib.

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.