Eesti parim noor idufirma GuestJoy liigub globaalse jalajälje suunas

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Hotellidele lisateenuste müümise platvorm GuestJoy valiti möödunudaastasel ärifestivalil sTARTUp Day Eesti parimaks algfaasi idufirmaks. EstBANi äriinglid investeerisid ettevõttesse 160 000 eurot. Uurisime, kuidas on ettevõttel läinud, kuidas investeeringut kasutati ning mida toob tulevik.

Teie võidust sTARTup Day parima algfaasi idufirma võistlusel on möödas üheksa kuud. Mida head see kaasa tõi, mis on sellest ajast saati muutunud?

Päris mitu positiivset aspekti on juurde tekkinud. Nüüd on meil kasutada palju suurem kollektiivne tarkus investorite näol, mida meil enne polnud. Idufirma asutajate intuitsioon töötab ainult mingile maale. Meie enda ambitsioon on ka kindlasti suurenenud. Kui ressursse on käes, siis julged unistada rohkem. Reaalsuse mured ei sureta pikka pilku tulevikku.

Üks pehmem väärtus on ka lihtsam suhtlus partneritega. Investeering annab sulle niiöelda kvaliteedimärgi. Päris algfaasis ei taheta sind väga tõsiselt võtta, mistõttu kulub palju aega jala ukse vahele saamisele.

Aasta idufirma tiitel tõi teile 160 000 euro suuruse investeeringu. Kuidas seda investeeringut kasutanud olete?

Oleme kasutanud investeeringut peamiselt meeskonna suurendamiseks nii arenduses kui ka müügis. Oleme võtnud ette ka mitmeid ärireise ja ühisüritusi partneritega, mida enne ei saanud väga lubada. Lisaks lükkasime käima oma brändi värskendamise.

Millised on olnud aasta suurimad õnnestumised, ebaõnnestumised ja õppetunnid?

Õnnestumine on kindlasti see, et meie kasv on jätkunud. Me pole jäänud puhkama loorberitele. Kuid veel paremini oleks võinud minna värbamisega. Tunneme, et uute heade töötajate leidmine pidurdab firma kasvu. See kulutab palju aega ning tulemus pole alati parim. Kaalume tõsiselt kaugtöö kultuuri juurutamist, kus töötaja ei pea üldse olema Eestis.

Millest te unistate? Millised on teie tulevikuplaanid?

Unistame tõeliselt globaalsest jalajäljest. Hetkel toimetame Euroopas, kuid soovime, et külastajad saaksid nautida meie teenust igas maailma otsas. Me ei näe hetkel ühtegi põhjust, mis külastajad Buenos Aireses või Sydneys ei peaks saama kasutada samu lahendusi nagu meil siin Tallinna hotellides.

Eelmise aasta oktoobris ütlesite Geeniusele, et plaanite aasta jooksul siseneda suurematesse turismiriikidesse Kesk- ja Lääne-Euroopas. Kuidas sellega läinud on?

Natuke oleme pidanud oma plaane muutma. Osades Kesk- ja Lääne-Euroopa riikides tajusime tõsist keelebarjääri, mis takistas meil edukat müüki teha. See tingis selle, et pidime mõned riigid nagu näiteks Poola või Malta pausile panema. Keeruline on müüa toodet, kui vastaspool ei saa sinust aru.

Saime aru, et sinna on meil vaja kohalikku esindajat, kuid seda sammu me veel ei tahtnud teha. Võtsime suuna Põhja-Euroopale ja Iirimaale, kus läheb meil väga hästi. Enamus müüki teeme telefoni ja Skype’i teel, kuid iga turu algfaasis proovime esialgu ikka ka kohale minna, et tunnetada turgu ja saada esimesed referentskliendid.

Milliseid nõuandeid annaksite teistele idufirmadele, kes sarnaseid turge sihivad?

Mine vähemalt korra kohale. Niimoodi saad palju parema turu tunnetuse. Kui sul peaks tekkima hea side mõne kliendiga, proovi saada temalt võimalikult palju siseinfot turudünaamika osas. Kaardi pealt vaadates võivad kõik riigid olla sarnased, kuid ostukäitumine või turubarjäärid võivad erineda drastiliselt.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.