Hero of the Week: Esteloni kaasasutaja ja tegevjuht Alissa Vassilkova: „Otsus luua unikaalseid kõlareid tootev ettevõte sündis perekonna hommikusöögilauas.“  

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Alissa Vassilkova on ligi 200 000-euroseid luksusbrändi kõlareid tootva ettevõtte kaasasutaja ja tegevjuht. Hiljuti valiti ta Swedbanki ja Eesti Kaubanduskoja poolt korraldatava Noore Ettevõtja konkursi üheks nominendiks.

Estelon on pereettevõte, mille tooted on tippkvaliteedilised kõlarid, mille eesmärk on tõetruu kontsertelamus tuua inimeste kodudesse. Tegu on kõrgeima kvaliteediga toodetega, mis valmivad Eesti oma ala meistrite käe läbi ja on võrreldavad maailma tippkvaliteetseimate muusikariistade valmistamisega. Tänaseks on Estelon esindatud 29 riigis üle maailma.

Kuidas sai Estelon alguse? Kas see oli pigem lihtne või keeruline? Millised olid peamised takistused?

Aastaid tagasi tekkis meil isaga soov luua maailma parimaid kõlareid üsna unikaalsel kujul. Uurisime selleks erinevaid võimalusi, kuidas teha neid just sellisel kujul nagu me tahtsime. Paljud arvasid, et sellist toodet ei ole võimalik teha, aga me ei andnud alla. Meie isal Alfredil, kes on Esteloni peadisainer, oli kindel visioon. Olles näinud, milleks ta suuteline on, ei kahelnud me hetkekski.

Siis ühel päeval tundus, et kõik küsimused on vastuse leidnud, ja otsustasime perekonnaga hommikusöögilauas, et teeme ära. Otsus sai kiiresti vastu võetud ja hakkasime toimetama. Ma isegi ütleks, et algus oli väga lihtne, sest me ei teadnud, mis meid ees ootab. Kui sa suurde mängu juba satud, vot siis alles algab tõeline töö.

Mis on aidanud sul jõuda sinna, kus sa praegu oled?

Kindlasti aitab edasi tahe midagi erilist teha. Estelon on täna maailma audiotehnika turul väga ainulaadne ja soov teha midagi maailma parimat on jõud, mis viib edasi.

Minu puhul mängib väga olulist rolli ka see, et tegu on pereettevõttega. Ma saan aidata oma isa ideid teostada ja maailmale tutvustada. See on väga uhke tunne.

Loomulikult on vaja ka palju tahtejõudu, et ka rasketel hetkedel edasi liikuda ja oma eesmärke püüda.

Kuidas säilitada motivatsioon ja olla oma tööd tehes õnnelik?

Sul peab olema eesmärk. Kui sa iga päev töötad selle nimel, et eesmärgini jõuda, siis sind motiveeribki see, kui oled jälle sammukese võrra lähemale saanud. Neid eesmärke aitab püüda sinu meeskond. Mida aeg edasi, seda rohkem ma näen, kui oluline on koondada enda ümber inimesed, kellega sulle meeldib koostööd teha.

Täna on meie meeskonnas inimesed, kes on mulle nagu pere. Ma usaldan ja ma austan neid. Ma tean, et nad on selles, mis nad teevad, väga head. Nii lähen iga päev tööle tundega nagu saaks sõpradega kokku. Koos mõtleme iga päev, kuidas midagi huvitavat ja olulist korda saata. Kui midagi hästi õnnestub, siis see on kui kingitus suure töö eest, mis tehtud on.

Milline on sinu jaoks motiveeriv ja inspireeriv töökeskkond? Kui palju väline keskkond sinu produktiivsust mõjutab?

Minu jaoks üks olulisimaid aspekte inimesed.

Mulle on ka väga oluline näha seda toodet, mida me teeme, sealhulgas ka kogu arendusprotsessi. Seega on meil nii tootmine kui kontor koos. Niimoodi koos töötades tunneme me kõige paremini ettevõtte nüansse, oskame hinnata teineteise panust. Meil on ka partnerite ja klientidega lihtsam suhelda, kui tunneme hästi seda, mida keegi meeskonnas teeb.

Kuna minu töö nõuab ka üsna palju aega mõtlemiseks, siis selleks otsin ma endale mõne teistsuguse keskkonna kui meie kontor. Tihti lähen tähtsaid teemasid läbi mõtlema metsa, uitan niisama ringi ja kaalun oma peas erinevaid variante. Olen tagantjärgi märganud, et just nii on sündinud mõned mu tähtsaimad otsused.

Loomulikult on tihti vaja ka oma kabinetikeskkonda. Mõned tööd, näiteks numbrite või lepingutega, vajavad suurt keskendumist ja selleks panen ma tavaliselt ukse kinni ja muutun mõneks tunniks erakuks. Kui töö nõuab väga suurt keskendumist, siis aitab ka muusika. See aitab mul end välja lülitada muudest helidest ja paneb mõtte kiiremini tööle.

Mind inspireerib…

Olen palju lugenud Richard Bransoni raamatuid ja pean tunnistama, et tema julgus ja tahe olid need, mis mind kunagi julgustasid suurelt mõtlema. “Screw it, Let’s do it” on minu moto, kuna ma ise mõtlen tihti samamoodi, et mis seal ikka, teeme ära. Kui ei õnnestu, siis ei õnnestu, aga vähemalt proovisime. Hästi palju jääb julguse taha. Tuleb lihtsalt endasse uskuda ja proovida. Enne ei saagi teada, kas see miski on võimalik või mitte. Muidu võibki unistama ja planeerima jääda.

Minu üks suurimaid inspiratsiooni allikaid on ka loodus. Õigemini see vaikus ja puhtus, mis selles esineb. Ma tunnen, et mu mõtted liiguvad looduses olles vabalt ja ma saan mõelda olulistele asjadele ja teha olulisi otsuseid. Nii et minu elus on väga olulisel kohal metsas sportimine, jalutuskäigud või lihtsalt hommikukohv mere ääres.

Mis sulle tuleviku suhtes elevust tekitab?

Ma tahan näha, kas me suudame nii tugeva brändi luua, nagu me täna soovime. Selleks peab väga palju tööd tegema, aga ma usun, et me liigume õiges suunas.

“Hero of the week“ on rubriik, mis kajastab meid ümbritsevate inspireerivate ettevõtjate ja ettevõtlike inimeste lugusid – nende teekonda ettevõtluseni, edulugusid ja õppetunde ebaõnnestumistest ning sellest, mis neid inspireerib ja motiveerib.

Märksõnad: ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.