USAs Californias tegutseva lennukimootorite ja lennundustehnika tootja Honeywell Aerospace’i teadlased ja insenerid töötavad õhusõidukite süsteemide kallal, mida saab tulevikus häälega juhtida, kirjutab Business Insider.
Hääljuhitav tehnoloogia areneb pidevalt ja nii nagu Apple’i Siri ja Amazoni Alexa on muutunud sujuvalt osaks tarbijate igapäevaelust, püüab Honeywell Aerospace jõuda selleni, et hääljuhitavad lennukid muutuksid tavapäraseks.
Tulevikus isejuhtivad lennukid
Uue tehnoloogiaga saavad piloodid anda käske ja lasta täita tööülesandeid virtuaalsel assistendil. See on viimane samm täiesti autonoomsete isejuhtivate lennukite suunas, mis ekspertide sõnul teevad esimese lennu 2050. aastal.
Praegu töötavad Honeywell Aerospace’i insenerid ja teadlased uute kabiinisüsteemide väljatöötamisega, mis võimaldakski pilootidel lennukeid häälkäsklustega juhtida.
Tehnoloogia tuvastab lihtsaid käsklusi
Eesmärk on jõuda selleni, et piloodid saaksid anda süsteemile lihtsaid häälkäsklusi, näiteks raadiosagedusele häälestamine või teatud suuna poole pöördumine, kulutades nii vähem aega tüütutele ja aeganõudvatele ülesannetele, nagu näiteks ilmaolude väljaselgitamine.
“Öelge mulle, milline on ilm Californias ja mis on potentsiaalne kriitiline ilm meie teekonnal,” oleks üks käsk, mida võiks anda piloodi töökoormuse leevendamiseks, ütles Honeywell Aerospace Avionics’i asepresident ja peadirektor Vipul Gupta. “Meie süsteem mõtleb selle välja ja kuvab teabe piloodile automaatselt,” sõnas ta.
Süsteem peab kõnet täpselt mõistma
Gupta selgitas, et enne kui hääljuhtivad lennukid saavad startida, peab õpetama süsteemi lennundusžargoonist aru saama. Lisaks on ka oluline, et süsteem oskaks häält naturaalselt töödelda ja sõnumit õigesse konteksti panna.
Lennusüsteemi reageerimine peab olema kohene – piloodid ei saa oodata minuteid, kuni süsteem käsu ära tunneb, seda mõistab ja täidab, eriti kui lennata keerulistes tingimustes.