Suurbritannia tootjad Lotus ja Britishvolt plaanivad turule tulla uudse akutehnoloogiaga

Lotuse 2000-hobujõuline elektriline hüperauto Evija liigub autotootja täieliku elektriajastu esirinnas.Foto: Mike Mareen / Shutterstock.com

Ühendkuningriigi gigatehase arendaja Britishvolt alustas koostööd Lotusega, et töötada välja eritellimusel valmistatud akuelementide pakett, mis toetab autotööstuse originaalseadmete tootjate (OEM) ambitsioone.

Kahe osapoole vahel sõlmitud vastastikuse mõistmise memorandumi (MoU) kohaselt töötavad nad ühiselt välja uudse akuelementide paketi, mida kasutatakse uues sportautos, mille jõuallikaks on Britishvolt ja mis kasutab Lotuse arendatud elektrilisi jõuseadmeid. Ettevõtted teevad koostööd, et pakkuda paremat energiatihedust, võimsust ja kiiret laadimist.

“Britishvolt on põnevil, et saab teha koostööd nii maineka ja kõrgelt tunnustatud originaalseadmete tootjaga nagu Lotus,” ütles Britishvolti kaubandusjuht Oliver Jones.

See vastastikuse mõistmise memorandum näitab, et seni tuntud lähenemine, kus üks suurus sobib kõigile enam kiiresti areneval elektrilise mobiilsuse turul ei kehti. 

Lotus teatas otsusest loobuda sisepõlemismootoritest

2021. aastal teatas kuulus Ühendkuningriigi kaubamärk Lotus, et kavatseb kümnendi lõpuks loobuda sisepõlemismootoritest. Selle ümberkujundamise esirinnas on Evija, 2000-hobujõuline elektriline hüperauto, mis hakkab hinnanguliselt maksma umbes 2 miljonit naela. Selle projekti jaoks mõeldud aku töötas välja Williams Advanced Engineering, samas kui Britishvoltiga sõlmitud lepingus peaks loodama akupakette Lotuse laiemale elektrimootorite valikule, mis lähikuudel ja -aastatel märkimisväärselt laieneb.

“Lotusel on hea meel teha koostööd Britishvoltiga, et arendada uut akuelementide tehnoloogiat, et näidata jõudlust, mida Lotus EV sportauto suudab pakkuda,” ütles Matt Windle, Lotus Carsi tegevdirektor.

„Need on esimesed põnevad sammud teel Lotuse täiesti uue elektrilise sportauto poole. Eelmisel aastal pühendusime Lotusele puhtale elektrilisele tulevikule ja selle aasta esimesel kuul teatame veel ühest olulisest sammust sellel teekonnal. Lähikuudel esitleme Type 132, täiesti uut ja elektrilist Lotuse linnamaasturit ning valmimas on veel kolm elektriautot.

Jaanuarikuu alguses sai Britishvolt põhimõtteliselt valitsuse rahastamise pakkumise Automotive Transformation Fundi (ATF) kaudu oma kavandatud Blythi gigatehase jaoks. Ettevõte väidab, et rajatis, mis on Ühendkuningriigis esimene omataoline, mis suudab toota akusid 300 000 sõidukile aastas, kui see on saavutanud oma täisvõimsuse.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.