Selle aasta suvel hakkab Tallinna Tehnikaülikooli ja AuVe Techi arendatud Iseauto sõidutama reisijaid Tallinna lennujaama ja Ülemiste linnaku piirkonnas. Samuti hakatakse Iseautot katsetama Kreekas Lamia linnas.
Eesmärk parandada ühendust lennujaamaga
Iseauto projektijuht Raivo Sell selgitab, et Tallinna Tehnikaülikool sai konsortsiumiga rahvusvahelisest isejuhtivate linnabusside juhtimissüsteemi teadus- ja arendusprojektist FABULOS rahastust 740 000 eurot, et lahendada ühendusprobleeme Tallinna lennujaama piirkonnas ja Kreekas Lamia linnas.
Tallinnas on Iseauto ülesandeks parandada ühendust lennujaamaga ning sulanduda olemasolevasse linnatranspordi süsteemi. ning kui Tallinnas töötab Iseauto põhjamaistes ilmastikutingimustes, siis Lamias saab testida, kudias see töötab kõrge temperatuuriga ilmastikuoludes. selgitas Iseauto projektijuht Raivo Sell.
Juhtimissüsteemi katsetatakse reaalsetes liiklusoludes
Lahendusi hakkab välja töötama ja katsetama Mobile Civitatem konsortsium, kuhu kuuluvad Tallinna Tehnikaülikool, AuVe Tech ja Modern Mobility. Lisaks said rahastuse Soome ja Norra konsortsiumid, kes hakkavad oma lahendusi katsetama Norras, Soomes ja Hollandis.
Teadus-arendustööde eesmärk on kõigis neis linnades panna autonoomsete sõidukite juhtimissüsteemid proovile reaalsetes liiklusoludes: turvaline möödasõit, kohandumine inimjuhtimisega liiklusega, samuti tuleb iseautodel säilitada side juhtimiskeskusega ning alluda selle suunistele.