TalTech ja Ülemiste City toovad ärilinnakusse teenindusroboti ja viivad läbi unikaalse eksperimendi 

Tallinna Tehnikaülikooli IT Kolledži uurimisrühm ja Ülemiste City korraldavad esmaspäeval, 11. detsembril avaliku eksperimendi, kus saab proovida suhtlust poolautonoomse robotassistendiga TEMI ja hinnata tema sobivust majajuhi rolli. TEMI on teenindusrobot, mida kasutatakse üle maailma kaubanduses, tervishoius, raamatukogudes, hotellides või haridusasutustes. 

Kolledži uurimisrühma Creativity Matters teadlased uurivad terve päeva kestvas eksperimendis, kuidas Öpiku majja tulevad inimesed robotit tajuvad või kui mugavalt selles suhtlussituatsioonis tunnevad. Uurimisrühma juhi Janika Leoste sõnul saab iga uuringus osaleja kuni 15-minutilises eksperimendis kogeda, kuidas robotiga suhelda, leida selle juhendamisel üles õige ruum või kuidas selle abil võtta ühendust ettevõtte esindajaga.  

Leoste hinnangul teeb eksperimendi ainulaadseks fakt, et varasemad uurimused kajastavad sarnaseid eksperimente simuleeritud või suletud ruumides (haiglad, koolid vmt), kuid Ülemiste City puhul on tegemist avatud ja simuleerimata keskkonnaga, kust võib tulla põnevat uurimismaterjali.  

„Iga eksperimendi lõpus juhatab robot inimese tagasi alguspunkti, kus osaleja täidab küsimustiku, kuidas ta end suhtlussituatsioonis tundis, kuidas olukorda tajus või milliselt mõjus näiteks roboti hääl,“ ütles Janika Leoste ja lisas, et tulemuste põhjal sünnib teadusartikkel, mis aitab nii avalikus kui ka erasektoris  teenindusroboteid parimal moel kasutusele võtta. 

Mainor AS arendusjuht Silver Kelk märkis, et teaduseksperiment teenindusrobotiga Baltikumi suurimas ärilinnakus on märgiline ja tähistab Ülemiste Citys uue ajastu algust. „Uudsed ning toimivad lahendused on linnaku kesksed märksõnad ning meie jaoks on oluline, et iga Ülemiste City töötaja või külaline kogeb seda juba vastuvõtus,“ ütles Kelk. “On oluline, et teenindusrobotid suudaksid inimlikult suhelda ja areneda oskuslikeks kolleegideks, kuna pikas perspektiivis kujunevad neist meie visiitkaardid,” lisas ta. 

Samal päeval TalTechi IT Kolledži teaduseksperimendiga toimub Öpiku konverentsikeskuses visiooniseminar “Suhtlevad teenindusrobotid – kas kasulikud või pigem jalus ees“, kus vahetatakse mõtteid suhtlevate teenindusrobotite rollist tänapäeva ühiskonnas. Teiste hulgas räägib robotassistentide kasutamise kogemusest Saksamaa haiglas Thomas Hollstein Frankfurti Rakendusteaduste Ülikoolist. Konverentsi töökeel on inglise keel. 

TalTechi IT Kolledži Creativity Matters uurimisrühm on multidistsiplinaarne meeskond, mis keskendub kõrghariduse IT-didaktikale. Rühma peamised uurimissuunad on: kaugosalusrobotite ja poolautonomsete robotassistentide kasutamine kõrghariduses ja tervishoius, uuenduslikud sega- ja veebipõhised õpetamismeetodid, STEAM lähenemise integreerimine IT-õppesse. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.