Akutehnoloogia arengu tõttu on elektriautode tootmine aina enam hoogu sisse saamas ning lisaks uutele sõidukitele, on hakatud elektrijõu peale teisendama ka vanu, sisepõlemismootoriga autosid.
Selle aasta käigus käivitus TalTechis uus ja põnev rahvusvaheline võistlussari nimega Retro EV, mis on suunatud tudengitele ja inseneridele. Võistluse käigus esitatakse osalejatele ülesanne muuta mõni senitoodetud vähemalt 25-aastane “retroauto” elektrisõidukiks, mis vastaks lisaks ka tänapäevaste Tase 2 isejuhtivuse parameetritele.
Esimesel aastal tehakse pilootkonkurss, et välja töötada formaat ning luua algne võrgustik välismaiste huvilistega, mille abil välja kujundada ettevõtmine igaaastaseks ja rahvusvaheliseks.
Projekti käigus hinnatakse insenertehnilist lahendust, ökoloogilise jalajälje vähendamist ja energiaefektiivsust ning muid insenertehnilisi saavutusi. TalTechi projekti juhiks on vanemteadur Raivo Sell, kelle käe all töötav meeskond saab konverteerimiseks 1985. Pontiac Fiero.
Sell räägib, et kuigi auto ise on äärmiselt tore, jääb neid aina vähemaks.
“Sealt tuligi mõte käivitada selline projekt, mis muudaks vanemad ja lahedad autod elektriliseks isejuhtivaks,” ütleb ta. Ümberehitus ei ole samas ka nii kallis, kui arvata võiks, sest vanematele autodele on vajalikke seadmeid tellida odavam kui uutele.
Pärast konverteerimist kontrollitakse autod ülevaatuspunktis üle ning hinnatakse nende keskkonnamõju võrreldes sisepõlemismootoriga.
Fiero osaleb ka Augustis toimuval keskkonnasõbralikke sõidukite paraadil. TalTechi meeskonna tegemisi Fieroga saab jälgida aga allolevalt YouTube’i kanalilt: