TalTechi professor soovitab kolme elektriautot, mille akud on teiste omadest paremad

BMW i4, Hyundai Ioniq 6 ja Tesla Model 3 - just neid elektriautosid soovitab TalTechi professor.Kollaaž: Pille Russi, Paula Johanna Adamson, Hyundai

TalTechi mehhatroonika ja autonoomsete süsteemide uurimisrühma juht professor Anton Rassõlkin toob välja elektriautod, mille aku on parema jõudlusega.

Wikipedia andmetel oli 2017. aastal maailmas kasutusel umbes 3,1 miljonit elektriautot. 2030. aastaks oodatakse teedele juba üle saja miljoni elektriauto. Milline on aga parim, mida praegu osta? 

Professor Anton Rassõlkin toonitab, et elektriauto soetamine tähendab ka uue elustiili omaksvõttu.Foto: TalTech

“Tänapäeval on raske võrrelda elektriautosid, kuna tehnoloogiad on suhteliselt sarnased ja kasutajate kogemus võib olla väga lähedane. Elektriauto aku võtmenäitajad sõltuvad ostja võimalustest ja saadaolevatest valikutest,” tõdeb Rassõlkin. 

Professor Rassõlkin hindas Eesti turul olevate elektrisõidukite akusid sõiduulatusest ja tõhususest lähtuvalt ning selgus, et Geenius on nendest juba kirjutanud.

Tesla Model 3 – sõiduulatus kuni 568 km, tõhusus 6,6 km/kWh 

Geenius avaldas septembri alguses Tesla Model 3-st loo, kus tõdetakse, et Tesla Model 3 on küllaltki töökindel ning väheste probleemidega auto. Varasemad hädad, mis kippusid 2013.–2016. aastate Model S-e kimbutama, olid pisema mudeli ilmumise ajaks suuremas osas juba likvideeritud. 

Kui vanematel Model S-idel on tulnud ette vajadus aku välja vahetada, siis Model 3-l pole seda pidanud tegema. Küll aga võib talvel esineda probleeme aku kütte või sõitjateruumi kütteelementidega, kompressori või soojuspumbaga. Loe pikemalt Tesla Model 3 arvustust siit

Hyundai Ioniq 6 – sõiduulatus kuni 581 km, tõhusus 8 km/kWh

Geenius testis Hyundai Ioniq 6 sõiduautot möödunud aastal. Suur, kandiline ja omapärane Ioniq 5 on viimasel paaril aastal elektriautomaailmas suuri tegusid teinud: pälvinud auhindu ning meiltki kõvasti kiita saanud. Pole siis imestada, et ka selle sedaankerega venna suhtes on ootused kõrged. Loe, kas masin ka Geeniuse proovisõidu ootused täitis siit

BMW i4 – sõiduulatus kuni 483 km, tõhusus 6,4 km/kWh

Geenius testis BMW i4 mullu juunis. Ühe sellise auto omanik Peeter Koppel kirjutas järgmiselt: “Kas see võiks tähendada, et i4 M50 on kuidagi halb elektriauto? Kindlasti mitte! BMW-sõbrad leiavad sealt kõik selle, mille nad leiavad ka sama väljanägemisega sisepõlemismootoriga autost.” Loe lähemalt, mida Geeniuses selle auto kohta kirjutati siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.