Sind huvitab tehnika ja meremehe elukutse? Soovid põhjalikult mõista, kuidas töötavad suured masinad, keerulised süsteemid ja seadmed?
Sulle meeldiks seilata maailmameredel ja teenida selle eest head palka?
Sel juhul on TalTech Eesti Mereakadeemia laevamehaanika eriala just sinu jaoks. Sisseastumisavaldusi võetakse vastu 7. juulini. Selgitusi jagas eriala programmijuht Taavi Tamm.
Millised tulevikuväljavaated avanevad laevamehaaniku eriala lõpetanutele?
Globaalselt avatud tööturul on laevamehaanikute järele suur nõudlus.
Heal tasemel mehaanikul on soliidne palk ja huvitav töö, mida iseloomustavad suured võimsused ning kõrge mehhaniseerituse ja automatiseerituse tase.
Eesti Mereakadeemia laevamehaanikute õpe on reglementeeritud rahvusvahelise meremeeste koolituse, diplomeerimise ja vahiteenistuse koodeksiga STCW (Certification and Watchkeeping for Seafarers) 95 koos lisadega, milles sisalduvate kompetentsinõuete tundmine ja omandamine on vajalik meremeeste töödiplomi saamiseks.
Eesti Mereakadeemia lõpetajad saavad ise valida, millisesse maailma laevakompaniisse nad tööle lähevad ja missuguste laevadega seilama hakkavad.
Kui inimesel on merearmastus hinges, siis ainus viis sellele reaalset väljundit anda on Mereakadeemias.
Erialale annab lisaväärtuse asjaolu, et mehaanikud on väga kokkuhoidvad, valides mehaaniku elukutse leiab tudeng eluaegseid sõpru ja toetust. Neid hindavad kõrgelt kõik meeskonnaliikmed, vanemmehaanik on kapteni järel teine mees laevas.
Missugused isikuomadused võiks olla ühel tulevasel hinnatud laevamehaanikul?
Inimene, kes valib laevamehaaniku elukutse, võiks põhjalikult läbi mõelda, kas ta suudab töötada kinnistes ruumides, müra, vibratsiooni ja kunstvalguse taustal; puutuda kokku õlide, kütuste jt keemiliste vedelikega ja olla igal hetkel valmis lahendama kõige keerulisemaid ülesandeid piiratud abiga tingimustes.
Eelpool mainitu on mehaaniku ja põhimõtteliselt iga meremehe „köögipool“.
Kas vastab tõele ettekujutus, et mehaaniku tunneb ära õliste tunkede järgi?
Senikaua kui seadmete määrdeaineteks kasutatakse nafta baasil toodetuid produkte, saavad mehaanikute tööriided sellest vahel veidi kannatada, kuid see ei ole probleem.
Laevades on tagatud väga head hügieenilised võimalused nii enese, kui ka tööriiete pesuks. Ja tegelikult ei ole masinaruumid enam ammu õlised ja pimedad, töökeskkond muutub järjest paremaks.
Üha enam tegevusi on koondatud laeva ajju ehk keskjuhtimispulti, kust vahimehaanik jälgib ja opereerib laeva erinevate seadmete tööd.
Kui kiiresti areneb ja uueneb laevades kasutatav mehaanika?
Laeva eluiga on pikk. 30-aastane laev on täiesti kasutuskõlblik ja väärt investeeringuid uuendustesse.
Praegu on väga tuline teema inimene vs automatiseeritus, mis omakorda tähendab vähendatud meeskondi laevadel. Kuidas see edasi areneb, seda näeme järgmise kahekümne või rohkema aasta jooksul. Laevamehaanikute seisukohast vaadatuna ei ole vahet, millisest kohast laeva juhitakse. Kas keskpult asub maal või laevas, töö põhimõte jääb samaks.
Kui keegi küsib, et miks laevad vee peal püsivad, siis sellele oskab teie eriala lõpetanu vastata une pealt?
Loodan küll, laevade püstivus on eraldi õppeaine. Teeme oma tudengitele üksipulgi selgeks terve laeva. Mehaanikule ei ole laevas mitte midagi teadmatut.