5 soovitust startupile, et õhinapõhisuses sammu pidada

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Sul on olemas meeskond – mis edasi? Et end õhinapõhisuses mitte ära kaotada, anname Sulle mõned soovitused, millest kinni pidada.

Esmalt, et koos sammuda, peab tiimijuhil olema kindel visioon, kuhu tahetakse jõuda. See võib olla nii uskumatu ja kaugele ulatuv kui võimalik, kuid vähemalt on olemas plaan, millesse usuvad kõik tiimiliikmed.

Loe ja saa teada, kuidas jõuda toimiva startupini.

Kommunikeeri visiooni. Esimese asjana on oluline seesama plaan välja öelda ja teha kindlaks, et kogu Sinu väike meeskond saab sellest ühtemoodi aru. Kui räägid oma visioonist hästi entusiastlikult, on ka teistel sellesse lihtne uskuda.

Samas ei ole välistatud, et visioon muutub, kui teistele oma sellest rääkima hakkad. Lõppude lõpuks on aga oluline, et kõik töötavad ühe asja nimel, sest keegi ei taha teha väikest asja, vaid muuta maailma.

Tööta sprintidena. Startupidel ei ole mõtet kokku leppida aastast tegevusplaani, sest suure tõenäosusega on juba nädala pärast asjad teisiti kui plaanitud. Viie- kuni kümneliikmelisel meeskonnal on mõistlik teha eesmärke nädala kaupa, sest siis on kõik kontrollitav ja hoomatav. Proovite-testite ning seejärel lepite kokku uued sprindid.

Tähista. Võitude tähistamine on ülioluline. Kui keegi teeb oma sprindi ja saavutab kokkulepitud eesmärgi, siis selle motivatsiooni hoidmiseks võiks ülejäänud meeskond selle saavutuse esile tõsta, kuna tõenäoliselt ei ole startupil algusfaasis rahaliselt võimalik motiveerida.

Isegi kui on kasutada investorraha, siis preemiarahaks sealt näpistada ei oleks mõistlik. Millised võimalused siis on? Tehke selle tähistamiseks midagi koos! Tehke sporti, minge koos sööma, matkama – you name it!

Ole aktiivne. Kui ühel hetkel tundub, et õhin hakkab kaduma, on hea aeg liituda mõne võistluse või programmiga. Vahel võib vaja minna kolmandat osapoolt – välist kontrolli, kes heas mõttes nõuab arenguks vajalike tegevuste tegemist.

Mõnedel on selleks järelvalveks investor, mõnedel inkubaator või kiirendi, kuid oluline ei olegi, millist nõu või raha saad, vaid asjaolu, et väline motivaator on olemas. See lisab tempot, kui oled kellelegi lubanud midagi ära teha. Hiljem on lihtsalt üsna piinlik öelda, et ei jõudnud…

Visualiseeri. Pane eesmärgid meeskonnale nähtavale kohale seinale ja näita, kuidas asjad ajas muutuvad. Jälgi reaalajas, mida Sinu kliendid teevad. Graafikud, mõõdetavad asjad – kõik, mida saab välja tuua.

Võtke näiteks eesmärgiks mitte puhata enne kui on olemas 10 000 klienti ja visualiseerige selle täitumist. See töötab palju paremini, kui öelda koosolekul, et eesmärgiks võiks olla 10 000 kliendi saamine. Selline asjade visualiseerimine aitab kiirendada eesmärgini jõudmist ja hoiab ka motivatsiooni üleval.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.