Eesti iduettevõte aitab spordiväljakutel äppi kolida ja muudab sportimisvõimalused kättesaadavamaks

MyGamesi üks asutaja ja tegevjuht Margus Randmäe ütleb, et loomulikult ei tasu äriidee tekkides ummisjalu teadmata suunas tormata, kuid liiga pikalt oma plaani lihvima ja imetlema ei tasu jääda.Foto: www.lauratoomesoo.com

Kasvuettevõte MyGames aitab muuta spordiväljakuid iseteeninduslikeks ja nende lahendus on alates sellest suvest kasutusel ka näiteks Tehnopoli võrkpalliplatsil.

Ettevõtmise idee sündis MyGamesi loojatel elust enesest: spordifännidena märkasid nad üha enam väljakute rentimisega seotud kitsaskohti, millele hakati lahendusi otsima. Nüüdseks on MyGames läbinud Tehnopoli Startup Inkubaatori ja kasvamist jätkatakse jõudsalt äriarendusteenuse toel.

Ettevõtte üks asutaja ja tegevjuht Margus Randmäe tutvustas MyGamesi tegemisi ja tulevikuplaane lähemalt.

Kust tuli idee tegutseda just selles valdkonnas?

Võib öelda, et nii nagu paljud ideed tekivad elust enesest, sai alguse ka MyGames. MyGamesi üks asutajatest Janno Metsa oli pikka aega aktiivselt tegelenud tennisemänguga ja hakkas aina rohkem täheldama mitmeid kitsaskohti, mis selle ala harrastamisega kaasas käisid.

Tennis on küll ülimalt populaarne, kuid mitmeski mõttes ka üsna konservatiivne ala, kus veel praegugi tehakse korralduslikus mõttes palju toiminguid veidi kohmakate veebilahenduste või lausa paberi ja pliiatsi abil. Janno hakkas neid probleeme ja võimalikke lahendusi kokku koondama, kirja panema ning tutvustas neid ühel hetkel mulle, samasugusele spordientusiastile.

Kuna olime ka varasemalt töö mõttes mitmeid projekte koostöös teinud ning sport, tehnoloogia ja ettevõtlus kõnetavad meid mõlemaid väga tugevalt, otsustasimegi hakata koos tennisemaailma innovatsiooniga tegelema.

Praeguseks oleme laiendanud oma fookust tenniselt ka teistele reketialadele ning pallimängudele ja meie eesmärgiks on tuua sportimisvõimalused inimestele lähemale. Selleks pakume tarkvara ja riistvara, mis võimaldab kasutajatel spordiväljakuid väga lihtsalt leida, broneerida ja kasutada. Omanikel on aga lihtne need soovijatele välja rentida, või iseteeninduslikuks muuta.

Kuidas on Tehnopol teile toeks olnud ja milline on koostöö nendega?

Esiteks ma arvan, et Tehnopoli Startup Inkubaator on iga alustava või varajase faasi iduettevõtte jaoks nö place-to-be. Meie teele sattus Tehnopol tegelikult läbi ühe eelmise start-upi, mida olime samuti koos Jannoga arendanud ja millega olime Startup Inkubaatori kasvuprogrammis. Tegemist oli THSi nimelise, SaaS tüüpi tarkvaralahendusega, mis on mõeldud suurettevõtetele sisseostetavate teenuste haldmiseks.

Kasvasime THS-iga Inkubaatorist ühel hetkel välja ja kui MyGamesiga alustasime, tundus igati õige samm ka selle ettevõttega kasvuprogrammi kandideerida, et Tehnopoli mentorite abiga algusjärgus ideed edasi arendada.

Praeguseks oleme MyGamesiga läbinud nii Tehnopoli Startup Inkubaatori kui ka kasvuettevõtetele mõeldud programmi ning oleme Tehnopoli äriarenduse kliendid ja aktiivsed, igati rahulolevad koostööpartnerid.

Tänu Tehnopoli äriarendusteenusele on meie kõrval ja käepärast väga suur hulk kompetentsi, kontakte, üritusi, projekte, mis on kasvufaasis ettevõttele väga oluline väärtus.

Kas ja mis mahus olete raha kaasanud?

Oleme rahastanud ettevõtet nii omavahenditest, omanikulaenudena kui kaasanud 2021. aastal ingelinvestoritelt varajase faasi investeeringu. Koos investoritega oleme MyGamesi arendusse investeerinud kokku umbes 300 000 eurot.

Millised on lähiaja plaanid?

Lähituleviku plaanid on seotud olulisel määral tootearendusega ja turuosa laiendamisega nii Eestis kui lähemates välisriikides. Värbasime just käesoleva aasta teises pooles kaks tippspetsialisti: Marten Merila Growth Manageri positsioonile ning Maidu Üle CTO positsioonile. Maidu eestvedamisel on koostatud ja elluviimisel põhjalik tootearenduse plaan, mis hõlmab nii tarkvara kui riistvara uuele tasemel viimist.

Selle tulemusena parandame oluliselt oma toote kasutusmugavust ning loome suuremat väärtust nii mängijate kui väljakuomanike jaoks. Üks olulisem lähiaja projekt on kindlasti Tallinnovationi konkursi raames Tallinna linna spordiväljakute automatiseerimine ja ühtsele broneerimisplatvormile viimine. Loodame koos Tehnopoli ja Tallinna linnaga sellest pilootprojektist kujundada eduloo, mida saab rakendada ka teistes linnades nii Eestis kui välismaal, aidates spordiväljakuid efektiivsemalt hallata ning sportimist inimestele lähemale tuua.

Kiiret, lihtsat ja soodsat võimalust sportimiseks on sageli keeruline leida. Spordiklubid on kinnised ja kallid, soosides kõrgema sissetulekuga inimesi. Spordiplatse leidub linnas küll, kuid tihti ei olda nende asukohast või kasutamise tingimustest laiemalt teadlikud. Avalikud väljakud leiavad sageli mittesihtotstarbelist kasutust näiteks trikiratturite kogunemiskohana. Vandalismiohu tõttu on paljud spordiväljakud lukustatud ja see muudab sinna pääsemise keeruliseks. Kokkuvõttes takistab selline olukord inimestel ligipääsu sportimisvõimalustele, noored tegelevad nn “hoovispordiga” järjest vähem. Just neid probleeme me lahendada aitamegi.

Plaanime lähiajal kaasata ka strateegilisi investoreid, kellega koostöös tootearenduse plaanid lõpuni viia ja väljakute, mängijate ning broneeringute arvu platvormil märkimisväärselt kasvatada. Nagu meie kasvujuht Marten on tabavalt öelnud: “Seda me oleme juba näinud, kuidas hotellid ja taksod äppi kolisid. Nüüd on spordiväljakute ja -rajatiste kord.”

Ja lõpetuseks – mida soovitaksite neile, kes kaaluvad idufirma loomist?

Esiteks – ole julge ja hakka tegutsema. Loomulikult ei tasu ka ummisjalu teadmata suunas tormata, kuid liiga pikalt oma ideed lihvima ja imetlema ei tasu jääda. Start-upide maailmas käib kõik väga kiiresti – kui sul on idee, tee esimene lihtne prototüüp, testi seda turul, kogu kiirelt tagasisidet, tee vajalikke parendusi, testi uuesti, vajadusel muuda suunda. Kuna start-up tegeleb juba definitsiooni järgi millegagi, mida pole varem selliselt tehtud, siis on ka tõenäosus kohe esimese idee ja prototüübiga naelapead tabada pigem väike. Seetõttu pole mõtet liiga pikalt haududa. Pealegi on paljud tegutsevatest start-uppidest oma suunda kordi ja kordi muutnud ning algsest ideest ei pruugigi midagi alles jääda.

Teiseks – räägi inimestega. Räägi potentsiaalsete klientidega, esialgu kasvõi oma tutvusringkonnast. Kas ja kuidas aitab sinu toode või teenus nende mingit probleemi lahendada? Käi valdkonna üritustel ja räägi teiste iduettevõtjate, mentorite, investoritega. Eesti start-up kogukond on väga ühtehoidev, avatud ja tõeliste edulugudega. Ka üritusi, häkatone ja muid kokkusaamisi toimub väga palju ning meil on palju erinevaid kiirendiprogramme, inkubaatoreid – kindlasti saad nii oma ideele väärtuslikku tagasisidet ja kaasamõtlejaid.  

Kolmandaks – koonda enda ümber meeskond. Üksi võid edasi liikuda kiiresti, aga meeskonnaga lähed kaugele. Püüa leida tiimiliikmed, kes mõtlevad sinuga sarnaselt, kuid kellel on erinevad kompetentsid. Näiteks keegi, kellele meeldib väga inimestega suhelda (müük); keegi, kes on tõeline IT või näiteks robootika fänn (tehnoloogia); keegi, kelle pöörased ideed on nii lennukad, et nende elluviimine on katsetamist väärt. Juhi sellise meeskonna sünergiat õiges suunas ning sinu start-upil on olemas üks väga tugev trump.

Nagu eespool öeldud, idee võib muutuda ja hoopis rohkem määrab tegelikult see, kuidas meeskond nende muutustega kohaneb, neist õpib ja uuesti edasi tegutseb. Võin kindlalt väita, et MyGamesi suurimaks tugevuseks ja väärtuseks on ja jääb meie meeskond. Tegevtiim, praktikandid, vabatahtlikud, koostööpartnerid, mentorid, investorid – kõigil on meie ettevõtte loos oma roll, ilma milleta me täna ei tegutseks.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla