Tehnopoli blogi

Kolm võimalust, kuidas ettevõttesse rahvusvahelisi talente meelitada

Eesti tööturul räägitakse kahest peamisest probleemist, milleks on töökohtade ja tööjõu vähesus. Mitmed ettevõtted on asunud nendele probleemidele lahendust otsima piiri tagant ning tänapäevases maailmas on see igati õigustatud tegevus.

Mujal maailmas töötamine on inimestele meeltmööda eelkõige seepärast, et asukoht ise ei oma enam nii palju tähtsust kui varem, mil võimalusi vähem. Nüüd on olulisem töö sisu, kuna inimesed on huvitatud enesearendamisest ja parematest finantsilistest võimalustest.

Küll aga on rahvusvahelisel turul andekate töötajate leidmise jaoks vaja vastavat strateegiat. Järgnevalt toome välja, mida arvavad värbamise ja välistööjõu leidmises kogenud Leonardo Ortega (Eesti Rahvusvaheline maja), Kaarel Holm (MeetFrank) ja Karel Kask (Jobbatical) rahvusvahelise tööjõu leidmise võimalustest.

Asukohariigi bränding

Kuna igal inimesel on oma valik, millises riigis ta töötab, siis see toob kaasa asukohariigi brändingu olulisuse. Rahvusvahelisel turul uut töökohta otsides pole oluline enam see, kus 8 tundi päevas veeta, vaid ka ümbritsev kogukond ja kultuur.

Eestis tegutseb sellise brändinguga Eesti Rahvusvaheline maja, mille eesmärk on tagada atraktiivse elamispaiga kuvandi loomine andekate töötajate leidmiseks. Eesti Rahvusvahelise Maja esindaja Leonardo Ortega sõnul soovivad nad, et inimeste esimene emotsioon Eestist oleks positiivne ning et nad tunneksid, et Eesti on hea koht, kus elada ja töötada.

Ettevõtte bränd

MeetFranki poolt läbiviidud uuringute kohaselt jäävad 90 protsenti ettevõtetest tööotsijale esimestel otsingukorral tähelepanuta. Esimesena pöördutakse kõige tõenäolisemalt vaid nendeni, kellet nimi või bränd juba varasemast tuttav. See annab mõnevõrra eelise B2C (business to customer) brändidele.

“Kui sinu bränd ei ole riigis, kust sa soovid leida töötajat, on suur tõenäosus, et ka sinu ettevõte on selle 90 protsendi seas, milleni jõutakse teises või kolmandas otsinguringis,” nentis MeetFranki üks asutaja Kaarel Holm. Ühe lahendusena pakkus Holm välja osalemise välisriikides toimuvatel messidel ja konverentsidel, kuid teine võimalus on kasutada näiteks professionaalseid teenusepakkujaid.

Uut tüüpi teenusepakkujad – värbamisstartupid

Kui ettevõttel ei ole B2C teenuseid ega tooteid ja tööandja bränding ei mahu turunduseelarvesse, siis tasub mõelda olemasolevate teenusepakkujate kasutamisele.

Väga agressiivse strateegia puhul on võimalik ligi 20 erinevat teenusepakkujat paralleelselt kasutada. Viimastel aastatel on Eesti iduettevõtete seast tõusnud esile mõned platvormid, mida järgmise talendi leidmiseks kasutada:

  • Jobbatical on koondanud kokku võrgustiku, kuhu kuulub üle 300 000 rahvusvahelise talendi ning ettevõtte teenuste hulka kuulub mitmeid erinevaid etappe tööotsijate värbamiseks sinu ettevõttesse. Võimalus on isegi potentsiaalne töötaja lennutada riiki, kus toimub tööintervjuu. Jobbaticali müügijuhi Karel Kaski sõnul on nende portfellis tööotsijaid igast riigist maailmas – isegi Põhja-Koreast.
  • MeetFrank on anonüümne värbamisrakendus, mis annab inimesele võimaluse olla kursis, mida tööturg pakub vastava kvalifikatsiooni juures. Seega on koondunud sinna väga palju kasutajaid, kellel on töö olemas, kuid kes võiks olla huvitatud parematest tingimustest.
  • TalentAtlas koondab kokku kõikvõimalikud värbamisrakendused ning -kanalid. Märk- ning otsingusõnade abil aitab TalentAtlas üles leida maksimaalse arvu inimesi, kes vastavad tööandja ootustele ning seejärel on võimalik juba konkreetse pakkumisega pöörduda isikute poole.

Soovitud töötajani on võimalik jõuda ka omal jõul. Selleks sobivad suurepäraselt erinevad sotsiaalmeediakanalid (Facebook, Linkedin, Twitter jpt) kui ka traditsioonilised meediaportaalid.

Oluline on, et otsing ja sõnumilevitamine toimuksid platvormidelt, kus potentsiaalne töötaja kõige rohkem aega veedab. Selleks tasub kurssi viia kohalike meediumite statistikatega – meedia tarbimisharjumused võivad riigiti erineda kardinaalselt. Kui aga oled jõutakse lõpuks sõnumiga õige isiku ette, siis jääb üle loota, et sõnumi sisu on vastavuses potentsiaalse töötaja vajaduste ja ootustega.

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.