Maido Janke: kuidas jõuda nullist 300 000 euro ulatuses investeeringuteni?

Septembrikuu lõpus teatas tööstuse digitaliseerimist toetav ettevõte Eziil, et on kaasanud investeeringuna üle 300 000 euro ning on valmis jõuliseks laienemiseks.

Investeeringu kaasamise tulemusena lõpetas Eziil edukalt ka programmi Tehnopol Startup Inkubaatoris, mille juhi Martin Goroško sõnul räägib Eziili kasuks võimekas ja väga suure töötahtega meeskond.

Kuidas aga Eziili kaasasutaja ja tegevjuht Maido Janke ise nende rahakaasamise teekonda kirjeldas, sai kuulda nende auks korraldatud inkubatsiooniprogrammi lõpuüritusel.

Eziili oli kaks aastat toote kallal töötanud, enne kui otsustati tulemusi hakata mõõtma. „Soovisin, et kõik oleks enne raha kaasamist ideaalne, kuid see ei ole tegelikkuses võimalik. Alustada tuleks juba siis, kui su toode on alles valmimisjärgus“, ütles Maido. Selliselt on võimalik juba varakult teada saada, kas sinu toote või teenuse vastu tuntakse huvi, ilma, et oleksid liiga rutakalt võtnud suure riski ning investeerinud oma tootesse palju raha.

Lisaks sellele soovitusele tõi Maido välja veel viis tema jaoks olulist tegurit:

1. Leia enda kõrvale õiged inimesed: alustades on oluline, et sinu ja su ettevõtte kõrval oleksid õiged inimesed, kes aitaks sul end paremini mõista ning oskaks jagada nõu enda kogemuse põhjalt. Maido puhul oli selleks inimeseks nende mentor, kes aitas neil mõista seda, milline kuvand on ettevõttel väljaspool. Maido lisas, et oluline oskus on ka kuulata – kui sulle jagatakse kasulikku informatsiooni, tuleb sellega kindlasti arvestada.

2. Jaga ära rollid startupis ja määra vastutusalad meeskonnas. Sama oluline on määrata ka ettevõtte tegevusvaldkond. „Ettevõtte alguses olime lihtsalt tootmisettevõtetele tarkvara loojad. See andis meile võimaluse luua tarkvara ka kõikidele teistele ettevõtetele, kuid kelle jaoks tuli luua mõnevõrra teistmoodi lahendusi, kui seda igapäevaselt tegime.

Sain kiirelt aru, et kõikidele klientidele vastutulek ei ole üldse nii ajalises kui ka finantsilises mõttes mõistlik ning tuleb leida ja määratleda enda ettevõtte nišš,“ selgitas Maido. Selliselt saigi tootmisettevõtetele tarkvara arendajast hoopis väike ja keskmise suurusega metallitööstustele tootmistarkvara arendav ettevõte.

3. Müü aktiivselt! Liigu ringi, suhtle inimestega ning müü. Tagasiside kogumine aitab aru saada, mis toimib, kus esinevad probleemid ning mida tuleb veel täiustada. Maido sõnul said nad tänu olemasolevale prototüübile näha oma potentsiaali turul ning leida kliente välismaalt, mis andis tugeva eelise investorite ees.

4. Ära jäta rahakaasamist viimasele minutile. Sa pead jätma endale võimaluse valikute tegemiseks ja tingimuste kehtestamiseks ning investoritel ei tohi jääda muljet, et sul on seda raha hädasti vaja. Vastasel juhul ei paku sa neile huvi. Kuigi Maido tundis, et tegemata asjade listis on veel vähemalt 65 asja, on ta rahul, et nende mentor andis tõuke alustada kohe.

5. Ära jää üksnes visiooni najale. Kuigi investeeringute kaasamist on võimalik alustada üksnes visiooni põhjal, ei tohiks selle najale toetuma jääda. Juba peagi tahavad investorid näha reaalset toodet ja tulemusi.

Küsimusele, mida Maido teeks järgmisel korral investeeringute kaasamisel teisiti, vastab ta naljatades: „Ma ei lahkuks enne kohtumiselt, kui mul ei ole allkirjastatud lepingut investoriga”. Seega, ole enesekindel, järjekindel ning usu enda tootesse!

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla