Tegus naine lõi Ukraina sõjapõgenike abistamiseks eraldi platvormi

Vera ei jäänud ootama investoreid, vaid läbis koolituse ja hakkas ise mobiilirakendust arendama. Ta otsustas, et ei tõuse arvuti tagant enne, kui näeb soovitud tulemust.Foto: Tehnopol

Isiklik kogemus, soov aidata Ukraina sõjapõgenikke ning Tehnopol Startup Inkubaatori kasvuprogrammis omandatud idufirma loomise oskused võimaldasid Vera Zemskoval keerulises olukorras tegutseda ja luua platvormi, mis aitab sõjast mõjutatud inimestel abi saada ning need, kes soovivad aidata, saavad seda teha lihtsalt ja kiiresti.

Kuidas kõik alguse sai

Vera on idufirma Zenflower kaasasutaja. Zenflower on platvorm, mis viib omavahel kokku lillepoe ja kliendi, kes soovib kauneid lilli tellida.

Pärast Tehnopoli eelinkubatsiooni ja kasvuprogrammi läbimist sai Vera aru, et investeeringute kaasamiseks tuleb luua mobiilirakendus. Ent arendaja palkamiseks oli vaja raha, mida Zenfloweril polnud. Vera ei jäänud ootama, vaid läbis koolituse ja hakkas ise mobiilirakendust arendama. Ta otsustas, et ei tõuse arvuti tagant enne, kui näeb soovitud tulemust.

Kuid siis tuli 24. veebruar. Sõda tekitas inimestes hirmu ja tegi haiget ka Verale, kes kümneaastaselt elas üle Moldova sõja.

“Esimene reaktsioon oli šokk. Sõbrad Ukrainas, ebakindlus tuleviku ees, hirmud minevikust – ma olin kui tardunud ega suutnud nädal aega midagi teha. Mõtlesin, et mis neist lilledest nüüd enam, ma pean midagi ette võtma, kuhugi jooksma, kedagi aitama,” rääkis Vera.

Ja ta aitaski – tänu Verale pääses Eestisse üks tema sõber, kes oli sõja eest põgenenud Ukrainast Türki, ent Türgis puudus piisav sõjapõgenike toetusprogramm.

EachOtheri sünd

Vera rääkis, et umbes nädal hiljem ta taastus ja hakkas sotsiaalvõrgustikes nägema kuulutusi: inimesed tulid Eestisse, nad paigutati hotellidesse ja kui nad olid sunnitud otsima alalist eluaset, selgus, et nad vajasid sõna otseses mõttes kõike! Mööblit, nõusid, tehnikat…

“Muidugi läksid inimesed sotsiaalvõrgustikku, kus ausalt öeldes läks mõnikord kommentaarides tõeline põrgu lahti. Sain aru, et selles osas on vaja kiiresti midagi ette võtta, vaja on platvormi, kus poleks negatiivseid kommentaare ja inimesed saaksid kiiresti abi neilt, kes on tõesti valmis aitama,” rääkis Vera. Ta asus vabatahtlike toel looma uut iduettevõtet ja platvormi nimega EachOther.

Idee sai kärmelt kirja pandud, pikalt ei mõeldud nimele ega kujundusele, mis Vera sõnul oli tema kui disaineri puhul ebatavaline. Kuid tähtsam oli platvorm valmis teha ja tööle panna võimalikult kiiresti.

Platvorm hõlmab mitut riiki ja riikide loend täieneb pidevalt. Nimekirjas on Eesti, Ukraina, Moldova, Soome, Poola, Saksamaa, Montenegro, Slovakkia, Iisrael, Norra, Bulgaaria, Ungari. Platvormil saavad sõjapõgenikud lisada abipalveid ja abistajad teha otse abipakkumisi Ukrainast pärit põgenikele (pakkuda asju, varustust, hügieenitooteid, koolitusi, konsultatsioone, kasulikku teavet, tööpakkumisi). Peamine kriteerium on see, et äraantavad asjad peavad olema tasuta.

Praegu töötab platvorm veebilehena, kuid peagi on saadaval ka täisväärtuslik rakendus nutiseadmetele.

Registreeru ja küsi või paku abi

Platvormi eeliseks peab Vera suunatud abi. “Olen ​​avastanud, et inimesed on rohkem valmis sihipäraselt abistama, kui nad teavad ja näevad täpselt, keda nad aitavad. Kõik ei ole valmis Punasele Ristile või mõnele fondile raha saatma, sest nad ei tea, kes selle raha täpselt saab,” sõnas ta.

Niipea kui platvorm loodi, täitsid vabatahtlikud seda paralleelselt testides sisuga (lõppude lõpuks on see start-up, mis ajas pidevalt muutub ja paraneb) – ukrainlaste abitaotluste ja isikliku abi pakkumiste korduspostitustega. Hetkel on registreerunud ja oma kuulutusi postitanud üle 600 kasutaja erinevatest riikidest.

Seda kõike tehakse puhtast entusiasmist, keegi vabatahtlikest selle eest raha ei saa, domeeni eest maksis Vera ise, sest peab seda oluliseks isiklikuks panuseks. “Samuti oli võimas kogemus lahenduse nullist kirjutamine, nii et kui me hinge tõmbame ja äpp on lõpuks töökorras, saan ma oma lillepoodide rakenduse kirjutamise juurde tagasi pöörduda,” on Vera kindel.

Ta julgustas kõiki EachOtheriga tutvust tegema. “Väga oluline mitte lihtsalt tulla lugema, vaid ka registreeruda. Isegi, kui hetkel puudub soov näiteks mööbli järele, mida oled valmis ära andma, võib see igal ajal tekkida. Ja telefonikaameraga pildistamiseks ja kuulutuse vormi täitmiseks kulub kõigest pool minutit,” rääkis Vera.

Vera jaoks on see teema südamelähedane ka seetõttu, et ta ise pooldab asjade taaskasutamist: “Olen oma eluaja jooksul kasutatud asju tasuta ära andnud ja ka ise tasuta saanud, sest minu arvates on asjade taaskasutamine keskkonnasõbralik.”

Kiire integreerumine on tähtis

Vera loodab, et äpp aitab Ukraina sõjapõgenikel end võimalikult kiiresti koduselt tunda, soetades majapidamis- ja mugavustarbeid ning tööd leides. “Kiire ühiskonda integreerumine tähendab, et inimesed leiavad tööd ja saavad meie ühiskonna täisväärtuslikeks liikmeteks,” ütles Vera ja kutsus kõiki üles toetama sõja üle elanud inimesi.

Lähiaja plaanide hulka kuulub mittetulundusühingu loomine, et platvormi teenindada ja seaduslikus raamistikus tegutseda. “Kui kasutajaid on palju ja neid tuleb kindlasti juurde, siis lisandub tööd moderaatoritele – kõik kuulutused on eelmodereeritud – ja MTÜ kaudu võib meil tekkida võimalus selle töö eest tasuda,” sõnas Vera.

Mis puudutab ZenFloweri startupi, siis nüüd on Veral saadud kogemusi arvestades suurem võimalus see kiiresti käivitada ja laialdaselt kasutajaid leida.

Tehnopol Startup Inkubaator loob alustavatele ettevõtetele hoogsa kasvukeskkonna. Kasvuprogramm pakub osalevatele ettevõtetele sisukaid ja praktilisi koolitusi ja eksperttuge Eesti ja Euroopa parimatelt mentoritelt, eesmärgiga leida alginvesteering või jõuda eksportturgudele. Tehnopol Startup Inkubaator on osa Baltimaade suurima teadus- ja ärilinnaku Tehnopol terviklikust tugiteenusest. Teadus- ja ärilinnaku Tehnopol eesmärk on aidata kaasa maailmatasemel tehnoloogiaettevõtete tekkele ja kasvule Eestis ning toetada nende laienemist välisturgudele, pakkudes lahendusi ärikinnisvarast kuni vajaduspõhiste äriarendusteenusteni.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.