Üle 6 miljoni euro kaasanud Roofit.solar: alustava ettevõttena saime väga hea tõuke GreenEST Summitilt

"Alustava ettevõttena oli meie jaoks sel hetkel ülioluline, et saaksime välja paista, kuna keegi ju ei tundnud meid. GreenEST Summit andis meile väga hea tõuke," nentis Andres Anijalg (pildil vasakult teine).Foto: Tehnopol

Eesti ettevõte Roofit.solar teatas hiljuti, et neil õnnestus oma viimases investeerimisvoorus kaasata üle kuue miljoni euro.

Ettevõtte äriarenduse juht Andres Anijalg rääkis, kuidas neil siiani läinud on ja mis on tulevikus plaanis. Tema sõnul on ettevõtte kujunemisloos oluline roll ka Baltikumi suurimal rohetehnoloogia konverentsil GreenEST Summitil.

Idee tekkis oma maja projekteerides

Roofit.solar asutati 2016. aastal ja nagu paljude teiste ettevõtete puhul, sündis idee isikliku vajaduse tõttu. Nimelt hakkas ettevõtte asutaja Andri Jagomägi 2016. aastal endale maja projekteerima ja avastas, et sellist päikesepaneeli, mida ta sooviks oma maja katusele panna, ei olegi.

Jagomägi on TalTechi päikesematerjalide teaduste doktor ja tegeles päikeseenergeetika uuringutega alates 2002. aastast, seega teadmisi tal selles valdkonnas jagus. Nõnda jõutigi ideeni integreerida päikesepaneelid otse katusematerjali pinnale. Loodi algsed prototüübid ja 2017. aastal käis ettevõtte esmakordselt ehitusmessil, kust leiti esimesed kliendid. Samal aastal paigaldati juba ka esimesed katused.

Järgneval aastal tutvustas Roofit.solar oma toodet GreenEST Summitil, kus neil oli demoalal oma boks. Lisaks avanes võimalus juthida üht paneeldiskussiooni, mis tõi ettevõttele sellel hetkel olulist tähelepanu.

“Alustava ettevõttena oli meie jaoks sel hetkel ülioluline, et saaksime välja paista, kuna keegi ju ei tundnud meid. GreenEST Summit andis meile väga hea tõuke,” nentis Andres Anijalg.

Läbi aastate on ettevõte erinevatel moodustel tuge saanud ka teadus- ja ärilinnakust Tehnopol. Algusaastatel kasutati Tehnopoli üüripindu ja erinevatel aegadel on osaletud ka seminaridel, mis on keskendunud välisturgude vallutamisele.

Anijalg tõi eraldi välja selle, et tänu Tehnopolile leiab küllaldaselt häid kontakte ning koostööpartnereid ja saab oma kontaktivõrgustikku kasvatada.

Foto: Roofit.solar

Kliimaneutraalsus toob kliente juurde

Hiljuti sai Roofit.solar avalikult välja hõigata, et investeerimisraundi tulemusel kaasati 6,4 miljonit eurot. Anijalg tunnistas, et selle nimel nähti ka kõvasti vaeva.

“Tarkvara idufirmadesse on riskikapitali investoritel lihtsam investeerida kui meiesugusesse ettevõttesse – peame osa rahast investeerima tootmisliini, teine osa läheb käibekapitali ja kolmas jääb arenduse ning müügi kasvatamiseks. Investoritele ei meeldi eriti rauda ja käibekapitali investeerida,” nentis Anijalg.

Ettevõtte kasuks räägib aga see, et kliimaneutraalsus muutub üha aktuaalsemaks ja seoses sellega tuleb ka hooneid renoveerida, et need vastaksid nõuetele. Ühiskonnas toimuvad muudatused on loonud soodsa fooni, et Roofit.solar ja teised selle valdkonna ettevõtted on muutumas üha huvipakkuvamaks.

“Meil on juba ka midagi ette näidata – oleme paigaldanud Euroopas 150-200 katust, meil on 30 inimest palgal. Me oleme juba päris ettevõtte moodi,” ütles Anijalg.

Peamiselt on katuseid paigaldatud eramutele, aga on olnud ka kortermaju ja tööstushooneid. Anijalg sõnas, et umbes pooled on olnud täiesti uued hooned ja pooled renoveeritud hooned.

Praegu on Roofit.solar suunanud oma fookuse väga tugevalt Skandinaaviasse, üsna aktiivsed ollakse näiteks Rootsi turul. Tänu uuele ja väga tugevale juhtinvestorile Saksamaalt, sihitakse ka sealset turgu. Anijalg avaldas, et kaasatud investeeringu peamine eesmärk ongi müügi laiendamine välisturgudel. Kindlasti soovitakse edasi arendada ka oma tootmisliini Tallinnas.

“Meil on praegu hea tootmine, aga seda annab paremaks muuta läbi teatud tegevuste automatiseerimise. See võimaldaks meil tootmismahtu suurendada ja tootmishindu langetada,” ütles ta.

Baltikumi suurim rohetehnoloogia konverents GreenEST Summit toimub juba 27.-28. oktoobril Kultuurikatlas. Konverentsil saavad sõna rohevaldkonna suured ja väiksed tegijad, uute tulijatega on võimalik tutvuda demoalal.

Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla