Viis peamist põhjust, miks iduettevõtted läbi kukuvad

„Hoolimata suurest pealehakkamisest, põrub suur osa iduettevõtetest. Statistika järgi jääb ellu vaid üks-kaks kümnest alustavast iduettevõttest,“ rääkis Tehnopol Startup Inkubaatori juht Kadri Tammai.

„Idude põrumise põhjustena joonistuvad aga selgelt välja mõned peamised faktorid.“

Peamised põhjused iduettevõtete põrumiseks:

  1. Probleemid tiimiga – asutajad kas ei panusta ettevõttesse varajases faasis piisavalt või töötavad põhitöö kõrvalt iduettevõtet käima lükates täieliku läbipõlemiseni. Sageli esineb ka piiritlemata ja defineerimata suhteid asutajate vahel, mis võivad tülide korral kogu ettevõtte segamini lüüa. 
  2. Haip – iduettevõtte asutamine tundub seksikas ja põnev. Seda saadab suurte riskide, aga ka suurte võimaluste aura. Nii meelitab see ligi ka neid, kes on lubaduste tegemisel väga sõnaosavad, aga kelle teod ei jõua sõnadele järele. 
  3. Puudulik valideerimine – sageli otsivad lahendused hoopis probleeme. Kliendiga valideerimine toimub liiga hilja ning toodet või teenust arendatakse kõhutunde, mitte teadmiste põhjal – puudub sobivus toote ja turu vahel.
  4. Finantseerimine ja puhver – Eestis on keeruline leida investeeringuid teistesse valdkondadesse kui SaaS ehk tarkvara kui teenus. Sageli planeerivad iduettevõtted finantsvooge valesti ning raha saab ühel hetkel lihtsalt otsa, mistõttu ettevõtte tegevus lõpetatakse enne, kui see jõuab suureks kasvada. 
  5. Väikeettevõtte lõks  – iduettevõtte kasvukõver jääb väikeseks. Olemasoleva käibe pealt tekib sageli mugavustsoon ja suure potentsiaaliga iduettevõttest saab tubli väikeettevõte.

„See on vaid osa erinevatest põhjustest, mis võivad iduettevõtte edukuse ohtu seada. Seepärast aga ongi olemas äriinkubaatorid nagu Tehnopol Startup Inkubaator, mis aitavad iduettevõttel vältida taoliste rehade otsa astumist ning saavutada oma tõelise potentsiaali,“ selgitab Tammai.

Tehnopol Startup Inkubaator võtab uusi idusid vastu 11. jaanuarini. Rohkem infot leiab inkubaatori kodulehelt.

Märksõnad: , ,
Mis on DigiPRO ja kes seda teevad? Loe siit

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks.