Aasta IT-tegu on siin: Rahvusvaheline maja toob kogu riigi ühe katuse alla

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Ülemiste Citys kõigest viis kuud tegutsenud Eesti Rahvusvaheline maja pälvis ITL-ilt auhinna Aasta Tegu 2018, kuna teenuskeskus on leevendanud tööjõupuudust IT-sektoris.

“Globaalsed talendid on harjunud üle maailma saama elementaarsed teenused kätte sujuvalt, sageli ühest kohast. Meie IKT-sektorile on targad välisspetsialistid väga tähtsad. Nad on tähtsad kogu meie majandusele ja ekspordile, kus IKT-sektoril on kasvav roll,” märkis Mainor ASi juhatuse esimees Kadi Pärnits.

Seetõttu oli kõikide oluliste välisspetsialistidele teenuseid osutavate erasektori ja avalik-õiguslike partnerite koondamine Rahvusvahelisse majja väga oluline. Töö, mida on koos selle nimel tehtud, tasub end Pärnitsa sõnul kindlasti ära, teeb Eesti suuremaks, Eesti majanduse arendamises osalemise atraktiivsemaks ja IKT-sektori elu keerulisel välisvärbamise turul ehk pisut kergemaks.

Rahvusvaheline maja on ühtne teenuskeskus, et tagada välismaalastele, nende perekonnaliikmetele ja ettevõtjatele ja ka Eestisse tagasipöördujatele, info ja teenuste kättesaadavus ühest kohast, seda välismaalaste sisseelamise sujuvamaks korraldamiseks ja kohanemiseks Eesti ühiskonda. “Inimkeeli öeldes saab ühest kohast ühe päevaga selle, mis muidu võtaks erinevaid asutusi külastades aega kuni poolteist kuud,” lisas ta.

Mitme kuu tegevused ühe päevaga

“Tänaseks, esimese ligi viie kuuga, on Rahvusvaheline maja jõudnud 450 lõpetatud teenindusjuhtumini. Sealt on erinevate ürituste ja külastuste vältel käinud läbi 1200 inimest ning võõrustatud ja korraldatud on ligi 40 sihtgruppidele mõeldud üritust,” märkis Rahvusvahelise maja juht Annely Tank.

Lisaks on Rahvusvaheline maja saanud vastata sadadele väiksematele infopäringutele. Tegijate sõnul on olulisim ehk aga see, et sihtgrupp on Rahvusvahelist maja järjest rohkem üles leidmas ja kiidab, et sealt saab vajalikku nõu kiiresti, professionaalselt ja sõbralikult.

“Kindlasti on suur osa dokumentide vormistamisel, isikukoodi saamisel, elukoha registreerimisel ja maksuküsimustel, aga välismaalastele on väga olulised ka tervishoiu teemad ja perearsti leidmine ning järjest rohkem ka karjäärinõustamine, laste ja keeleõppega seonduv,” rääkis Tank välisspetsialistide teenindamisest.

Tank sõnas, et ITLi tunnustus on tunnustus ühestegemise jõule. “Rahvusvahelise maja moodustavad omavahel tihedalt koostööd tegevad asutused – me oleme selles projektis algusest peale koos olnud, kaasates hoogsalt uusi partnereid. See on tunnustus neile kõigile.”

“Kui teenusedisain on üks viimaste aastate moesõnu, siis täna võib öelda, et Rahvusvaheline maja on Eesti riigi teenusedisaini üks eredamaid näiteid. Saame Mainori ja Ülemiste Cityga uhkusega pidada end projekti üheks algatajaks,” lisas Pärnits.

Idee sobitub IKT visiooniga

Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu (ITL) president Ivo Suursoo sõnul on tööjõupuuduse ületamiseks kaasatud välismaalased meile teretulnud. “IKT-sektori jaoks on iga kõrget lisandväärtust loov spetsialist oluline. Olgu tegu tehnoloogiasektori töötaja või ülikooli õppejõuga, ajud peaks olema alati oodatud. Meil on „Work in Estonia“ programm ja on igati loogiline, et sealt edasi järgmine samm on Eestisse saabuvate ekspertide jaoks luua efektiivne vorm sisseelamiseks.“

“Uude riiki tulek on alati keeruline ning iga samm, mida saame teha selleks, et võõrsilt tulevate ekspertidel ja nende peredel oleks lihtsam Eestis kohaneda, on oluline. Tähtis on kasutusmugavus. Rahvusvaheline maja on ka väga hea näide sellest, kuidas erasektor ja riik koostöös midagi ära tegid,” lisas Suursoo.

See on ka põhjus, miks Rahvusvaheline maja auhinnaga pärjatud sai. Aasta Tegu on tegu, toode, teenus või projekt, millega möödunud aastal IKT-maailma üllatatud on. IKT-sektori auhinna Aasta Tegu 2018 pälvisid Eesti Rahvusvahelise Maja loojad Mainor AS ja EAS.

Välismaalaste uudne teenuskeskus nimega Rahvusvaheline maja avati 2018. aasta novembris ja see asub Tallinnas Ülemiste City’s. Majas pakutavate teenuste arendamisega on tegelenud EAS, Mainor AS, Siseministeerium, Maksu- ja Tolliamet, Integratsiooni Sihtasutus, Töötukassa, Politsei- ja Piirivalveamet ning Tallinna linn – nende organisatsioonide ametnikud töötavad osa oma tööajast Rahvusvahelises majas, nii saavad siia tööle ja elama asujad ühest kohast kõik teenused kätte.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.